Wednesday 27 November 2013

ေနဝင္သြားေတာ့ လထြက္သည္ - မင္းလူ

 
ေနဝင္သြားေတာ့ လထြက္သည္



မမ၏ မ်က္ႏွာသည္ ေလၿငိမ္ေသာအခါတြင္ အင္းလ်ားကန္ေရျပင္၌ ေပၚထြန္းေနေသာ လျပည့္ဝန္းႀကီးႏွင့္ တူပါသည္။

သစ္သစ္၏ မ်က္ႏွာသည္ လႈိင္းၾကက္ထေသာ အင္းလ်ားကန္ေရမ်က္ႏွာျပင္ကို တဖ်တ္ဖ်တ္ထိိခတ္ေသာ ေနေရာင္ျခည္ႏွင့္ တူပါသည္။





ခ်စ္သူႏွစ္ေယာက္ ထားဖူးၾကပါလိမ့္မည္။ ႏွစ္ေယာက္စလံုးက တစ္ခ်ိန္တည္း တစ္ၿပိဳင္တည္း ခ်ိန္းဆိုထားေသာအခါ မည္သူ႕ထံသို႔ သြားရမည္ မသိေသာအျဖစ္ကိုလည္း ႀကံဳဖူးၾကပါလိမ့္မည္။

ဇြန္လ ၂၀ရက္၊ စေနေန႔ ျဖစ္ပါသည္။ မမက အေရးႀကီးေသာကိစၥ ေျပာစရာရွိ၍ လာခဲ့ရန္ ခ်ိန္းထားပါသည္။ မြန္းတည့္ ဆယ့္ႏွစ္နာရီတိတိအခ်ိန္တြင္ မမတို႔ ႐ံုးေရွ႕က ႀကိမ္ျခင္းေတာင္းေလးေတြေရာင္းေသာ တဲကေလးေရွ႕က ေစာင့္ရန္။

သစ္သစ္က မြန္းတည့္ ဆယ့္ႏွစ္နာရီတိတိတြင္ အေဆာင္သို႔ လာခဲ့ရန္ ခ်ိန္းထားပါသည္။ ဒီေန႔ သစ္သစ္ ေက်ာင္းမတက္ေသာေၾကာင့္ သစ္သစ္ရွိရာ အင္ၾကင္းေဆာင္သို႔ သြားရမည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းဝင္းထဲက ကိုေအာင္ရင္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာ ထိုင္ေနပါသည္။ ဆယ့္တစ္နာရီ ဆယ့္ငါးမိနစ္ ျဖစ္ပါသည္။





မမ၏ အခ်စ္ကိုရရန္ တစ္ႏွစ္တစ္လႏွင့္ ႏွစ္ရက္တိတိ ႀကိဳးစားခဲ့ရပါသည္။ မမ၏ အခ်စ္ကိုရရန္ မူယာမာယာမ်ား သံုးခဲ့ရပါသည္။ မမကမွ ျပန္မခ်စ္ရင္ စာေမးပြဲ မေျဖေတာ့ဘူး ဆိုေတာ့မွပင္ ခ်စ္ပါသည္။ မမသည္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ခ်စ္ခါစက ကၽြန္ေတာ့္ကို “သူ” ဟု ေခၚပါသည္။ သံုးႏွစ္ေလာက္ၾကာေတာ့မွ “ေမာင္” ဟု ေခၚပါသည္။ “ေမာင္” ဟု ေခၚရတိုင္းလည္း မမ ရွက္ေနတတ္ပါသည္။

သစ္သစ္၏ အခ်စ္ကိုရရန္ ေျခာက္ရက္ခန္႔ ႀကိဳးစားရပါသည္။ အမွန္မွာ ငါးရက္ ျဖစ္ပါသည္။ တနဂၤေႏြတစ္ရက္ ခံသြားေသာေၾကာင့္ ေျခာက္ရက္ ျဖစ္သြားပါသည္။

သစ္သစ္သည္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ မခ်စ္ခင္က “ယူ” ဟု ေခၚပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ စခ်စ္သည့္ေန႔မွစ၍ “ကိုကို” ဟု ေခၚပါသည္။





မမကို ခ်စ္ခြင့္ရၿပီး ေလးလၾကာမွ မမ၏ လိုင္စင္ဓာတ္ပံုတစ္ပံုကို ရပါသည္။ ေျခာက္လၾကာမွ ႏွစ္ေယာက္ခ်င္းေတြ႕ခြင့္ ေပးပါသည္။

တစ္လလွ်င္ တစ္ႀကိမ္ခန္႔။ သို႔ရာတြင္ လြန္ခဲ့ေသာ သံုးလခန္႔မွစ၍ မမသည္ တစ္လတစ္ႀကိမ္ ေတြ႕ခြင့္ကို အကန္႔အသတ္မရွိ ရပ္စဲလိုက္ပါသည္။

ေနာက္ဆံုးေတြ႕ၾကေသာေန႔က မမကို ကၽြန္ေတာ္က အတင္းနမ္းမိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။

သစ္သစ္သည္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ခ်စ္ၿပီး ေနာက္တစ္ေန႔တြင္ သူ၏ ဓာတ္ပံုအယ္လ္ဘမ္ကို လက္ေဆာင္ေပးပါသည္။ ေလးလခန္႔အတြင္း သစ္သစ္ႏွင့္ကၽြန္ေတာ္ ငါးဆယ့္ႏွစ္ခါတိတိ ေတြ႕ခဲ့ပါသည္။ သစ္သစ္သည္ အေဆာင္ကို ျပန္ခါနီးတိုင္း ကၽြန္ေတာ့္ကို သတိေပးတတ္ပါသည္။
“ကိုကို၊ ဒီေန႔ သစ္သစ္ကို မနမ္းရေသးဘူး”





မမသည္ ကၽြန္ေတာ္ ေဆးလိပ္ေသာက္သည္ကို မႀကိဳက္ပါ။
“လူကေလးက ငယ္ငယ္ေလး၊ မ်က္ႏွာက ရင့္ေနလိမ့္မယ္၊ ၿပီးေတာ့ ေဆးလိပ္ေသာက္ရင္ အဆုတ္မွာ ကင္ဆာျဖစ္မယ္၊ အက်ႌမီးေပါက္မယ္၊ ပိုက္ဆံကုန္မယ္၊ ပါးစပ္က ေဆးလိပ္နံ႔ နံမယ္”

သစ္သစ္သည္ ကၽြန္ေတာ္ ေဆးေပါ့လိပ္ေသာက္သည္ကို မႀကိဳက္ပါ။
“ေဆးေပါ့လိပ္ဆိုတာ စာေရးဆရာေတြ ေသာက္တာ၊ ကိုကိုက သူေဌးသားပဲ၊ စီးကရက္ေသာက္မွေပါ့၊ ဖီလ္တာနဲ႔ ေျပာတာေနာ္၊ ၿပီးေတာ့ ေဆးေပါ့လိပ္နဲ႔ ကိုကို႔ ဂက္စ္လိုက္တာနဲ႔ မလိုက္ပါဘူးေနာ္”





ဆန္းျပားေသာ ပံုစံမ်ား၊ ေၾကာင္က်ားေသာ အဆင္မ်ားျဖင့္ ခ်ဳပ္ထားေသာ အဝတ္အစားမ်ား ဝတ္လွ်င္ မမ မႀကိဳက္ပါ။

ေဘာင္းဘီဝတ္ျခင္းကို မမ တားျမစ္သည္။ မမထံသို႔ တိုက္ပံုအက်ႌမပါဘဲ သြားလွ်င္ အဆူခံရတတ္ပါသည္။

သစ္သစ္သည္ ေကာ္လာမပါေသာ လည္ျပတ္အက်ႌမ်ား ဝတ္သည္ကို မႀကိဳက္ပါ။
“ခုေခတ္က ေက်ာ္ဟိန္းေခတ္ေလ ကိုကိုရဲ႕၊ ေမာင္ဘတင့္ေခတ္ မဟုတ္ေတာ့ဘူး”

ထို႔ေၾကာင့္ သစ္သစ္သည္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေဘာင္းဘီဝတ္ခိုင္းသည္။

“ေဘာင္းဘီခ်ဳပ္ရင္ ဖလဲခ်ဳပ္ေနာ္၊ ၿပီးေတာ့က်ေတာ့ အီလပ္စတစ္နဲ႔ မခ်ဳပ္နဲ႔၊ ေတာင့္ေတာင့္ႀကီး ျဖစ္ေနလိမ့္မယ္၊ တက္ထရက္စ္ပလိန္းနဲ႔ခ်ဳပ္၊ သိလား”





မမသည္ ကၽြန္ေတာ္၏ ရွည္လ်ားေသာ ဆံပင္ကို မႏွစ္သက္ပါ။
“ေမာင့္ဆံပင္ႀကီးကလည္း စုတ္ဖြားဖြား ညွင္းသိုးသိုးနဲ႔၊ ေနာက္တစ္ခါ ဒီလို ဆံပင္ႀကီးနဲ႔ဆိုရင္ မမဆီ မလာနဲ႔”

မမထံသို႔ သြားလွ်င္ ဆံပင္ နား႐ြက္မဖံုးေစရ။ ေကာ္လာေအာက္သို႔ ဆံပင္ မေရာက္ေစရ။

သစ္သစ္သည္ ဆံပင္အတိုထားသူမ်ားကို ႐ႈတ္ခ်တတ္ေလသည္။
“ဆံပင္အတိုနဲ႔ဆို ၾကည့္ရတာ သိပ္ေအာက္တာပဲ၊ ေအးျမင့္ကို ၾကည့္ပါလား၊ ဆံပင္က တိုနံ႔နံ႔၊ ကုပ္သားႀကီးက ေျပာင္ေျပာင္၊ တိုက္ေဂါပံုႀကီး၊ ကိုကို႔ပံုကေတာ့ မိပါတယ္၊ ကိုကို႔ဆံပင္ ေခြေခြေကာက္ေကာက္ကေလးေတြက ကုပ္သားေပၚဝဲက်ေနတာ သိပ္မိုက္တာ”





မမသည္ ဆန္းသစ္တီထြင္ေသာ စကားလံုးမ်ားကို နားမလည္ပါ။
“ဟိုေန႔က မမတို႔႐ံုးကို ဖုန္းဆက္တုန္းကေလ၊ ဖုန္းလာကိုင္တဲ့ လူႀကီးက ဘယ္သူလဲ၊ ဘယ္ကလဲနဲ႔ တကယ္ ဒတ္စ္ပဲ”
“ဘာလဲေမာင္ရဲ႕၊ ဒတ္စ္ဆိုတာ”
“ဒတ္စ္ဆိုတာ အမႈိက္လို႔ေျပာတာ၊ ႐ႈပ္တယ္လို႔ ေျပာတာေပါ့”
“ေမာင္တို႔ လမ္းသရဲစကားေတြ မမ နားမလည္ဘူး၊ ဘာေတြမွန္းလည္း မသိဘူး”

စကားအသစ္အဆန္း တီထြင္မႈတြင္ သစ္သစ္ကို ကၽြန္ေတာ္ လိုက္လို႔မမီပါ။
“ကိုကို၊ ကိုမဲလံုးက ကိုကို႔ကို လိုက္ရွာေနတယ္”
“ဘယ္က ကိုမဲလံုးလဲ”
“ခါလာႀကီးရဲ႕သား ကိုမဲလံုးေလ”
“ဘယ္က ခါလာႀကီးလဲ၊ ကိုကို မသိပါလား”
“ကိုကိုကလည္း၊ တံုးလိုက္တာ”
“ေျပာစမ္းပါဦး သစ္သစ္ရဲ႕၊ ဘယ္သူေတြလဲ”
“ဘယ္သူေတြမွ မဟုတ္ဘူး၊ တကယ္လည္း မရွိဘူး၊ ကိုကို႔ကို အေၾကာင္႐ိုက္တာ၊ ကိုမဲလံုးက လိုက္ရွာေနတယ္ဆိုရင္ ေတြ႕ၿပီၤးၿပီလို႔ ေျပာရတယ္၊ ဟင္း ဘယ္ကလဲ၊ ဘာညာလုပ္ေနရင္ ကိုကို အေၾကာင္မိၿပီဆိုၿပီး ဝိုင္းဟားခံရမွာေပါ့”
“ကိုကိုေတာ့ တစ္ကြက္ ေနာက္က်သြားၿပီကြာ”





မမႏွင့္ ႏွစ္ေယာက္တည္း သြားၾကေသာအခါ ကၽြန္ေတာ္ ေရွာင္ရွားေသာေနရာမ်ားမွာ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းဝင္း၊ အင္းလ်ားကန္၊ ဗိုလ္တစ္ေထာင္ဆိပ္ကမ္း၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ပန္းၿခံ၊ လူရွင္းေသာေနရာမွန္သမွ် ျဖစ္ပါသည္။

အၿမဲတမ္းသြားေနက် ေနရာမွာ ေ႐ႊတိဂံုဘုရား ျဖစ္ပါသည္။ အမ်ားအားျဖင့္ ေၾကးဆင္းတုေတာ္ႀကီးေတြ ရွိေနေသာေနရာ ျဖစ္ပါသည္။ ဘုရားေပၚေရာက္လွ်င္ မမသည္ ဘုရားအၾကာႀကီး ရွိခိုးတတ္ပါသည္။

သစ္သစ္ႏွင့္ ေလွ်ာက္လည္ၾကေသာအခါ ဘုရားေပၚသို႔ မတက္ျဖစ္ၾကပါ။ သစ္သစ္သည္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေဈးႏွင့္ ႐ုပ္ရွင္႐ံုကလြဲ၍ လူ႐ႈပ္ေသာ ေနရာမ်ိဳးကို မႀကိဳက္ပါ။
“လူေတြ ျမင္ႏိုင္မယ့္ေနရာမွာ ထိုင္ခ်င္ပါဘူး ကိုကိုရယ္၊ ေပၚတင္ႀကီးဆိုေတာ့ မေကာင္းဘူးေလ၊ သိတယ္မဟုတ္လား”



၁၀

မမသည္ စိတ္ဘယ္ေတာ့မွ မေကာက္တတ္ပါ။ သို႔ရာတြင္ ဆရာ သိပ္လုပ္တတ္ပါသည္။ ဘယ္လိုေန၊ ဘာလုပ္၊ ဘာေတြဆင္ျခင္၊ ဘာညာကြိကြ။ မမသည္ ကၽြန္ေတာ့္ကို အလိုမလိုက္ပါ။

ကၽြန္ေတာ္လိုခ်င္ေသာ အခြင့္အေရးမ်ားကို မေပးပါ။ ထိုအခါ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္ေကာက္ပါသည္။ ေနာက္ေတာ့ မေနႏိုင္လို႔ မမကို ျပန္ေခၚပါသည္။

သစ္သစ္သည္ တစ္ေန႔လွ်င္ အနည္းဆံုးတစ္ခါ စိတ္ေကာက္ပါသည္။ နာရီပိုင္းအတြင္း စိတ္ျပန္ေျပသြားတတ္ပါသည္။ သစ္သစ္သည္ တစ္လလွ်င္ အခါသံုးဆယ္ သို႔မဟုတ္ သံုးဆယ့္တစ္ခါ စိတ္ေကာက္တတ္ပါသည္။ တစ္လလံုးေနလို႔မွ သစ္သစ္ ႏွစ္ဆယ့္ရွစ္ခါပဲ စိတ္ေကာက္သည့္ လလည္း ရွိပါသည္။ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ျဖစ္၏။



၁၁

အခန္းနံပါတ္ AB 3 ထဲက ေက်ာင္းသားမ်ား ဆူညံစြာ ထြက္လာၾကပါသည္။ ဆယ့္တစ္နာရီ ငါးဆယ္မိနစ္ ရွိ္ပါၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ကားေပၚတက္၍ ေမာင္းထြက္ခဲ့ပါသည္။ စီးပြားေရးတကၠသိုလ္ေရွ႕က လမ္းႏွင့္ ျပည္လမ္းဆံုရာတြင္ ကားကိုရပ္ပါသည္။ ခုခ်ိန္အထိ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဘယ္ကိုသြားရမွန္း မသိေသးပါ။ ညာဘက္သို႔ခ်ိဳးလွ်င္ သစ္သစ္ရွိရာ အင္ၾကင္းေဆာင္သို႔၊ ဘယ္ဘက္သို႔ခ်ိဳးလွ်င္ မမတို႔႐ံုးသို႔။

ေနာက္က ကားတစ္စီးက ဟြန္းတီးေနပါသည္။ ထိုကားသည္ ညာဘက္သို႔ေကြ႕ရန္ အခ်က္ျပမီးကို ဖြင့္ခ်ည္မွိတ္ခ်ည္ ျပဳလုပ္ေနပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ကားကို ဘယ္ဘက္သို႔ ေကြ႕ခ်လိုက္ပါသည္။



၁၂

မမသည္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ပန္းၿခံသို႔ သြားခ်င္သည္ဟု ထူးထူးျခားျခား ေျပာပါသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ပန္းၿခံထဲက ေက်ာက္ခံုႀကီးတစ္ခံုမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ထိုင္ၾကပါသည္။
“ေမာင့္ကို အေရးႀကီးတဲ့ ကိစၥတစ္ခု ေျပာစရာရွိတယ္”
မမ၏ မ်က္ႏွာသည္ ထူးျခားစြာ တည္ၿငိမ္ေနပါသည္။ အနည္းငယ္ တင္းမာသေယာင္ ရွိပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ကၽြန္ေတာ္ မမကို မေၾကာက္ပါ။
“ေမာင္ ဘြဲ႕ရၿပီးရင္ ဘာလုပ္မလဲ”
ကၽြန္ေတာ္ မေျဖတတ္ပါ။ ဘြဲ႕ရၿပီးလွ်င္ ဘာလုပ္ၾကမလဲ။ ဘာလုပ္ၾကမလဲ။ မမသည္ ကၽြန္ေတာ့္အေျဖကို ေစာင့္ေနပါသည္။
“မမ”
“ဟင္”
“ဘာလုပ္ၾကမလဲ”
“ေမာင္က သိပ္ခက္ပါလား၊ ေမာင္ ဘယ္ႏွစ္ႏွစ္ရွိၿပီလဲ”
“အသက္ႏွစ္ဆယ္”
“ဒါကို ေျပာတာမဟုတ္ဘူး၊ တကၠသိုလ္မွာ ဘယ္ႏွစ္ႏွစ္ရွီၿပီလဲလို႔ ေမးတာ”
“တတိယႏွစ္”
“မမနဲ႔ ေမာင္နဲ႔ ခ်စ္ခဲ့တာ ဘယ္ႏွစ္ႏွစ္ရွိၿပီလဲ”
“ေလးႏွစ္နဲ႔ တစ္လနဲ႔၊ အင္း ႏွစ္ဆယ္ရက္ေန႔ဆိုေတာ့....”
“ထားပါေတာ့ ေလးႏွစ္၊ ေလးႏွစ္အတြင္းမွာ ေမာင္ ေလးေလးနက္နက္ လုပ္ခဲ့တဲ့အလုပ္ ဘယ္ႏွစ္ခုရွိခဲ့သလဲ”
ဘယ္ႏွစ္ခုရွိသလဲ။ ကၽြန္ေတာ္ မေျဖတတ္ပါ။ မမ ဘာကို ဆိုလိုခ်င္သနည္း။ မမႀကီးမ်ားသည္ သူတို႔ေျပာခ်င္ေသာ စကားမ်ားကို သူတို႔ကိုယ္တိုင္ မေျပာဘဲ ေမာင္ေလးမ်ားကို အဘယ့္ေၾကာင့္ ေျဖခိုင္းရပါသနည္း။
“ဘယ္ႏွစ္ခု ရွိပါသလဲ”
မမကို ကၽြန္ေတာ္ ျပန္ေမးပါသည္။ မမက ေျဖပါသည္။
“တစ္ခုမွ မရွိဘူး၊ ေမာင္ဟာ မမနဲ႔ ေလွ်ာက္လည္ဖို႔၊ ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္ဖို႔၊ မမဆီက အခြင့္အေရးေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးေတာင္းဖို႔၊ မမကို စိတ္ေကာက္ဖို႔၊ ၿပီးေတာ့....”
“ၿပီးေတာ့က်ေတာ့ ဘုရားရွိခိုးဖို႔”
“မမကို မေငါ့နဲ႔၊ ခုခ်ိန္မွာ မမနဲ႔ ေမာင္တို႔အတြက္ ေရွ႕ေျပးစီမံကိန္းဆိုတာ ရွိသင့္လာၿပီ ေမာင္”
“ေရွ႕ေျပးစီမံကိန္း ဟုတ္လား၊ အဲဒါက ဘာေတြလဲ”
“မမ ေမးမယ္၊ မမနဲ႔ ေမာင္နဲ႔ ေရွ႕ေရးသာယာဖို႔ ဘာေတြလိုသလဲ”
“မမနဲ႔ ေမာင္နဲ႔ သစၥာရွိရွိ ခ်စ္ဖို႔”
“မဟုတ္ပါဘူး”
“ေမာ္ေတာ္ကား လိုတယ္”
“မဟုတ္ဘူး”
“ဟိုဒင္း၊ ေနဖို႔ အိမ္လိုတယ္”
“မဟုတ္ဘူး၊ လိုတာေတြက အမ်ားႀကီး”
“ဟုတ္တယ္၊ ဟုတ္တယ္၊ အမ်ားႀကီး၊ ပိုက္ဆံေတြ အမ်ားႀကီးလိုတယ္၊ ေမာင့္ေဖေဖက သူေဌးပဲ”
“မဟုတ္ဘူး၊ တစ္ခုမွ မဟုတ္ဘူး”
“ဒါျဖင့္ ဘာလဲ”
“ဒါကို ေမာင္ သိၿပီးသား ျဖစ္ရမယ္”
ေဟာ.... ေမာင္ သိၿပီးသားတဲ့၊ ဘာကို သိမွာလဲ၊ မမႀကီးမ်ားသည္ အဘယ္ေၾကာင့္ ေဝ့လည္ေခ်ာင္ပတ္ လုပ္တတ္ရပါသနည္း။
“ေမာင့္မွာ ဘာအရည္အခ်င္းေတြ ရွိသလဲ”
“ေမာင့္မွာ ဟို.. ကားေမာင္းတတ္တယ္၊ ၾကက္ေတာင္ အ႐ိုက္ေကာင္းတယ္၊ ၿပီးေတာ့ လက္ေရးလွတယ္၊ ၿပီးေတာ့....”
“ေမာင့္မွာ ဘာအရည္အခ်င္းမွ မရွိဘူး”
“ဘာေျပာတယ္ မမ၊ ေမာင္က အားကိုးေလာက္တဲ့လူ မဟုတ္ဘူးေပါ့၊ ေမာင့္မွာ ဦးေဆာင္ႏိုင္တဲ့ အရည္အခ်င္း မရွိဘူးေပါ့၊ ေမာင္က ေယာက်္ားေကာင္းတစ္ေယာက္ မဟုတ္ဘူးေပါ့”
“ဟုတ္တယ္”
“ဘုရားေပၚကို သြားရေအာင္ မမ”
“ဟင့္အင္း.. မသြားခ်င္ေတာ့ဘူး၊ ဘုရားဆိုတာ ေရစက္ဆံုႏိုင္တဲ့ လူေတြမွ သြားရတာ”
“ဘာ.... မမ ဘာကို ဆိုလိုတာလဲ”
“မမမွာ စဥ္းစားေနတဲ့အပိုင္းကေန ဆံုးျဖတ္ရမယ့္အပိုင္း ေရာက္လာၿပီ”
“ေမာင္နဲ႔ လမ္းခြဲဖို႔ ဆံုးျဖတ္ဖို႔လား”
“ဟုတ္တယ္၊ ေမာင္နဲ႔ မမ လမ္းခြဲၾကဖို႔ပဲ ရွိေတာ့တယ္”
“မမ ေမာင္နဲ႔ ခြဲႏိုင္လို႔လား”
“ခြဲႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရမွာေပါ့၊ တကယ္ေတာ့ ကိုယ့္လမ္းကိုယ္ သြားၾကရမွာပါ၊ ခံေတာ့ ခံစားရမွာေပါ့၊ အလြန္ဆံုး တစ္ႏွစ္ပါပဲေလ၊ ၾကာေတာ့လည္း ေမ့သြားၾကမွာပါ”

ေနမင္းႀကီးသည္ ငိုတတ္ပါသလား။ မမ၏ မ်က္ႏွာကို ၾကည့္ရသည္မွာ မြန္းတည့္ေနေသာ ေနမင္းႀကီးကို ၾကည့္ရသည္ႏွင့္ တူပါသည္။

“ေကာင္းလွပါၿပီ ေဒၚမမရီ၊ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း ကၽြန္ေတာ့္လမ္း ကၽြန္ေတာ္ သြားရမွာပါပဲ၊ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ့္လမ္းက ေမာ္ေတာ္ကားနဲ႔ သြားရမွာ၊ ကၽြန္ေတာ့္ကို ခြင့္ျပဳပါဦးခင္ဗ်ာ”

ေနမင္းႀကီးသည္ အဘယ္ေၾကာင့္ တည္ၿငိမ္စြာ ဟန္ေဆာင္တတ္ပါသနည္း။



၁၃

အင္ၾကင္းေဆာင္ကို ေရာက္ေသာအခါ တစ္နာရီႏွင့္ ငါးမိနစ္ ရွိပါၿပီ။

အေဆာင္ေစာင့္ ဦးေလးသိန္းအား သစ္သစ္ကို ေခၚေပးဖို႔ ေျပာပါသည္။
“ခဏေနဦးကြာ၊ ငါသြားေခၚေပးမယ္၊ ခုနေတာ့ ဧည့္ခန္းထဲမွာ မင္းကိုေစာင့္ေနတာ ေတြ႕တယ္”
ဦးေလးသိန္း ထြက္သြားပါသည္။ ဦးေလးသိန္း ျပန္လာသည္။
“မရွိဘူးလို႔ ေျပာခိုင္းလိုက္တယ္”
“ဦးေလးသိန္း၊ ကၽြန္ေတာ္က သိပ္အေရးႀကီးတဲ့ကိစၥ ေျပာစရာရွိလို႔ လို႔”
သစ္သစ္ ဆင္းလာပါသည္။ ႏႈတ္ခမ္းကို စူထားပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ကို ၾကည့္လည္းမၾကည့္၊ စကားလည္း မေျပာဘဲ ကားေပၚတက္ထိုင္ပါသည္။
“ကိုကို နည္းနည္း ေနာက္က်သြားတယ္ကြာ”
သစ္သစ္က ဘာမွ်မေျပာပါ။ ႏႈတ္ခမ္းကို ပို၍စူလိုက္ပါသည္။
“အေရးႀကီးတဲ့ကိစၥရွိရင္ေျပာ”
“တျခားမဟုတ္ပါဘူး၊ သစ္သစ္ကို ကိုကို ႐ုပ္ရွင္ျပမလို႔၊ ခ်ာလီေလ”
သစ္သစ္က ခစ္ခနဲ ရယ္ပါသည္။ လမင္းႀကီးရယ္သည္ကို ေတြ႕ဖူးၾကပါလိမ့္မည္။
“သစ္သစ္ ကိုကို႔ကို စိတ္ဆိုးေနတုန္းပဲလား”
“အစကေတာ့ စိတ္ဆိုးတယ္၊ ကိုကို႔မ်က္ႏွာကို ျမင္လိုက္ေတာ့ စိတ္မဆိုးေတာ့ဘူး”
လမင္းႀကီးသည္ ဟန္မေဆာင္တတ္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ကၽြန္ေတာ္ မေျဖတတ္ခဲ့ေသာ ေမးခြန္းကို သစ္သစ္အား ေမးၾကည့္ပါသည္။
“သစ္သစ္ ကိုကိုတို႔ ဘြဲ႕ရၿပီးရင္ ဘာလုပ္ၾကမွာလဲ”
“ဘြဲ႕ရၿပီးရင္ လက္ထပ္ၾကမွာေပါ့ ကိုကိုရဲ႕”

အို.... ဟုတ္တာေပါ့။ ဟုတ္တာေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘြဲ႕ရၿပီးရင္ လက္ထပ္ၾကရလိမ့္မွာေပါ့။    ။


(႐ုပ္ရွင္ပေဒသာ၊ ႏိုဝင္ဘာ၊ ၁၉၇၆)

No comments:

Post a Comment