Wednesday, 27 November 2013

မငိုတတ္ခင္ ငိုၾကည့္ခ်င္တယ္ - မင္းလူ

 
မငိုတတ္ခင္ ငိုၾကည့္ခ်င္တယ္

ေက်ာင္းတက္ေခါင္းေလာင္း ထိုးေလ၏။

ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းခန္းထဲသို႔ ဝင္သည္။ ကိုယ့္ခံုေနရာမွာ ဝင္ထိုင္ၾကသည္။ မထူးဆန္းပါ။ သို႔ရာတြင္ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္မ်ားသည္ လႈပ္ရွားေနသည္။ ေက်ာင္းစဖြင့္ေသာေန႔။

ခုနစ္တန္းေအာင္ၿပီးေနာက္ အေျခခံပညာ အလယ္တန္းေခၚ ရွစ္တန္းသို႔ တက္ေရာက္ရေသာေန႔ ျဖစ္သည္။ အတန္းသစ္၊ ခံုေနရာသစ္၊ သင္ခန္းစာအသစ္မ်ားကို ေတြ႕ႀကံဳရေတာ့မည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ စိတ္လႈပ္ရွားေနျခင္း ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ပါမည္။

သို႔တည္းမဟုတ္။
အတန္းပိုင္ဆရာမအသစ္ႏွင့္ ႀကံဳေတြ႕ရမည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ပါမည္။ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူတို႔သည္ ဆရာ၊ ဆရာမ အသစ္အမ်ားဆိုလွ်င္ စိတ္ဝင္စားတတ္ၾကသည္ မဟုတ္ပါလား။ အျခားသူမ်ားလည္း ကၽြန္ေတာ့္လိုပင္ ရွိ္ၾကလိမ့္မည္ ထင္သည္။

ဆရာမသည္ ယခုႏွစ္မွ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေက်ာင္းသို႔ ေျပာင္းလာျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ သူ ပထမဆံုး ပိုင္ရေသာ အတန္းသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရွစ္တန္း (က) ျဖစ္သည္။ ဆရာမသည္ ေဒၚခ်စ္ခ်စ္မူဟု သိထားရပါသည္။ အဂၤလိပ္စာ သင္မည္။

အတန္းသားအားလံုးသည္ ဆရာမဝင္လာမည့္ တံခါးဝဆီသို႔သာ ေငးၾကည့္ေနၾကပါသည္။

ဖိနပ္သံကို အရင္ၾကားရလိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ေနေသာ္လည္း ဆရာမသည္ တိတ္ဆိတ္စြာ ဝင္ေရာက္လာေလသည္။ ပိတ္ေနေသာ တံခါးတစ္ခ်ပ္ကို တြႏ္းဖြင့္လိုက္ေသာအခါ “ကၽြိ” ခနဲ ျမည္သြားသည္။

ဆရာမသည္ စားပြဲရွိရာသို႔ ဣေျႏၵရစြာ ေလွ်ာက္သြားသည္။ ေက်ာင္းသားမ်ား “ဝုန္း” ခနဲ ထလိုက္ေသာေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ လန္႔သြားေလ၏။
“မဂၤလာပါ ဆရာမ”
“ဂြဒ္ အာဖတာႏြန္း ကလပ္စ္”

ဆရာမအသံသည္ သာယာပါသည္။ ၿပီးေတာ့ ဆရာမသည္ လွပါသည္။ အို.. မွားသြားလို႔၊ ဆရာမကို လွတယ္လို႔ မေျပာေကာင္းဟု ထင္ပါသည္။

ဆရာမသည္ က်က္သေရရွိပါသည္။

ဆရာမသည္ တစ္တန္းလံုးကို တစ္ခ်က္ေဝ့ၾကည့္လိုက္ၿပီး
“မင္းတို႔အတန္းထဲက ခုနစ္တန္းမွာ အဂၤလိပ္စာ ဂုဏ္ထူးရတဲ့လူ မတ္တတ္ရပ္စမ္း”

ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူ ခုနစ္ေယာက္ခန္႔ ထရပ္ၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္ မရပ္ပါ။ အတန္းသားမ်ားက ကၽြန္ေတာ့္ကို ဝိုင္းၾကည့္ၾက၏။ ဆရာမ ရိပ္မိသြားၿပီး
“ဒီအတန္းမွာ အဂၤလိပ္စာ ဘယ္သူ အေတာ္ဆံုးလဲ”
“ညီညီ”
“ခု ရပ္ေနတဲ့အထဲမွာ ညီညီ ပါသလား”
ရပ္ေနသူမ်ား ေခါင္းခါ၏။
“ညီညီ ရွိသလား၊ မတ္တတ္ရပ္စမ္း”
ကၽြန္ေတာ္ ရပ္လိုက္သည္။ ဆရာမသည္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေစ့ေစ့ၾကည့္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ ေခါင္းကိုငံု႔ထားလိုက္၏။
“တီခ်ာ့ဆီမွာ ခုနစ္တန္းတုန္းက အဂၤလိပ္စာ ဂုဏ္ထူးထြက္တဲ့ လူေတြစာရင္းရွိတယ္၊ မင္းပါတယ္ မဟုတ္လား၊ ဘာျဖစ္လို႔ မတ္တတ္မရပ္တာလဲ”
ကၽြန္ေတာ္ မေျဖပါ။
“ေျပာေလကြယ္၊ ခုလို မတ္တတ္ရပ္ခိုင္းေတာ့ တရားခံေတြလို သေဘာထားၿပီး ရပ္ခိုင္းတာ မဟုတ္ဘူး။ အျပစ္ရွိတဲ့လူသာ လူပံုအလယ္မွာ ရပ္ရမွာ ရွက္ၾကတာ၊ အခ်ီးက်ဴးခံဖို႔ မတ္တတ္ရပ္တာ ဂုဏ္ယူဖို႔ေတာင္ ေကာင္းပါတယ္ကြယ္”
ကၽြန္ေတာ္က အဂၤလိပ္စာ ဘာလို႔ ေတာ္ရတာလဲ။ ခုလို လူေတြၾကားမွာ မတ္တတ္ရပ္ၿပီး ႂကြားခ်င္လို႔ အဂၤလိပ္စာ ႀကိဳးစားတာ မဟုတ္ဘူးဆိုတာ ဆရာမ မသိဘူးလား။

ေနာက္တစ္ေန႔မွာပင္ ကၽြန္ေတာ္ ေက်ာင္းေနာက္က်ေလသည္။ အခန္းဝမွာ ရပ္လိုက္ေသာအခါ ဆရာမသည္ ေက်ာက္သင္ပုန္းမွာ တစ္စံုတစ္ခု ေရးျခစ္ေနသည္ကို ေတြ႕ရ၏။
“ဝင္ခြင့္ျပဳပါ ဆရာမ”
ဆရာမသည္ ကၽြန္ေတာ့္ဘက္သို႔ ဆတ္ခနဲ လွည့္ၾကည့္၏။
“တီခ်ာ ဘာေျပာထားသလဲ ညီညီ”
ေၾသာ္.... ဟုတ္သားပဲ၊ ဆရာမက အတန္းထဲမွာ အဂၤလိပ္လို အတတ္ႏိုင္ဆံုး ေျပာရမည္ဟု မွာထားသည္ မဟုတ္ပါလား။ “ပလိစ္ အိတ္စက်ဴးမီ” လို႔ ေျပာရမွာေပါ့။
“ဝင္ခြင့္ျပဳပါ ဆရာမ”
ကၽြန္ေတာ့္ အက်င့္ပဲေလ။ ကၽြန္ေတာ္ မလုပ္ခ်င္ေသာ အလုပ္တစ္ခုကို ဘယ္သူက ဘယ္လိုေျပာေျပာ မလုပ္ခ်င္တာ ကၽြန္ေတာ့္အက်င့္ပဲ။
“ေျပာစမ္း ညီညီ၊ အဂၤလိပ္လို ေျပာေလ”
“ကၽြန္ေတာ္ ျမန္မာလူမ်ိဳးပဲ ဆရာမ၊ ျမန္မာလိုပဲ ေျပာႏိုင္ပါမယ္ ခင္ဗ်ာ”
ဆရာမ ေဒါသျဖစ္ေလၿပီ။
“ဒီမွာ ညီညီ၊ ျမန္မာလူမ်ိဳးေပမယ့္ အဂၤလိပ္စာသင္ခ်ိန္မွာ အဂၤလိပ္လိုပဲ ေျပာရမယ္၊ အဂၤလိပ္လို မေျပာရင္ အတန္းထဲကို ဝင္ခြင့္မျပဳႏိုင္ဘူး”
“ဒါဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္ ျပန္ပါေတာ့မယ္ ခင္ဗ်ာ”

အတန္းျပင္သို႔ ျပန္ထြက္လိုက္သည္။ ျပန္ရန္ ေျခလွမ္းျပင္လိုက္စဥ္မွာပင္ ဆရာမအသံကို ၾကားရသည္။
“ေဟ့.. ေဟ့ ေနဦး”
ထိုအသံသည္ ကၽြန္ေတာ့္ေျခလွမ္းမ်ားကို တုန္႔ခနဲ ရပ္တန္႔သြားေစသည္။ ေနာက္သို႔ ျပန္မၾကည့္ဘဲ ရပ္ေနမိသည္။ ဆရာမ၏ မ်က္ႏွာသည္ ေဒါသျဖစ္ျခင္း၊ မေက်နပ္ျခင္းတို႔ျဖင့္ ေရာႁပြမ္းေနလိမ့္မည္ဟု ထင္ပါသည္။
“ညီညီ”
လွည့္ၾကည့္လိုက္လွ်င္ ေကာင္းမလား၊ ေရွ႕ကိုဆက္သြားရင္ ေကာင္းမလား၊ ကၽြန္ေတာ္ ေပ၍ ရပ္ေနလိုက္သည္။
“ညီညီ၊ ကမ္း ဟီးယား”
ဆရာမ၏ အမိန္႔၊ ေျခေထာက္တို႔သည္ ေနာက္သို႔ ဆတ္ခနဲ လွည့္ၿပီးသား ျဖစ္သြားေလသည္။ ဆရာမကို လွမ္းၾကည့္၏။

အို.. ဆရာမ၏ မ်က္ႏွာမွာ တင္းမာမႈသည္ အရိပ္အေယာင္မွ်ပင္ မရွိပါကလား၊ ဆရာမဆီသို႔ ေလွ်ာက္သြားရသည္။
“မင္းကို ႐ိုက္ရလိမ့္မယ္၊ လက္ျဖန္႔စမ္း”
“ခင္ဗ်ာ”
ဆရာမလက္ထဲမွာ ပလတ္စတစ္ေပတံ တစ္ေခ်ာင္း။
“လက္ျဖန္႔လို႔ ဆိုေန”
ျဖန္႔လိုက္ရေလသည္။ ဆရာမ ႐ိုက္၏။ ျဖည္းျဖည္းေလးပါ။ ဆရာႀကီး၏ ထားဝယ္ႀကိမ္လံုးဒဏ္ကိုပင္ မ်က္ႏွာတစ္ခ်က္မပ်က္ဘဲ ခံလာခဲ့တာပဲ၊ ဒီေလာက္ေတာ့ အေပ်ာ့ေပါ့ ျဖစ္သင့္သည္။

သို႔ရာတြင္ အဘယ္ေၾကာင့္ နာသနည္း။




ေမေမ့ကို ေခါင္းကိုက္တယ္လို႔ ေျပာၿပီး ေက်ာင္းမတက္ဘဲ သံုးရက္ေလာက္ ေနလိုက္သည္။ ဟုတ္တယ္၊ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္ဆိုးေနလို႔။ အို.. ဆရာမကို စိတ္မဆိုးေကာင္းပါဘူးေလ၊ စိတ္ေကာက္တာပါ။

ကၽြန္ေတာ္ ေက်ာင္းျပန္တက္ေသာေန႔တြင္ စာကူးေနစဥ္ ကၽြန္ေတာ့္အနားသို႔ ဆရာမ လာရပ္သည္။
“ညီညီ ဘာလို႔ ေက်ာင္းမတက္တာလဲ”
“ခြင့္စာထဲမွာ ေရးထားပါတယ္”
“ေနမေကာင္းလို႔ဆို၊ ေနသာမေကာင္းတယ္၊ ညီညီတို႔က အဝမပ်က္ဘူးေဟ့”

ဆရာမကိုယ္မွ သနပ္ခါးနံ႔သည္ ေဝ့ခနဲ ေရာက္ရွိလာသည္။ ထိုသနပ္ခါးနံ႔သည္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ၿပံဳးလာေအာင္ တိုက္တြန္းသည္။ သို႔ရာတြင္ မၿပံဳးမိေအာင္ အားကိုတင္းသည္။ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္ေကာက္ေနေၾကာင္း ဆရာမ သိေအာင္လို႔။

အခ်ိန္ကုန္ေသာအခါ ဆရာမက ကၽြန္ေတာ့္ကို ဆရာမ အပန္းေျဖစခန္းထဲသို႔ ေခၚသြားေလသည္။
“ညီညီ တီခ်ာ့ကို စိတ္ဆိုးေနတယ္ မဟုတ္လား”
စိတ္ဆိုးတာ မဟုတ္ဘူး၊ စိတ္ေကာက္တာပါဟု ေျဖလိုက္ခ်င္သည္။ သို႔ရာတြင္ ေခါင္းကိုခါလိုက္၏။
“မင္း သိပ္ညာတာပဲ၊ စိတ္ဆိုးေနပါတယ္၊ ကိုယ့္ဆရာမကို စိတ္မဆိုးေကာင္းဘူးေလ၊ တီခ်ာ မင္းကို ဆံုးမတာပဲ၊ မင္းက သိပ္ေပကပ္ကပ္ႏိုင္တာကိုး၊ ၿပီးေတာ့ မင္း ေသေသခ်ာခ်ာ စဥ္းစားၾကည့္၊ အဂၤလိပ္စာအခ်ိန္မွာ အဂၤလိပ္လို ေျပာခိုင္းတာက မင္းတို႔ တိုးတက္ေအာင္လို႔၊ အဂၤလိပ္စာဟာ ကမာၻသံုး မဟုတ္လား၊ တကယ္ေတာ့ ကိုယ့္တပည့္ကို ဘယ္ဆရာမက ႐ိုက္ခ်င္ပါ့မလဲကြယ္”
ကၽြန္ေတာ္ ဝမ္းနည္းသြားျပန္သည္။
ဆရာမက ၿပံဳးပါသည္။
“ဆရာမက စိတ္မဆိုးပါဘူးကြယ္၊ ငါ့တပည့္ကို အၿမဲတမ္း ခြင့္လႊတ္တယ္၊ အိုင္ ေအာ္လ္ေဝစ့္ ေဖာ္ဂစ္ယူ”

ကၽြန္ေတာ္ ၿပံဳးလိုက္သည္။ ဟုတ္တယ္.. စိတ္ေကာက္ေျပသြားလို႔ေလ။ ဆရာမသည္ ကၽြန္ေတာ့္ကို စကားအၾကာႀကီး ေျပာရေသာေၾကာင့္ ေမာသြားဟန္တူသည္။ သူ႕နဖူး၌ စို႔ေနေသာ ေခၽြးစမ်ားကို လက္ကိုင္ပုဝါကေလးျဖင့္ တို႔ေန၏။ ကၽြန္ေတာ္ ေရတစ္ခြက္ သြားခပ္ေပးၿပီး ဆရာမကို ေပးလိုက္ပါသည္။
“သိုင္းခယူ ညီညီ”
“ပလိစ္ အိတ္စက်ဴးမီ တီခ်ာ”
ကၽြန္ေတာ္ လွည့္ထြက္လာခဲ့သည္။ ဆရာမသည္ ေက်နပ္စြာၿပံဳးရင္း က်န္ခဲ့ပါသည္။




အခ်ိန္ၾကာလာသည္ႏွင့္အမွ် ေစတနာကို နားလည္လာၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္ နားအလည္ဆံုး။

ကၽြန္ေတာ္ကား မၾကာခဏ ေက်ာင္းပ်က္တတ္ေလသတည္း။ တိုက္ဖိြဳက္ေရာဂါ အခံရွိေသာေၾကာင့္ မၾကာခဏဖ်ား၏။ တစ္လလွ်င္ အနည္းဆံုး တစ္ရက္ႏွစ္ရက္ေတာ့ ပ်က္တတ္သည္။

ကၽြန္ေတာ္ ေက်ာင္းျပန္တက္ေသာေန႔တြင္ ဆရာမသည္ “ညီညီ ေနျပန္ေကာင္းသြားၿပီလား” ဟု ေမးတတ္စၿမဲ။ ထိုအခါမ်ိဳးတြင္ ဆရာမကို စိတ္ေကာက္ၿပီး ေက်ာင္းမတက္ဘဲ ေနခဲ့ေသာေန႔မ်ားကို ျပန္သတိရ၏။

ေက်ာင္းပ်က္ရက္မ်ားက ေနာက္က်ခဲ့ေသာ စာမ်ားကို မုန္႔စားဆင္းခ်ိန္၊ ေက်ာင္းအၿပီးဆင္းခ်ိန္မ်ားတြင္ ဆရာမက ျပန္သင္ေပးေလသည္။ ကၽြန္ေတာ္တစ္ေယာက္တည္းကို မဟုတ္ပါ။ ေက်ာင္းပ်က္သူ အားလံုး။ သို႔ရာတြင္ ကၽြန္ေတာ္ ေက်ာင္းအပ်က္တတ္ဆံုးျဖစ္၍ မ်ားစြာေသာအခါတို႔တြင္ ဆရာမႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ ႏွစ္ေယာက္တည္း။

ခါတိုင္းက မုန္႔စားလႊတ္ၿပီဆိုလွ်င္ အုန္းႏို႔ေခါက္ဆြဲဆိုင္သို႔ ေျပးတတ္ေသာ ကၽြန္ေတာ္။ ေက်ာင္းလႊတ္ၿပီဆိုလွ်င္ ထမင္းဆာလြန္း၍ အိမ္သို႔ သုတ္ေျခတင္တတ္ေသာ ကၽြန္ေတာ္။ ခု ဆရာမႏွင့္ စာသင္ေနရေသာ အခ်ိန္တြင္ အုန္းႏို႔ေခါက္ဆြဲကိုလည္း သတိမရ။ ထမင္းလည္း မဆာ။ တကယ့္ကို ထမင္းမဆာ။ စာသင္ေနရသည္ကိုပင္ ဝမ္းသာၾကည္ႏူးေနမိသည္။ ဘာေၾကာင့္မွန္းေတာ့ ကၽြန္ေတာ္မသိ၊ ေက်ာင္းပ်က္ရက္မ်ားက ေနာက္က်ခဲ့ေသာ စာမ်ားကို ျပန္သင္ခြင့္ရေသာေၾကာင့္ ဝမ္းသာၾကည္ႏူးျခင္းသာ ျဖစ္ပါေစ။

ကၽြန္ေတာ္က ေက်ာင္းအပ်က္မ်ားသေလာက္ ဆရာမက ေက်ာင္းမပ်က္ခဲ့။ ေနမေကာင္းျဖစ္ေနသည့္တိုင္ အေႏြးထည္ကိုဝတ္၍ ေက်ာင္းသို႔လာသည္။ ထိုေန႔မ်ိဳးတြင္ မုန္႔စားလႊတ္ခ်ိန္၌ ဆရာမသည္ အပန္းေျဖအခန္းထဲ၌ မွိန္းေနတတ္သည္။ ေနမေကာင္းလ်က္ စာသင္ရေသာေၾကာင့္ ေမာေနတတ္သည္။ ထိုအခါ ေကာ္ဖီပူပူတစ္ခြက္ ဝယ္ေပးရန္မွာ ကၽြန္ေတာ့္တာဝန္။

အို.. ေနမေကာင္းတဲ့အခါမွ မဟုတ္ပါဘူးေလ။ ေန႕စဥ္လိုလိုပဲ မုန္႔စားလႊတ္ခ်ိန္မွာ ဆရာမအတြက္ စားစရာတစ္ခုခုေတာ့ ဝယ္ေပးေနက်ပါ။

တစ္ခါက မုန္႔စားေက်ာင္း ျပန္တက္ခါနီးက်မွ ဆရာမက ပုစြန္ခြက္ေၾကာ္သုပ္ ဝယ္ခိုင္းသည္။ မုန္႔စားတန္းသို႔ ကၽြန္ေတာ္ ေျပးေလသည္။ ေက်ာင္းတက္ခါနီးၿပီ မဟုတ္လား။ ျမန္ျမန္သြားပို႔မွ။ ေက်ာင္းျပန္တက္လွ်င္ ဆရာမ စားေတာ့မည္မဟုတ္။ ဆရာမက ေက်ာင္းခ်ိန္ေလးစားသည္။ ဝယ္ၿပီးေတာ့ ဆရာမမ်ားအခန္းသို႔ အျမန္ ျပန္ေျပးရသည္။ ေထာင့္ခ်ိဳးတစ္ခုကို အေကြ႕လိုက္မွာပင္ တစ္ဘက္မွလာေသာ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ႏွင့္ ဝင္တိုက္မိ၏။ ပုစြန္ခြက္ေၾကာ္ပန္းကန္သည္ “ခ်လြမ္” ခနဲ က်သြားေလသည္။ ထိုေက်ာင္းသားကို ကၽြန္ေတာ္ ဆြဲထိုးပစ္လိုက္သည္။

ထိုကိစၥအတြက္ ဆရာႀကီးေရွ႕သို႔ ေရာက္ရျပန္သည္။ ဆရာမလည္း အနားမွာရွိသည္။ ဆရာႀကီးက ဘာေၾကာင့္ထိုးရသလဲဟု ေမး၏။ ကၽြန္ေတာ္ မေျဖပါ။ ဆရာႀကီး ေဒါသထြက္လာၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ကို ႐ိုက္ေလသည္။

ထိုေန႔က ဆရာႀကီး၏ ႐ံုးခန္းထဲမွ အၿပံဳးမပ်က္ ျပန္ထြက္လာခဲ့သည္။




ပထမအစမ္း စာေမးပြဲတုန္းက အဂၤလိပ္စာ ရွစ္ဆယ့္ေလးမွတ္ ရသည္။ တစ္ေက်ာင္းလံုးမွာ အမ်ားဆံုးပဲဟု ဆရာမက ေျပာ၏။

ဆရာမက တစ္ျခားအလုပ္မ်ား လုပ္ေနရလွ်င္ အတန္းကို ကၽြန္ေတာ္ကပင္ တာဝန္ယူရသည္။ သင္ၿပီးခဲ့ေသာ သင္ခန္းစာမ်ားမွ သူတို႔ နားမလည္သည္ကို ျပန္ရွင္းျပသည္။ ဆရာမက ကၽြန္ေတာ့္ကို အေရးေပးပါသည္။ စာေတာ္ေသာကေလးကို ဆရာမက အေရးေပးသည္မွာ မဆန္းပါ။ သို႔ရာတြင္ သူငယ္ခ်င္းမ်ားကမူ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေနာက္ေျပာင္ၾကေလသည္။
“မင္းဆရာမက သိပ္လွတာပဲကြ ေနာ္”
“ေဟ့ေကာင္ေတြ.. ဆရာမကို လွတယ္လို႔ မေျပာေကာင္းဘူး၊ က်က္သေရရွိ္တယ္လို႔ ေျပာရတယ္”
သူတို႔သည္ ဆရာမအေၾကာင္းကို ေျပာၾကေသာအခါ “မင္းဆရာမ၊ မင္းဆရာမ” ဟူ၍ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေျပာတတ္ၾကပါသည္။
“ငါ့ဆရာမဆိုေတာ့ မင္းတို႔ဆရာမေကာ မဟုတ္ဘူးလား”
“မဟုတ္ဘူး”
“ဆရာမဟာ ငါတို႔အားလံုးရဲ႕ ဆရာမပါကြာ၊ ငါတစ္ေယာက္တည္းရဲ႕ ဆရာမ မဟုတ္ပါဘူး၊ မင္းဆရာမ ဆိုတာကို မေျပာၾကပါနဲ႔”
တစ္ခါတစ္ရံ၌ မေျပာပါနဲ႔ဆိုေသာ စကားသည္ ေျပာေစခ်င္၍ျဖစ္ေၾကာင္း သိၾကပါလိမ့္မည္။ ဘာေၾကာင့္ ေျပာေစခ်င္ေၾကာင္းကိုကား ကၽြန္ေတာ္မသိ။

တစ္ခါတုန္းက မုန္႔စားလႊတ္ခ်ိန္တြင္ ဆရာမ်ား အပန္းေျဖခန္းသို႔ ဝင္သြားမိသည္။ ဆရာမအတြက္ မုန္႔ဝယ္ေပးရန္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာဖို႔မလိုပါ။

ဆရာမမ်ား၏ ရယ္သံကို အခန္းဝမွပင္ ၾကားေနရသည္။ ကၽြန္ေတာ္ဝင္သြားေသာအခါ ဆရာမသည္ တစ္ျခား ဆရာမတစ္ေယာက္၏ လက္ထဲမွ ကတ္ျပားျဖဴျဖဴကေလးကို ယူ၍ စားပြဲေပၚမွာ ေမွာက္တင္ထားလိုက္သည္။ ဓာတ္ပံုတစ္ပံု ျဖစ္ဟန္တူပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ကို ျမင္ေသာအခါ ဆရာမသည္ ရယ္ေမာေနရာမွ မ်က္ႏွာပိုးသတ္လိုက္သည္။ သို႔ရာတြင္ ဆရာမ၏ မ်က္ႏွာ၌ အၿပံဳးရိပ္မ်ား ထင္ေနဆဲ။
“တီခ်ာ့ဖို႔ သံပုရာရည္တစ္ခြက္သာ ဝယ္ေပးေတာ့ ညီညီ”
ကၽြန္ေတာ္ ထြက္သြားမည္ ျပင္သည္။
“ညီညီ.. ေနဦး”
ဆရာမေဒၚျမတ္ႂကြယ္က လွမ္းတားသည္။
“မူမူ.. ညီညီ့ကို ျပလိုက္ပါဦး”
“အို.... မမႂကြယ္ကလဲ”

အစဥ္တည္ၿငိမ္ေနေသာ ဆရာမ၏ မ်က္ႏွာသည္ ယခုအခါ ဘာျဖစ္ေနပါသနည္း။ ဆရာမေဒၚျမတ္ႂကြယ္က ဓာတ္ပံုကို ယူသည္။ ဆရာမက လက္ကို ဆြဲထားသည္။ ေဒၚျမတ္ႂကြယ္က ႐ုန္းလိုက္သည္။
“ညီညီ.. ဒီပံုကိုၾကည့္စမ္း၊ မေခ်ာဘူးလား”
ဓာတ္ပံုထဲမွာ ဘြဲ႕ဝတ္စံုႏွင့္ အမ်ိဳးသားတစ္ေယာက္။ ဆရာမထက္ အသက္ပိုႀကီးပံုရသည္။ ကၽြန္ေတာ္က ဓာတ္ပံုကိုတစ္လွည့္ ဆရာမကိုတစ္လွည့္ ၾကည့္မိသည္။ ဆရာမမ်က္ႏွာ၌ ရွက္ၿပံဳးကို ပထမဆံုးအႀကိမ္ ျမင္ဖူးလိုက္သည္။
“ဟဲ့ ေျပာေလ၊ မေခ်ာဘူးလား”
“ဟုတ္.. ဟုတ္ကဲ့”

သံပရာရည္ကို ဆရာမအႀကိဳက္ ခ်ဥ္ခ်ဥ္ကေလးျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေပးရန္ေျပာဖို႔ အဘယ္ေၾကာင့္ ေမ့သြားရပါသနည္း။




“ေျပာေလ ညီညီ”
ကၽြန္ေတာ္ ဆတ္ခနဲ တုန္သြား၏။ ဟုတ္သားပဲ၊ ကၽြန္ေတာ္ အေတြးလြန္သြားပါသည္။ ခုအခါမွ ဆရာမႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဆရာမ်ားအခန္းထဲမွာ မေန႔က ကၽြန္ေတာ္ ေက်ာင္းပ်က္ခဲ့သျဖင့္ ဆရာမက ျပန္သင္ေပးေနျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
“ေျပာေလကြာ ညီညီ၊ ဒီဆင္းတင့္စ္မွာ ရပို႔တက္စပိခ်္က ဘယ္ဟာလဲ”
“ဟို.. ကၽြန္ေတာ္”
သက္ျပင္းကို ခ်လိုက္၏။
“ညီညီ.. ဘာျဖစ္ေနတာလဲ၊ စာထဲမွာလည္း စိတ္မဝင္စားဘူးလား၊ ေနမေကာင္းဘူးလားဟင္”
“ကၽြန္ေတာ္.... ကၽြန္ေတာ္ ဖ်ားေနလို႔ပါ တီခ်ာ”

ထိုေန႔က ကၽြန္ေတာ္ ဖ်ား၍မေနပါ။




တစ္တန္းလံုးက ၿငိမ္သက္၍ေနၾကသည္။ ဆရာမလည္း သူ႕စားပြဲမွာ ၿငိမ္သက္စြာ ထိုင္ေန၏။ တစ္စံုတစ္ခုကို ေျပာရန္ အားယူေနဟန္ တူသည္။ ႏႈတ္မွ လြယ္ကူစြာ ဖြင့္ဟမေျပာႏိုင္ေသာ စကားသည္ ဝမ္းေျမာက္ဖြယ္သတင္း မဟုတ္ေၾကာင္း ေျပာဖို႔ရန္ပင္ မလိုပါ။
“ကြယ္.... နက္ျဖန္က်ရင္ မင္းတို႔အတြက္ ဆရာမ အသစ္တစ္ေယာက္ လာလိမ့္မယ္”
စကားလံုးကို နားခံသာေအာင္ အတတ္ႏိုင္ဆံုး ေ႐ြးခ်ယ္၍ ေျပာသည္။ ဆရာမ၏ အသံသည္ စာသင္ေနသကဲ့သို႔ တက္ႂကြမႈမရွိ။

ဆရာမ၏ မ်က္ႏွာသည္လည္း ဟို ေက်ာင္းဖြင့္စ ကၽြန္ေတာ့္ကို ႐ိုက္တုန္းကမ်က္ႏွာမ်ိဳး ျဖစ္ေနပါသည္။ ခုမွပင္ ကၽြန္ေတာ္သိရသည္။ ဆရာမသည္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ႐ိုက္ခဲ့စဥ္က ဝမ္းနည္းေနေၾကာင္းကို၊ ဆရာမရယ္.. ငါ အလုပ္ထြက္ေတာ့မယ္၊ ဒီေက်ာင္းကို မနက္ျဖန္ကစၿပီး မလာေတာ့ဘူးလို႔ ေျပာလိုက္ပါေတာ့လား ခင္ဗ်ာ။
“တီခ်ာ မွာခ်င္တာက မင္းတိ္ု႔အ႐ြယ္ဟာ ပညာေရးကို ဦးစားေပးရမယ္၊ တစ္ျခား ဘာကိုမွ စိတ္မဝင္စားရဘူး၊ ခုအခ်ိန္မွာ စာေမးပြဲက သိပ္နီးကပ္လာၿပီ၊ ၿပီးေတာ့....”

ဆရာမသည္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေစာင္း၍ေျပာေနျခင္း မဟုတ္ပါ။ တည့္တည့္ႀကီးၾကည့္၍ ေျပာေနျခင္း ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ ရင္ထဲက တလွပ္လွပ္ ျဖစ္ေနသည္။ ေနမေကာင္းေသာေၾကာင့္ ေမာေနျခင္း မဟုတ္ပါ။

ေခါင္းကို ငံု႔ထားလိုက္သည္။ အျပစ္ရွိသူတို႔သည္ ေခါင္းငံု႔ေနၾကေၾကာင္း ၾကားဖူးပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္မွာ အျပစ္တစ္ခုခု ရွိေနပါသလား.... မသိပါ။ ရင္ထဲ၌ မရွင္းလင္းပါ။ ဆရာမကို မၾကည့္ရဲသည္ေတာ့ အမွန္။
“ဂြတ္ အီးဗီးနင္း တီခ်ာ”

ထိုအသံၾကားမွပင္ ပ်ာပ်ာသလဲ ထၾကည့္မိသည္။ ဆရာမသည္ အခန္းအျပင္သို႔ပင္ ေရာက္ေနပါၿပီ။ ေနာက္ေက်ာဖက္ကိုသာ ျမင္ရေတာ့သည္။ အတန္းဘက္ကို အလြမ္းေျပ တစ္ခ်က္ေလာက္ ျပန္လွည့္ၾကည့္လိုက္ပါေတာ့လား ဆရာမရယ္။




ဆရာမမ်ား အပန္းေျဖအခန္းသို႔ ဝင္၍ရွာသည္။ ဆရာမကို မေတြ႕ရ။ ဆရာမတစ္ေယာက္က ေျပာေလသည္။
“မင္းဆရာမ ႐ံုးခန္းထဲမွာ ရွိလိမ့္မယ္”
လာျပန္ၿပီ မင္းဆရာမ။ ဆရာမဟာ ကၽြန္ေတာ့္ဆရာမ မဟုတ္ေတာ့ဘူးဆိုတာ မသိၾကဘူးလား။

ဆရာႀကီး႐ံုးခန္းဆီသို႔ သြားရျပန္သည္။ တစ္ျခားေက်ာင္းသားေတြ အတန္းထဲမွာ စာသင္ေနခ်ိန္တြင္ စႀကၤံေပၚ၌ ပ်ာယာခတ္ေနေသာ ကၽြန္ေတာ့္ကို ဘယ္လိုထင္ၾကမည္နည္း။

႐ံုးခန္းထဲမွာ ဆရာမတစ္ေယာက္တည္း။

ဆရာႀကီးထံမွ အလုပ္ထြက္ခြင့္စာကို ေစာင့္ေနပါသလား ဆရာမ။
“တီခ်ာ”
ဆတ္ခနဲ လွည့္ၾကည့္သည္။
“ညီညီ”
ဟုတ္ကဲ့ ဆရာမရဲ႕ တပည့္ေလ၊ မမွတ္မိေတာ့ဘူးလား။ စကားေတြ ရင္ႏွင့္အျပည့္ပါ။ ေျပာ၍မထြက္။

အမွန္အားျဖင့္မူ ကၽြန္ေတာ့္ရင္ထဲက စကားတို႔ကိုပင္ ကၽြန္ေတာ္ ေသခ်ာစြာမသိ။
“ကၽြန္ေတာ့္ကို ခြင့္လႊတ္ပါ တီခ်ာ”
ဒီစကားကို ဘာေၾကာင့္ေျပာမိမွန္းလည္း ေသခ်ာစြာ မသိျပန္ပါ။
“ကၽြန္ေတာ့္ကို ႐ိုက္ပါ တီခ်ာ”
“အို.. ဘာျဖစ္လို႔ ႐ိုက္ရမွာလဲကြယ္၊ ညီညီဟာ လူဆိုးမွ မဟုတ္ဘဲ၊ မင္းမွာ ဘာအျပစ္မွ မရွိပါဘူး သားရယ္”

အို.... သားတဲ့.... သားတဲ့၊ ရင္ထဲက လႈိက္ခနဲ ဝမ္းနည္းသြားသည္။ အနႏၲဂိုဏ္းဝင္ ဆရာမေပတကား။ ဆရာမသည္ ကၽြန္ေတာ့္ဆံပင္မ်ားကို ပြတ္သပ္ေပးရင္း တတြတ္တြတ္ ဆုေပးေနပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္မ်က္ႏွာကို မျမင္ရေသာ္လည္း တသိမ့္သိမ့္လႈပ္ခါေနေသာ ကိုယ္ကေလးေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ငိုေနေၾကာင္း ဆရာမ သိသြားေလသည္။
“အို.. ဘာျဖစ္လို႔ ငိုေနတာလဲ ကေလးရယ္၊ ေရာ့ေရာ့.... မ်က္ရည္ေတြသုတ္လိုက္”
ဆရာမသည္ ကၽြန္ေတာ့္ေမးေစ့ကိုဆြဲ၍ မ်က္ႏွာကို ေမာ့ေစသည္။ မ်က္ရည္မ်ားကို သူ႕လက္ကိုက္ပုဝါကေလးျဖင့္ တယုတယ သုတ္ေပး၏။

ေက်ာင္းေရွ႕က သရက္ပင္ပ်ိဳကေလးသည္ ဒီႏွစ္အထိ အသီးမသီးေခ်။

လြန္ခဲ့ေသာ သံုးႏွစ္ခန္႔က ကြယ္လြန္သြားခဲ့ေသာ ကၽြန္ေတာ့္မမကို အလြန္သတိရပါသည္။


(ျမန္ေအာင္ အထက၊ ေငြရတု၊ စက္တင္ဘာ၊ ၁၉၇၈)

No comments:

Post a Comment