ျငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ စိမ္းလန္းေရး
(၁)
ထူးအိမ္သင္က သူ႔အေပၚလႊမ္းမိုးခဲ့သည့္ ႏိုင္ငံတကာ ဂီတ အႏုပညာရွင္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ျပီး "ကမာၻ႔ ဂီတသမားေတြထဲက ကၽြန္ေတာ္ စြဲစြဲလန္းလန္း ၾကိဳက္ခဲ့ဖူးတဲ့ အဖြဲ႔ေတြ အေတာ္မ်ားမ်ား ရွိပါတယ္။ ဥပမာ Carpenters တို႔လို၊ ဘီးဂ်ီးစ္တို႔လို၊ Eagles,Deep Purple အမ်ားၾကီး ရွိခဲ့တယ္။ အဲ့ဒီ အထဲမွာမွ ကၽြန္ေတာ့္ကို သိသိသာသာ လႊမ္းမိုး လာခဲ့တဲ့ အဖြဲ႔က ဖရက္ဒီ မာက်ဴရီ၊ လူ၀ီအမ္စထေရာင္းနဲ႔ ဘီးဂ်ီးစ္၊ အဲဒီ သံုးဖြဲ႔ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ အေပၚ အလႊမ္းမိုးႏိုင္ခဲ့ဆံုးေပါ့’ ဟု ေျပာခဲ့ဖူးသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ေတးေရးစာဆိုမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ျပီး "ကၽြန္ေတာ္ ၾကိဳက္တဲ့သူေတြ ေတးေရးသူ Own Composition ေရးတဲ့ သူေတြ ထဲမွာ အေတာ္မ်ားမ်ား ရွိတယ္။ ဆရာ စိုင္းခမ္းလိတ္၊ ကိုေန၀င္း အေတာ္မ်ားမ်ားကို ရွိခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ အားက်ခဲ့တဲ့အထိ ျဖစ္ခဲ့တာ ဆိုရင္ေတာ့ ေတးေရး ပညာရွင္ ဆရာ ျမိဳ႕မျငိမ္းပါ" ဟု ဆိုသည္။
ဆရာ ျမိဳ႕မျငိမ္းကို သူ အားက်သည္အထိ သူ႔အေပၚ လႊမ္းမိုးခဲ့သလို ဆရာ ျမိဳ႕မျငိမ္း၏ ဂီတႏွင့္ ေရစက္ဆံုခြင့္ သူ ရရွိခဲ့သည္။
(၂)
မႏၲေလး ျမိဳ႕မ စိန္ရတုပြဲၾကီး က်င္းပရာ နန္းေရွ႕ရပ္၊ ၆၆လမ္း ေပၚရွိ အမ်ိဳးသား ကဇာတ္ရံု ထဲတြင္ ရံုျပည့္ရံုလွ်ံ အားေပးေနၾကသည့္ ပရိသတ္အတြက္ အထူး ဧည့္သည္ေတာ္အျဖစ္ လာေရာက္ ေဖ်ာ္ေျဖမည့္ အႏုပညာရွင္ တစ္ေယာက္ကို ေမွ်ာ္လင့္ ေစာင့္စားလ်က္ ရွိေနၾကသည္။
အခ်ိန္တန္သျဖင့္ စင္ေပၚ ေရာက္လာေသာအခါ မ်က္မွန္ထူၾကီး ေအာက္က ထူးအိမ္သင္၏ မ်က္လံုးမ်ားက ၾကည္လင္ ေတာက္ပျပီး တဖိတ္ဖိတ္ လက္ေနပါေတာ့သည္။
သီခ်င္း၏ အေရွ႕ပိုင္းမွာ မယ္လိုဒီက ခ်က္ခ်င္း မ၀င္။
"က်ဳပ္တို႔ . . . ကရ၀ိတ္သည္ ျမဴးဇစ္ . . . တီးရပါေတာ့မယ္ ခင္ဗ်ာ . . ေစတနာ၊ စိတ္ေကာင္းနဲ႔ ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ ခြင့္ေပးၾကေစလိုပါတယ္ . . ."
တုိးတိတ္ေသာ္လည္း ၾကည္လင္ ျပတ္သားသည့္ စကားသံက ဂါထာ တစ္ပုဒ္ ရြတ္ဖတ္သလို၊ ကဗ်ာ တစ္ပုဒ္ကို ဆိုညည္းလိုက္သလို သူ႔ႏႈတ္မွ ေပၚထြက္လာခဲ့သည္။ ပရိသတ္က သူ၏ စကားသံထဲမွာ နစ္ေမ်ာေနစဥ္တုန္းမွာပင္ ဂ်က္ဇ္ဂီတ တီးကြက္က ျမိဳင္ျမိဳင္ၾကီး ထြက္ေပၚ လာေတာ့သည္။
"က်ဳပ္တို႔ကရိတ္၀ိတ္သည္ျမဴးဇစ္တီးရပါေတာ့မယ္ခင္ဗ်ာ . . . ေစတနာစိတ္ေကာင္းနဲ႔ ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ . . . ခြင့္ေပးၾကေစလို . . . ေသာတနာ ခ်ိဳေစ၊ တံတ်ာေတးရွင္ . . . ထံုထံုထံု . . . ထံုဒရပ္ . . . ထံုဒရပ္ထံု . . . မာပါေစ သာပါေစ . . . ေသာတရွင္ေတြ . . . စိန္ေတြ၀င္၊ ေရႊေတြ၀င္ ရာေက်ာ္ သက္ေကာင္းရွည္"
(၃)
မႏၲေလး ျမိဳ႕မ စိန္ရတုပြဲၾကီးတြင္ ဆရာ ျမိဳ႕မျငိမ္း၏ "ကရ၀ိတ္သည္ ျမဴးဇစ္" အမည္ ရွိေသာ သီခ်င္းကို ထူးအိမ္သင္ ဆိုေပးခဲ့သည္။
ဆရာ ျမိဳ႕မျငိမ္းသည္ ျမိဳ႕မ အဖြဲ႕မွ အနားယူျပီးသည့္ ေနာက္ပိုင္း "ကရ၀ိတ္သည္ ျမဴးဇစ္" ဆိုေသာ တီး၀ိုင္းေလး တစ္၀ိုင္း ထူေထာင္ခဲ့ရာ အဆုိပါ တီး၀ိုင္း အမည္ႏွင့္ ေရးဖြဲ႔ ထားခဲ့သည့္ ရွားရွားပါးပါး သီခ်င္း ျဖစ္သည္။ ျမိဳ႕မ ဧည့္ခံ ေတးစီးရီး သြင္းခဲ့ၾကသည့္ ၁၉၉၀ ျပည့္ႏွစ္မ်ား၏ အေစာပိုင္း ကာလတြင္ ထူးအိမ္သင္ကို အဆုိပါ သီခ်င္း ဆိုေပးဖို႔ ကမ္းလွမ္း၍ ထူးအိမ္သင္က သေဘာတူ လက္ခံ သီဆို အသံသြင္း ေပးခဲ့သည္။
"သီခ်င္းထဲမွာ ရိုးရာ ေတးသြားေတြကို သေကၤတ သေဘာမ်ိဳး ရြတ္တဲ့၊ အသံုးျပဳတဲ့ တ်ာတို႔ ေတတို႔ ေတ်ာတို႔။ အဲဒါေတြလည္း ပါတာဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ဆိုတာ ဌာန္ကရိုဏ္း မက်မွာစိုးလို႔ ဆရာၾကီးေတြ အရင္ ဆိုျပျပီးမွ ကၽြန္ေတာ္ ဆိုရတာပါ။ ျမိဳ႕မ စိန္ရတုက်ေတာ့လည္း ကၽြန္ေတာ့္ကို အဲဒီ သီခ်င္း ဆိုေပးပါလို႔ ဆရာ ဦးရႊန္းျမိဳင္တို႔က တိုက္တြန္းၾကလို႔ ဆိုျဖစ္တာပါ" ဟု သူ ေျပာျပခဲ့သည္။
ဆရာ ျမိဳ႕မျငိမ္းကို လြန္စြာ ေလးစားေသာ ထူးအိမ္သင္က ဆရာ့ လက္ရာ ရွားရွားပါးပါးကိုမွ သီဆိုခြင့္ ရလိုက္သည္ ျဖစ္ရာ ထူးျခားေသာ ဆံုစည္းမႈဟု ဆိုရေပလိမ့္မည္။
"ဒီသီခ်င္းက ဆရာျငိမ္းရဲ႕ ဟန္အတိုင္းေပါ့။ Jazz ဆိုေပမယ့္ အရမ္းၾကီးကို ဘိုဆန္တဲ့ Jazz ပံုစံမ်ိဳးေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ရိုးရာပံုစံ မပ်က္တဲ့ ရိုးရာနဲ႔ Jazzနဲ႔ ေရာထားတဲ့ ပံုစံမ်ိဳးပါ" ဟု ထူးအိမ္သင္က ေျပာျပသည္။
(၄)
ထူးအိမ္သင္သည္ ေရွးေခတ္ ေရွးအခါ ေရႊေငြ ေက်ာက္မ်က္ ရတနာေတြ ဖိတ္ဖိတ္ လက္သည့္ နန္းတြင္းထဲက ဘုန္းေတာ္ဘြဲ႔ ဂႏၲ၀င္ သီခ်င္းၾကီး၊ သီခ်င္းခံမ်ားထက္ လူေတြ ၾကားထဲက ရိုးရာ အစဥ္အလာ ေက်းလက္ သီခ်င္းမ်ားကို ပိုမို စိတ္၀င္စားခဲ့သူ ျဖစ္သည္။
ဆရာ ျမိဳ႕မျငိမ္းကဲ့သို႔ပင္ ျမန္မာ့ရိုးရာ ဂီတႏွင့္ ေခတ္ပံုစံ ေပါင္းစပ္ ထားသည့္ ေတးသီခ်င္းမ်ိဳးေတြ ေရးဖြဲ႔ဖုိ႔ ရည္ရြယ္ ထားျပီး ၾကိတ္ျပီး ၾကံစည္ေနခဲ့သည္။
သို႔ေသာ္-
"ကၽြန္ေတာ္ တစ္ေယာက္တည္း လုပ္လို႔ ျဖစ္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူးဗ်။ ကၽြန္ေတာ္ သိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ အကူအညီေတြ အမ်ားၾကီး လိုတယ္" ဟု သူေျပာခဲ့သည္။
(၅)
ထူးအိမ္သင္က စိတ္လိုလက္ရ ရွိလွ်င္ ျမန္မာ့ရိုးရာ ၀ါးပုေလြကို မႈတ္ေနတတ္သည္။ သူ ေနာက္ဆံုး သြင္းမည့္ အယ္လဘမ္ထဲက သီခ်င္းမ်ားတြင္ လူသံုးနည္းသည့္ တိုင္းရင္းသားတို႔၏ သဘာ၀ တူရိယာမ်ားကို အဓိက သူ သံုးခ်င္ခဲ့ပံု ရသည္။ ႏိုင္ငံရပ္ျခား ျဖစ္ေစ၊ ေဒသတစ္ခုခု ျဖစ္ေစ သြားျဖစ္ျပီး ျပန္လာလွ်င္ ပုေလြ အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ဟာမိုနီကာ၊ ဗံုကေလးမ်ား၊ ယူကလီလီလို ဂစ္တာ ေသးေသးေလးမ်ား ၀ယ္လာျပီး တီးလိုက္၊ မႈတ္လိုက္၊ ေလ့က်င့္လိုက္ လုပ္ေနတတ္သည္။
တကယ္ေတာ့ ထူးအိမ္သင္သည္ နည္းပညာ တိုးတက္မႈအရ ေျပာင္းလဲ ထြန္းကားလာသည့္ Computer Programming Music အေပၚ ေလ့လာ လိုက္စားၾကျခင္းကို ႏွစ္သက္ အားေပးသူ ျဖစ္သည္။ သူ၏ "ျမိဳ႕ျပ လေရာင္ တမ္းခ်င္း" အယ္လဘမ္သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ပထမဆံုးေသာ Computer Programming Music ဖန္တီးမႈ လက္ရာ တစ္ရပ္ဟုပင္ ဆိုရမည္ ျဖစ္သည္။ Computer Programming Music ကို ထိုသို႔ ခံုမင္ ျမတ္ႏိုးစြာ စမ္းသပ္ ဖန္တီးခဲ့သူ ျဖစ္ေသာ္လည္း ေနာက္ပိုင္းတြင္ Computer Programming Music အေပၚတြင္သာ အားလံုးလိုလို အားကိုးအားထား ျပဳလာၾကတာ ေတြ႔ရေသာအခါ သူ႕အတြက္ စဥ္းစားစရာ ျဖစ္လာခဲ့သည္။
တူရိယာ အသံ အားလံုးကို ကြန္ပ်ဴတာထဲတြင္ ဖန္တီး လာၾကေသာအခါ တူရိယာ အစစ္မ်ား၊ တူရိယာ အစစ္ တီးခတ္သူႏွင့္ တီးခတ္မႈမ်ား တျဖည္းျဖည္း ေပ်ာက္ကြယ္သြားႏိုင္ေၾကာင္း သူ ေတြးမိျပီး ပူပန္ေသာက ျဖစ္လာသည္။ သို႔ျဖင့္ သူ ေနာက္ထပ္ စီစဥ္မည့္ အယ္လဘမ္ထဲက သီခ်င္းမ်ားတြင္ လူသံုးနည္းသည့္ တူရိယာ အခ်ိဳ႕ကို ထည့္သြင္း ဖန္တီးဖို႔ သူ ဆံုးျဖတ္ခဲ့သည္။
ဂီတေလာက၏ လက္ရွိ ပတ္၀န္းက်င္၊ လက္ရွိ ပရိသတ္ အၾကိဳက္ လိုက္ကာ အလုပ္ျဖစ္ေန၊ ေငြရေနေသာ အလြယ္လမ္း လိုက္ဖို႔ သူ စိတ္မကူး။ လက္ရွိ ေခတ္စားေနသည့္ အရာမ်ားကို အလိုက္သင့္ လက္ခံျပီး ေအာင္ျမင္မႈရဖို႔ထက္ အစဥ္အလာ ရွိခဲ့ေသာ အရာမ်ား တိမ္ေကာ ေပ်ာက္ကြယ္သြားမည့္ အေရးကို သူ ေတြးပူခဲ့သည္။ အမ်ားစုက လ်စ္လ်ဴရႈလိုက္သျဖင့္ ဆံုးရႈံး သြားႏိုင္ေသာ ဂီတ၏ အစဥ္အလာ၊ တိမ္ေကာ ေပ်ာက္ကြယ္ သြားႏိုင္သည့္ ရွားပါး တူရိယာမ်ားအတြက္ သူ တစ္ခုခု ျဖည့္ဆည္း ေပးဖို႔ စဥ္းစားခဲ့သည္။ ထိုသို႔ ၾကိဳးစားရတာက သူ႔အတြက္ ပိုျပီး ပင္ပန္းသည္။ သို႔ေသာ္ ဂီတအေပၚ စစ္မွန္စြာ ျမတ္ႏိုးသူပီပီ ပင္ပန္းသည္ဟု သူ မထင္။
ထူးအိမ္သင္က အဆိုေတာ္ တစ္ေယာက္ အေနႏွင့္ ပိုက္ဆံ ရလြယ္ေသာ စတိတ္ရိႈး တက္ဆိုဖို႔ ဆိုလွ်င္ အျမဲလိုလို ျငင္းဆန္ေနတတ္သည္။ သို႔ေသာ္ စင္ေနာက္ စင္ေအာက္မွ မထင္မရွားႏွင့္ ဗံုကေလး ၀င္ တီးေပးလိုက္၊ ပုေလြကေလး ၀င္ မႈတ္ေပးလိုက္ႏွင့္ အျဖည့္ခံ ေဆာင္ရြက္ ေပးခ်င္သူ ျဖစ္သည္။
(၆)
ကိုယ္ပိုင္ သံစဥ္ သီခ်င္းႏွင့္ ေကာ္ပီေတးမ်ား အေပၚ အယူအဆ အမ်ိဳးမ်ိဳး ကြဲလြဲတတ္ၾကရာ ထူးအိမ္သင္၏ အျမင္က ရွင္းသည္။
"ကိုယ္ပိုင္ သံစဥ္တဲ့။ ဟုတ္ပါျပီ။ အဲဒီ ေ၀ါဟာရ အတိုင္းပဲ ထားလိုက္ပါေတာ့။ အဲဒီ ကိုယ္ပိုင္ သံစဥ္ သီခ်င္းေရာ၊ ေကာ္ပီ သီခ်င္းေရာ အမ်ိဳးအစား ႏွစ္ခုစလံုးဟာ ရွိသင့္ ရွိအပ္လို႔ ဒါမွမဟုတ္ ေတာင္းဆိုေနၾကလို႔၊ လိုအပ္ေနလို႔ ရွိေနရတယ္လို႔ ယူဆပါတယ္။ သို႔ေသာ္ ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ ကိုယ္ပိုင္ သံစဥ္လို႔ ေခၚၾကတဲ႔ Own Composition ေတြဟာ အားေကာင္း လာျပီး ပင္မ ေရစီးေၾကာင္း ျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔အေနနဲ႔ ေကာ္ပီ သီခ်င္းေတြကို ဘာေၾကာင့္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ရႈတ္ခ်စရာ အထင္ ေသးစရာ မရွိဘူး" ဟု ဆိုသည္။
ဆက္လက္ျပီး အက်ိဳးအေၾကာင္း ညီညြတ္စြာ ေျခေျချမစ္ျမစ္ သူ ရွင္းျပခဲ့သည္။
"အေျခခံ အေၾကာင္းကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔အတြက္ ဂီတပညာ သင္ယူစရာ ေက်ာင္းေတြ မရွိျခင္းပါဘဲ။ ပင္ကိုေရး သီခ်င္းမ်ား ဖြဲ႔သီႏိုင္ဖို႔အတြက္ ေတးသြား ဖြဲ႕စည္းမႈ၊ အဲဒီ ေတးသြားေတြ အေပၚမွာ မိတ္ဖက္သံမ်ား တည္ေဆာက္မႈ၊ ဂီတ ဖန္တီး စီစဥ္ခန္႔ခြဲမႈ၊ တီးမႈတ္ သီဆိုမႈ အတတ္ပညာ၊ ေခတ္မီတဲ့ နည္းစနစ္ေတြ လိုတယ္။ အဲဒါေတြကုိ ဘယ္မွာ သြားသင္ယူရမလဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ ေက်ာင္း မရွိဘူး" ဟု ဆိုသည္။
"ေကာင္းျပီ။ ႏိုင္ငံျခား ေတးသြားေတြ၊ သီခ်င္းေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ လိုက္ျပီး တီးၾကတယ္။ ဆိုၾကတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ေကာ္ပီ သီခ်င္းမ်ား သီဆို တီးခတ္ျခင္းဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔အတြက္ ဂီတပညာ သင္ယူ ေလ့လာမႈ ဒါမွမဟုတ္ ဂီတေက်ာင္း တက္ေရာက္ သင္ၾကားမႈ ျဖစ္လာတယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔ နားေထာင္ ေနရတဲ့ ေကာ္ပီ သီခ်င္းေတြဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ဂီတပညာ စစ္ေဆးမႈ၊ စာေမးပြဲ အေျဖလႊာေတြပါပဲ။ ဒါေတြသာ မရွိခဲ့ရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ က်န္းမာၾကံ့ခိုင္တဲ့ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ သီခ်င္းေတြကို ဘယ္နည္းနဲ႔မွ ဖန္တီး လာႏုိင္ခဲ့စရာ မျမင္ပါဘူး။ ေကာ္ပီ သီခ်င္းမ်ား တီးခတ္ သီဆိုၾကရင္းနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အေတြ႔အၾကံဳေတြ ရလိုက္တယ္။ နည္းစနစ္ေတြ ရလိုက္တယ္။ ဂီတ အသိပညာနဲ႔ သီအိုရီေတြ ရလိုက္တယ္။ အဲဒါေတြ အားလံုးကို အသံုးျပဳျပီး ကိုယ္ပိုင္ သံစဥ္ သီခ်င္းေတြကို ပိုမို အားေကာင္း လာေအာင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဖန္တီးႏိုင္ခဲ့တယ္" ဟု သူ ရွင္းျပခဲ့သည္။
(၇)
သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ ဖန္တီးျခင္းအေပၚ ေဖ်ာ္ေျဖေရးသက္သက္လား၊ နားဆင္သူေတြအတြက္ အက်ိဳးျပဳသည့္ အေၾကာင္းအခ်က္ တစ္ခုခု ပါသင့္သလား ဆိုသည့္ အယူအဆ အေပၚ ထူးအိမ္သင္က သူ၏ အျမင္ကို ပြင့္လင္းစြာ ေျပာဆိုခဲ့သည္။
"သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကို သီးျခား အပို တာ၀န္ ယူရမယ္လို႔ ျပဌာန္းစရာ အေၾကာင္း မရွိပါဘူး။ သီခ်င္း တစ္ပုဒ္ရဲ႕ မူလတာ၀န္ဟာ လူေတြရဲ႕ ခံစားမႈ အာရံုကို တစ္စံုတစ္ခုေသာ အေၾကာင္းျခင္းအရာ အေပၚမွာ ညႊတ္ႏူးေစဖို႔သာ ျဖစ္တယ္။ အဲဒီမွာ သီခ်င္းကို ဖန္တီးသူရဲ႕ ေစတနာနဲ႔ ေပးလိုတဲ့ အေၾကာင္းအရာ အေပၚ မူတည္ျပီး တာ၀န္ တစ္ခုခုကို ယူျပီးသား ျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္။ အေရးၾကီးဆံုးကေတာ့ အႏုပညာဖန္တီးမႈ တစ္ခုဟာ အႏုပညာ ေျမာက္ေနဖို႔ပါပဲ။ အဲဒါမွပဲ ဒီသီခ်င္းကို နားေထာင္ရင္း ခင္ဗ်ားတို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရင္ခုန္ႏိုင္ပါလိမ့္မယ္" ဟု ဆိုသည္။
သို႔ျဖင့္ အႏုပညာကိုသာ အရာရာထက္ သူက တန္ဖိုးထားေၾကာင္း ထင္ရွားေစခဲ့သည္။
အႏုပညာ ဖန္တီးရွင္၏ ေစတနာ အေရးၾကီးပံုကိုလည္း သူ အေလးထားခဲ့သည္။
ဖန္တီးသူ အႏုပညာရွင္ႏွင့္ သူ၏ ဖန္တီးမႈ လက္ရာတို႔ ဆက္စပ္ေနပံုႏွင့္ ပတ္သက္၍ "အေျခခံအားျဖင့္ ဖန္တီးသူဟာ ရိုးသားမႈ ရွိဖို႔ လိုအပ္တယ္။ သီခ်င္းကို ဖန္တီးစဥ္မွာ သူကိုယ္တိုင္ ရင္ခုန္ေနမွ ဒီသီခ်င္းကို ခံစားတဲ႔ အျခားသူေတြလည္း ရင္ခုန္မွာေပါ့။ ဒီလုိမွ မဟုတ္ဘဲ ကိုယ္တိုင္ ရင္မခုန္ဘဲနဲ႔ တာ၀န္ တစ္ခုခု ယူဖို႔ ဇြတ္အတင္းၾကီး ၾကိဳးစားရင္ သီခ်င္းေတာ့ ျဖစ္လာမွာ မဟုတ္ဘူး။ အသံ အနိမ့္အျမင့္ထားျပီး ရြတ္ဆိုရတဲ့ ၀ါဒျဖန္႔ ေၾကာ္ျငာစာတန္းေတြ၊ ျပည္သူ႔နီတိနဲ႔ ေဆးေၾကာ္ျငာေတြပဲ ထြက္လာလိမ့္မယ္။ အဲဒါေတြကို သီခ်င္းလို႔ ဘယ္တုန္းကမွ ကၽြန္ေတာ္ မယူဆခဲ့ဘူး" ဟု ဆိုပါသည္။
(၈)
ထူးအိမ္သင္က သဘာ၀ ပတ္၀န္းက်င္ကို တန္ဖိုးထား ျမတ္ႏိုး ေလးစားသည္။
သဘာ၀ ပတ္၀န္းက်င္သည္ အႏုပညာရွင္တို႔၏ စိတ္ႏွလံုးကို တစ္နည္းနည္းႏွင့္ ဖမ္းယူစျမဲ ျဖစ္သည္။ ငွက္တစ္ေကာင္၊ သစ္ပင္တစ္ပင္၊ ပန္းတစ္ပြင့္ အေပၚ အာရံု ၀င္စားခဲ့ျခင္း မရွိဖူးေသာ ေတးေရး ဂီတစာဆို၊ ပန္းခ်ီဆရာ၊ စာေရးဆရာဟူ၍ တစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ်ပင္ မရွိႏိုင္။
သာမန္ လူသားတို႔သည္ပင္ ညိဳ႕မႈိင္းေသာ ခဲသားေရာင္ မိုးသား တိမ္တိုက္ၾကီးမ်ားအၾကား လွ်ပ္စီးမ်ားျပက္လက္ သြားသည္ကို ျမင္ေတြ႔သည္ႏွင့္ မွင္တက္မိရစျမဲ။ အႏုပညာရွင္ မဟုတ္သူမ်ားပင္ နက္ရႈိင္းသည့္ သစ္ေတာအတြင္း ေမ်ာက္အုပ္ၾကီး၏ ေၾကကြဲဖြယ္ ဟစ္ေၾကြး ေအာ္ျမည္သံကို ၾကားရသည္ႏွင့္ ႏွလံုးေသြး ရပ္မတတ္ အံ့အားသင့္ သြားရစျမဲ။ အေျပာက်ယ္ လွသည့္ ပင္လယ္ သမုဒၵရာၾကီးကို လွမ္းၾကည့္မိေသာအခါ ဟိုးေရွးေရွး ပေ၀သဏီ ပင္လယ္ထဲမွ စတင္ခဲ့ရသည့္ အသက္ဗီဇ ဇီ၀ဓာတ္ကို မသိစိတ္ျဖင့္ ေအာက္ေမ့တမ္းတ လြမ္းဆြတ္ ခံစားရစျမဲ။
ထူးအိမ္သင္ကေတာ့ "ကမာၻေျမစိမ္းလန္းပါေစ၊ ႏွလံုးသားေတြ ဆုေတာင္းေန။ ကမာၻေျမ ျငိမ္းခ်မ္းပါေစ၊ အားလံုးကေတာင္းဆိုေန" ဟု ေရးဖြဲ႔လိုက္သည္။
"ကမာၻေျမ ျငိမ္းခ်မ္းပါေစ . . . ပန္းပြင့္ေတြ ဆုေတာင္းေန
ကမာၻေျမ စိမ္းလန္းပါေစ . . . ေက်းငွက္တို႔ေတးဆိုေန
ကမာၻေျမ စိမ္းလန္းပါေစ . . . ႏွလံုးသားေတြ ဆုေတာင္းေန
ကမာၻေျမ ျငိမ္းခ်မ္းပါေစ . . . အားလံုးက ေတာင္းဆိုေန…"
ေတးေရး ထူးအိမ္သင္၏ လက္ရာ "ျငိမ္းခ်မ္းပါေစ" သီခ်င္းကို ထူးအိမ္သင္၊ ေအာင္ရင္၊ ဘိုဘို၊ ညီပုေလး၊ ဖိုးဖန္တို႔ ၀ိုင္းဖြဲ႔ သီဆိုခဲ႔ၾကသည္။
"ကမာၻေျမ ျငိမ္းခ်မ္းပါေစ ပန္းပြင့္ေတြဆုေတာင္းေန . . .
ကမာၻေျမ စိမ္းလန္းပါေစ ေက်းငွက္ တို႔ေတးဆိုေန . . ."
ကမာၻေျမစိမ္းလန္းေရး ဆုေတာင္းက တကယ္ပဲ ျပည့္၀ဖို႔ လိုအပ္ေနသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆုိေသာ္ ကမာၻေျမ၏ အဓိက ေဂဟစနစ္ (Ecosystems) မ်ား ျဖစ္ၾကေသာ ကမ္းစပ္ႏွင့္ ပင္လယ္၊ သစ္ေတာ၊ ေရခ်ိဳ၊ ျမက္ခင္းေဒသႏွင့္ စိုက္ပ်ိဳးခင္းမ်ား ငါးမ်ိဳးစလံုးမွာ အၾကီးအက်ယ္ ယိုယြင္းေနေၾကာင္း ေတြ႔ရွိရသည္။
ထူးအိမ္သင္ကေတာ့ "ေဟး လာ . . . မိတ္ေဆြတို႔ေရ။ ေလာကၾကီး ေပ်ာ္ပါေစ၊ တို႔ခ်စ္တဲ႔ ကမာၻၾကီး အသက္ရွည္ပါေစ . . ." ဟု ေရးဖြဲ႔ သီဆိုခဲ့သည္။
ရွင္သန္ တည္တံ့ဖို႔ ဆိုလွ်င္ သဘာ၀ကို လက္ရွိ သေဘာတရားႏွင့္ ဆက္ဆံ၍ မရ။ ႏွစ္ႏွစ္ကာကာ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးဖို႔ လိုအပ္သည္။ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ လူသားတို႔၏ ဘိုးေဘးမ်ား ျဖစ္ၾကေသာ ေရွးလူတို႔သည္ ေန႔စဥ္ သက္ရွင္မႈအတြက္ သဘာ၀ အေပၚ မွီခိုေနရျခင္းကို ေကာင္းစြာ သိျမင္ခဲ့ၾကသည္။ ေန၊ ေျမ၊ ေလ၊ ေရ၊ သစ္ပင္ အစ ရွိသည္တို႔၏ ေက်းဇူးေတာ္ကို နားလည္သည္။ သို႔ျဖစ္၍လည္း သစ္ပင္၊ တိရစၧာန္ တုိ႔ကို အေလးအျမတ္ ထားသည္။ ရိုရိုေသေသ ဆက္ဆံခဲ့ၾကသည္။
ယေန႔ေခတ္မွာ အဆိုပါ ရိုေသ ေလးစားမႈမ်ိဳး ျပန္၍ လိုအပ္ လာခဲ့ျပီ။
မ်က္ေမွာက္ေခတ္ လူသားတို႔ႏွင့္ သဘာ၀ ပတ္၀န္းက်င္ အၾကား စိတ္လႈပ္ရွားစြာ မေပါင္းစည္းႏိုင္သေရြ႕ သဘာ၀ ပတ္၀န္းက်င္ႏွင့္ သက္ရွိ မ်ိဳးစိတ္ကို ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္မည္ မဟုတ္ေခ်။ သဘာ၀ကို ျမတ္ႏိုး ကိုးကြယ္မွ လူ႔မ်ိဳးဆက္တို႔ အနာဂတ္ ရွိလိမ့္မည္ ဆိုတာ ထူးအိမ္သင္ နားလည္ခဲ့သည္။
"ကမာၻေျမ စိမ္းလန္းပါေစ . . . ႏွလံုးသားေတြဆုေတာင္းေန"
(၈)
ထူးအိမ္သင္က ရုပ္ရွင္ အႏုပညာကိုလည္း စိတ္၀င္စားသည္။
ရုပ္ရွင္ အေခြမ်ား ၾကည့္ျပီးလွ်င္ ျမင့္မိုးေအာင္ႏွင့္ ေဆြးေႏြးတတ္သည္။ သူက ဗညားဒလ၏ ရာဇဓိရာဇ္ အေရးေတာ္ပံုက်မ္းထဲမွ ဇာတ္လမ္းေတြ ေကာက္ႏုတ္ျပီး ရုပ္ရွင္ ဇာတ္ကားၾကီး တခမ္းတနား ရိုက္ကူးခ်င္သူ ျဖစ္သည္။
"အၾကင္အနာ အိပ္မက္" ဗီစီဒီ ရိုက္ကူးေသာအခါ ဒါရိုက္တာက ပုသိမ္မွ သူ႔ သူငယ္ခ်င္း လူမင္းေခါင္ ျဖစ္သည္။ ထူးအိမ္သင္၏ သီခ်င္း ေလးပုဒ္ ပါသည္။ အေမ့အိမ္၊ အၾကင္နာ အိပ္မက္၊ သက္ျငိမ္ ႏွင့္ စိမ္းရက္ေလအား ေလးပုဒ္စလံုးကို သူ႔စိတ္ၾကိဳက္ ဇာတ္ညႊန္းေရး၊ ကတ္ခြဲျပီး ေသေသခ်ာခ်ာ တိုင္ပင္ ရိုက္ကူးခဲ့သည္။
သူ ေရာင္းလိုက္ ျပီးသား သူမ်ားေတြ ရိုက္ကူး ထားၾကေသာ ဗီစီဒီဆိုလွ်င္ မ်ားေသာအားျဖင့္ ျပန္မၾကည့္တက္။ သူတို႔ ရိုက္ခ်င္သလို ရိုက္ထားၾက၍ ပ်က္စီးသြားႏိုင္တာ သူသိသည္။ ၾကည့္မိလွ်င္ စိတ္ပ်က္ေကာင္း စိတ္ပ်က္ေနရမည္ ျဖစ္သည္။
(၉)
စာေရးဆရာ နီကိုရဲနဲ႔ ထူးအိမ္သင္တို႔ စကားလက္ဆံုက်ခဲ့စဥ္ ကဗ်ာႏွင့္ ရုပ္ရွင္ အေၾကာင္းေတြ ေျပာျဖစ္ခဲ့ၾကသည္။
ဆရာ နီကိုရဲက "ကိုေအာင္ေ၀းက ကဗ်ာကို သီခ်င္း လုပ္မယ္၊ ကဗ်ာကို ရုပ္ရွင္ ရိုက္မယ္လို႔ ေျပာဖူး တယ္၊ ကိုငွက္ ဘယ္လို ထင္သလဲ" ဟု ေမးၾကည့္သည္။
ထူးအိမ္သင္က "ကဗ်ာကို သီခ်င္း လုပ္ဖို႔က နီးစပ္တယ္ဗ်၊ ျဖစ္လည္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္၊ လုပ္လည္း လုပ္ႏိုင္ၾကတာပဲ။ ေမာင္စိန္၀င္း (ပုတီးကုန္း) ရဲ႕ ကဗ်ာကို ကိုတိုးၾကီးဆိုတာ ေကာင္းတာပဲ၊ ကဗ်ာ ကိုယ္ႏႈိက္ကလည္း သီခ်င္း ျဖစ္ေလာက္တဲ့ အသံ၊ စကားလံုး၊ ရည္ရြယ္ခ်က္၊ စတာေတြ ရွိေနရမွာေပါ့။ သူလိုကိုယ္လို ေရးထားတဲ့ ကဗ်ာကိုေတာ့ သီခ်င္း လုပ္လို႔ ထူးျခားမွာ မဟုတ္ဘူး။ အခု ကိုဒီရဲ႕ ကဗ်ာ ဇာမဏီငွက္ကို သီခ်င္း လုပ္တာ ျဖစ္တာပဲ။ ဒါေပမယ့္ ကဗ်ာကို ရုပ္ရွင္ ရိုက္မယ္ဆိုတာၾကီးကေတာ့ ခပ္ရူးရူး အေတြးပါဗ်ာ။ ဘယ္လိုမွ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး" ဟု ဆိုသည္။
ဆရာ နီကိုရဲက "ကဗ်ာရွည္ ဆိုရင္ေတာ့ ျဖစ္ႏိုင္မယ္ ထင္ပါတယ္" ဟု ဆိုသည္။
ထူးအိမ္သင္ကေတာ့ "ၾကိဳးစား မၾကည့္ရဘူးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ မေျပာပါဘူး၊ ဒါေပမယ့္ ကဗ်ာက လြတ္လပ္တယ္ဗ်။ တစ္သီးပုဂၢလ ဆန္တယ္၊ ကဗ်ာထဲမွာ ပါတဲ့ ညေနဟာ ခင္ဗ်ား ဖတ္ရင္ ခင္ဗ်ားရဲ႕ ညေနပဲ၊ ကၽြန္ေတာ္ ဖတ္ရင္ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ညေနပဲ၊ တူမွာ မဟုတ္ဘူး၊ ရုပ္ရွင္ ရိုက္လိုက္ရင္ သူတုိ႔ ျပတဲ့ ညေန ျဖစ္သြားမယ္၊ ခင္ဗ်ားတို႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ ညေန မဟုတ္ေတာ့ဘူး၊ တိုးတက္ လာတဲ့ နည္းပညာက ဆန္းသစ္မႈ ေနာက္ကို လိုက္ႏိုင္တယ္၊ ကဗ်ာရဲ႕ ႏူးညံ့မႈကိုေတာ့ သူ ယူေပးႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး" ဟု ဆိုခဲ့ဖူးသည္။
(၁၁)
ထူးအိမ္သင္က သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ႏွင့္ ႏွီးႏြယ္ ပတ္သက္ေသာ အနာဂတ္ သို႔မဟုတ္ အခ်ိန္ကာလ အသစ္ကို နိမိတ္ဖတ္ျခင္းႏွင့္ သမိုင္းဆိုင္ရာ ကိစၥကို ယခုလို ေျပာခဲ့သည္။
"မေရာက္ေသး မရွိေသးတဲ့ အခ်ိန္နဲ႔ အေျခအေန တစ္ခုဆီကို ရည္ညႊန္းတဲ့၊ နိမိတ္ ဖတ္တဲ့ သီခ်င္းေတြ ရွိခဲ့ဖူးတယ္ဆိုတာ ျငင္းလို႔မွ မရဘဲ။ ဒါေပမယ့္ ဒီသီခ်င္းမ်ိဳးက အျမဲတေစ မ်ားမ်ားစားစား ထြက္ေပၚ လာတာမ်ိဳးေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ တစ္စံုတစ္ခုေသာ အေျခအေနရဲ႕ ျပင္းထန္တဲ့ ေစ့ေဆာ္ တိုက္တြန္းမႈနဲ႔ ေတာင္းဆိုမႈ ရွိမွသာ ျဖစ္ႏိုင္တာမ်ိဳးပါ" ဟု ဆိုသည္။
"ဒါေပမယ့္ဒီသီခ်င္းမ်ိဳးက အမ်ားအားျဖင့္ သမိုင္းဆိုင္ရာ တန္ဖိုးသာ ၾကီးမားေလ့ ရွိျပီး အႏုပညာနဲ႔ ရသအလွ တန္ဖိုးကေတာ့ သိပ္မေျပာပေလာက္ဘူးလို႔ ယူဆပါတယ္။ သူက အခ်ိန္ကာလာ အပိုင္းအျခား တစ္ခုနဲ႔ သီးျခား ဖြင့္ဆိုခ်က္ ရွိတဲ့ အေျခအေန တစ္ခုကို တိုက္ရိုက္ ရည္ညႊန္းတဲ့အတြက္ ရသ ခံစားမႈမွာ တစ္သမတ္ တန္ဖိုး မရွိ ႏိုင္လို႔ပါပဲ" ဟုလည္း သူ၏ အယူအဆကို ရွင္းျပခဲ့သည္။
(၁၂)
ထူးအိမ္သင္က လူငယ္ႏွင့္ လူၾကီးတို႔ အၾကား အသက္အရြယ္ေၾကာင့္ ဂီတႏွင့္ ပတ္သက္ျပီး ခံစားခ်က္ အၾကိဳက္ခ်င္း မတူႏိုင္တာကို ရွင္းလင္း ဖြင့္ဆိုျပခဲ့ဖူးသည္။
"ဂီတကို အမ်ားဆံုး ခံစားႏိုင္တာ လူငယ္ေတြပဲ ဆိုေတာ့ လူငယ္ၾကိဳက္ သီခ်င္းေတြကို ကန္႔ကြက္ ေနစရာ အေၾကာင္းမ်ား ရွိေသးရဲ႕လားဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို နားလည္ ခံစားႏိုင္သူေတြ အတြက္ပဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေပးစရာ ရွိတယ္။ နားမလည္ႏိုင္ မခံစားႏိုင္သူေတြအတြက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ ဘာမွ ေပးစရာ မရွိဘူး။ လူငယ္ၾကိဳက္ သီခ်င္းဆိုတာကိုေရာ ဘယ္လို အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆိုရမွာလဲ" ဟု သူက ေမးခြန္း ထုတ္လိုက္သည္။
တစ္ဆက္တည္းပင္ သူက သူ႔အျမင္ကို ယခုလို ရွင္းျပသည္။
"လူငယ္ၾကိဳက္ သီခ်င္းေတြ ဆိုတာနဲ႔ ခပ္ပ်က္ပ်က္ ခပ္ရမ္းရမ္း သီခ်င္းေတြလို႔ သတ္မွတ္လို႔ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သီခ်င္းေတြကို ျပန္ေလ့လာ ၾကည့္ပါဦး။ ဒီေန႔ လူငယ္ေတြကို အထင္ေသးလို႔ မရဘူးဆိုတာလည္း ခင္ဗ်ားတို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အသိပါပဲ။ အခု လူၾကီးေတြ ၾကိဳက္တဲ့ အႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္ေတးတို႔ ေခတ္ေဟာင္းေတးတို႔ . . . ။ အဲဒါေတြေရာ အရင္တုန္းက လူငယ္ၾကိဳက္ သီခ်င္းေတြပဲ မဟုတ္ဘူးလား။ သူ႔ေရစီးေၾကာင္း သူပိုင္တဲ့ ပစၥည္းေတြကို သယ္ေဆာင္ သြားပါလိမ့္မယ္" ဟု ဆိုသည္။
သို႔ျဖင့္ အေဟာင္း/အသစ္ ဆိုသည္မွာ အခ်ိန္၏ အဆံုးအျဖတ္သာ ျဖစ္ျပီး ယေန႔၏ အေဟာင္းသည္ တစ္ခ်ိန္က အသစ္ ျဖစ္ခဲ့သည္။ ယေန႔၏ အသစ္သည္လည္း တစ္ေန႔တြင္ ေဟာင္းရဦးမည္။ အခ်ိန္၏ စမ္းသပ္မႈကို ခံႏိုင္ေသာ အႏုပညာသည္သာ ေရရွည္ တည္တံ့ခိုင္ျမဲ တြင္က်န္ရစ္လိမ့္မည္ဟု သူ ခံယူေၾကာင္း ထင္ရွားသည္။
သို႔ျဖစ္၍လည္း သူ ဖန္တီးခဲ့သည့္ သီခ်င္းေတြထဲက Masterpiece ျဖစ္သည့္ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ ဆိုလွ်င္ မည္သည့္ သီခ်င္းကို ျပမည္လဲ ဟု ေမးၾကည့္ေသာအခါ သူ႔ အေျဖက ရွင္းသည္။
"အင္း . . . အဲဒီကိစၥက ကၽြန္ေတာ္ ေျပာလို႔ ျပလို႔ ရတဲ့ ကိစၥ မဟုတ္ဘူးဗ်။ Masterpiece ဆုိတာ အခ်ိန္က သူ႔ဘာသာ ျပသြားပါလိမ့္မယ္" တဲ့။
(၁၃)
လူငယ္မ်ားကို တန္ဖိုးထားေသာေၾကာင့္ ေမာင္ေမာင္ေဇာ္လတ္၊ အယ္ျဖဴ အစရွိေသာ မ်ိဳးဆက္သစ္ လူငယ္ ေတးေရးမ်ားႏွင့္ ထူးအိမ္သင္၏ ဆက္ဆံေရးမွာ အလြန္ ေႏြးေထြးသည္။
ေမာင္ေမာင္ေဇာ္လတ္ မႏၲေလး ေဆးတကၠသိုလ္ တက္ခါစ ၁၉၉၂၊ ၁၉၉၃ ခုႏွစ္ ဒုတိယႏွစ္ အမ္ဘီ အတန္းေလာက္တြင္ မယ္လိုဒီ စကက္ခ်္ အၾကမ္းေလး တစ္ခုကို ထူးအိမ္သင္ကို ေပးထားခဲ့သည္။
အလြန္ ေျပျပစ္လွပ ခမ္းနားေသာ အဖိုးတန္ မယ္လိုဒီ ျဖစ္မွန္း ထူးအိမ္သင္ သိသည္။
အဆိုပါ မယ္လိုဒီထဲသို႔ မည္သည့္ Theme ႏွင့္ မည္သည့္ စာသားမ်ိဳး ေရးထည့္ ရမည္ကို စဥ္းစားရင္းႏွင့္ပင္ ႏွစ္ေတြ ႏွစ္ေတြ ၾကာလာခဲ့သည္။
အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို စိတ္ကူးျပီး ေရးၾကည့္ခဲ့ေသာ္လည္း စိတ္တိုင္းမက်။
(၁၄)
၂၀၀၁ ခုႏွစ္ ၀န္းက်င္။
သူ အေမရိက ေဖ်ာ္ေျဖပြဲမွ အျပန္။ ၾသစေၾတးလ် ေဖ်ာ္ေျဖပြဲ မသြားျဖစ္ေသးခင္။
ရန္ကုန္ျမိဳ႕ ဆယ္မိုင္ကုန္း ေအာင္ေစတီ ေက်ာင္း၌ သကၤန္း စည္းသည့္ အခ်ိန္။ သူ႔ စိတ္က တရား ဓမၼ၌ ေမြ႔ေလ်ာ္ေနသည့္ အခိုက္အတန္႔။
အာရံု ၀င္စားမႈ တစ္ရပ္ ေပၚေပါက္လာခဲ့သည္။
ဘုန္းေတာ္ အနႏၲရွင္ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားကုိ ပူေဇာ္ေသာ သီခ်င္းကို ေမာင္ေမာင္ေဇာ္လတ္၏ မယ္လိုဒီမွာ ထည့္ေရးမည္ ဆိုသည့္ ခံစားခ်က္ ျဖစ္လာေသာအခါ သူ႔စိတ္ေတြ ဘ၀င္ က်သြားေတာ့သည္။
ဤတစ္ၾကိမ္တြင္ သူ ပဥၥင္း တက္တာက ဒုတိယ အၾကိမ္ ျဖစ္သည္။
ပထမ အၾကိမ္က ၁၉၉၅ ခုႏွစ္ သၾကၤန္ကာလ။ ေမာ္လျမိဳင္ျမိဳ႕ ေဇယ်ေမဒိနီ ေက်ာင္းတိုက္မွာ ျဖစ္ခဲ့သည္။
(၁၅)
ဆယ္မိုင္ကုန္း၊ ေအာင္ေစတီ ေက်ာင္းမွာ "မဟာ၀ီရိ အိုး . . . ဗုဒၶ" သီခ်င္းကို အျပီးသတ္ ေရးဖြဲ႔ခဲ့သည္။
ေမာင္ေမာင္ေဇာ္လတ္၏ မယ္လိုဒီတြင္ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားကို ပူေဇာ္သည့္ သီခ်င္းအျဖစ္ ေရးဖြဲ႔ေသာ အခါ ဗုဒၶ ပြင့္ေတာ္မူရာ မဇၥ်ိမေဒသ၏ အေငြ႔အသက္၊ ရသ ပတ္၀န္းက်င္ ရရွိေအာင္ မဇၥ်ိမသားတို႔၏ ဂီတတူရိယာမ်ား ျဖစ္ၾကသည့္ တာပလာဗံု၊ ပေလြ၊ ျခဴႏွင့္ လင္ကြင္း ေသးေသးေလးေတြ၊ ခၽြင္ခၽြင္ ဆိုသည့္ အသံေလးေတြက အစ အေသးစိတ္ စဥ္းစားျပီး အစစ္အတိုင္း သံုးစြဲခဲ့ၾကသည္။
အရိန္းခ်္မင့္ကို ေမာင္ေမာင္ေဇာ္လတ္၊ ထူးအိမ္သင္ႏွင့္ Iron Cross ၀ိုင္းေတာ္သားမ်ား စုေပါင္းလုပ္ကိုင္ခဲ့ၾကသည္။
ကိုငွက္ႏွင့္ ေမာင္ေမာင္ေဇာ္လတ္တို႔၏ အခ်ိန္ နာရီ မ်ားစြာ၊ ညေပါင္း ေန႔ေပါင္း မ်ားစြာ ထည့္၀င္ ထားရသည့္ သီခ်င္းဟုလည္း ဆိုရေပမည္။
"အဲ့ဒီ သီခ်င္းႏွင့္ ပတ္သက္ ျပီးေတာ့ ညေပါင္း မ်ားစြာ ကၽြန္ေတာ္ အိပ္ေရးပ်က္ခဲ့တယ္။ အၾကိမ္ေပါင္း မ်ားစြာ စိတ္ဓာတ္ က်ရတယ္။ အၾကိမ္ေပါင္း မ်ားစြာ ကၽြန္ေတာ္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေတြးေတာ ရတယ္။ ၾကံစည္ ရတယ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳး ျပန္ျပင္ ေရးရတယ္။ အားထုတ္မႈကေတာ့ အဲဒီ သီခ်င္းမွာ အမ်ားဆံုးပါပဲ" ဟု ထူးအိမ္သင္ႏွင့္ ကိုဘ "အစိမ္းေရာင္ ရက္စြဲမ်ား" အင္တာဗ်ဴးတြင္ ေျပာျပခဲ့သည္။
(၁၆)
တစ္ကိုယ္ေတာ္ စီးရီးေခြ မထြက္ခဲ့တာ ေျခာက္ႏွစ္တာ ကာလမွ် ၾကာျမင့္ခဲ့ဲျပီးေနာက္ ထြက္ရွိ လာေသာ အစိမ္းေရာင္ ရက္စြဲမ်ား အယ္လ္ဘမ္ ထဲမွ "မဟာ၀ီရ အို. . .ဗုဒၶ" သီခ်င္းသည္ အထူးျခားဆံုး ဟုပင္ ဆိုရမည္။
ထူးအိမ္သင္ ေရးဖြဲ႔ ထားပံုကလည္း လြန္စြာ စနစ္က်သည္။
သီခ်င္းဂီတ အစ ပ်ိဳးခ်ိန္မွာ မဇၥိ်မေဒသ အသံထြက္မ်ိဳးျဖင့္ ရြတ္ဖတ္ကာ ၾကည္ညိဳ ပူေဇာ္သည္။ သီခ်င္း စာသားမ်ား၏ အလယ္ပိုင္းတြင္ ပါဠိ ရြတ္ဖတ္မႈ ပါသည္။ အဆံုးပိုင္း က်ေတာ့ ျမန္မာ ဘာသာျပန္ တရား စာသားကို လူတိုင္း နားလည္သည့္ စကားႏွင့္ ရြတ္ဆို ပြားမ်ား ထားျပန္သည္။
တရား ဓမၼ၏ သူ႔ အဆင့္ႏွင့္ သူ လူေတြ ၾကားထဲ တျဖည္းျဖည္း ေရာက္ရွိ ပ်ံ႕ႏွံ႔ သြားခဲ့ရပံုကို ေဖာ္က်ဴး ထားျခင္း ျဖစ္ေလသည္။
"မဟာ၀ီရ . . . အိုဗုဒၶ" သီခ်င္းသည္ တစ္မူ ထူးျခားသည့္ ဓမၼဂီတျဖစ္သည္။ ျမတ္ဗုဒၶ ဂုဏ္ရည္ႏွင့္ လူသားတို႔၏ ပုထုဇဥ္ သဘာ၀တို႔ ေပၚလြင္ေစသည္။
“ကမာၻေျမျပင္ အေမွာင္တိေန႔ရက္မ်ား
ကယ္တင္ရွင္ မရွိေသာ အခိုက္ကာလ
ဥာဏ္ပညာ အစြမ္းနဲ႔လမ္းမွန္ျပ ဗုဒၶ . . .
အမွန္ကိုမျမင္ႏိုင္ျခင္း အ၀ိဇၨာ တရား
အရာရာကိုတြယ္ျငိသည့္တဏွာ
သံသရာ စက္၀န္းအား ခ်ိဳးဖ်က္သြား . . . ဗုဒၶ”
အဆုိပါ စာသားမ်ားက ဗုဒၶ ျမတ္စြာ ပြင့္ေတာ္ မမူေသးခင္ ေလာက ျဖစ္တည္ေနခဲ့ပံုႏွင့္ ျမတ္ဗုဒၶ၏ ဂုဏ္ရည္မ်ားကို ထင္ရွားစြာ သိျမင္ေစသည္။
“က်င္လည္ရာေလးျဖာၾသဃ
စုန္ဆန္ကာ အၾကိမ္ၾကိမ္ျပန္က်က္စား
အဖန္ဖန္ေသျခင္း ရွင္ျခင္းသည္ ဆင္းရဲေလစြ . . .
အိုအဖ . . . ေဒသနာေတာ္ သစၥာေလးပါး
မျမင္ႏိုင္သူ အကၽြႏု္ပ္သည္ လူအႏၶ
ေရႊဥာဏ္ရွင္ သဗၺညဳအား ပူေဇာ္ ညြတ္တြား
အို . . . မဟာ၀ီရိဗုဒၶ . . .”
နားလည္မႈ အခံ ရွိထားသူတိုင္း ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ႏွင့္ သစၥာေလးပါး သေဘာမ်ားကို ပီျပင္စြာ ေဖာ္ျပေနေၾကာင္း ခံစားရရွိႏိုင္ပါသည္။
(၁၇)
ရွင္ေတာ္ ျမတ္စြာဘုရားကို ထူးအိမ္သင္၏ ၾကည္ညိဳမႈ အတိုင္းအတာ ၾကီးမားလွပံုႏွင့္ သူ၏ ရိုးသားေသာ စိတ္ေနစိတ္ထားကို သူ၏ စကားမ်ားမွ တစ္ဆင့္ သိရသည္။
"ဒီသီခ်င္းကို ျပန္နားေထာင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ထဲမွာ ဒီသီခ်င္းကို အဲဒီအခ်ိန္တုန္းကဒီထက္ ပို ေကာင္းေအာင္ လုပ္ခဲ့သင့္တယ္။ လုပ္ႏိုင္ခဲ့သင့္တယ္လို႔ ေတြးမိတယ္" ဟု ဆိုသည္။
"တုႏႈိင္းမရတဲ့ ျမတ္ဗုဒၶကို ပူေဇာ္တဲ့ ေနရာမွာ ဒီထက္ ပိုျပီးေတာ့ အမြန္အျမတ္နဲ႔ ပူေဇာ္ခ်င္တဲ့ စိတ္မ်ိဳး ရွိေနေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ ဘာသာ အားမလို အားမရ ျဖစ္ရတယ္" ဟု အရိုးသားဆံုး ၀န္ခံ စကားဆိုခဲ့ပါသည္။
(၁၈)
"မဟာ၀ီရိ . . . အိုဗုဒၶ" သီခ်င္း ေနာက္ပိုင္းတြင္ ေခတ္ေပၚ ဂီတပံုစံႏွင့္ ေလ်ာ္ညီေအာင္ လုပ္ထားေသာ ဗုဒၶႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ သီခ်င္းမ်ားခ်ည္းသာ ဖန္တီး၍ သီးသန္႔ စုစည္း ထုတ္လုပ္ဖို႔လည္း သူ စဥ္းစားခဲ့သည္။
"ဟိုတုန္းက ဆရာ စိုင္းခမ္းလိတ္ တစ္ေခြ လုပ္ဖူးပါတယ္။ နန္းခမ္းႏြဲ႕လိတ္ ဆိုတဲ့ တစ္ေခြလံုး ဗုဒၶႏွင့္ ပတ္သက္တဲ့ သီခ်င္းေတြပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ လုပ္ခ်င္တာကဗုဒၶ၀င္ေပါ့ဗ်ာ။ ဗုဒၶရဲ႕ ျဖစ္စဥ္ေတာ္ အေၾကာင္းကို တစ္ေခြစာေလာက္ ကၽြန္ေတာ္ လုပ္ခ်င္တယ္" ဟု သူ ေျပာခဲ့ဖူးသည္။
(၁၉)
"အစိမ္းေရာင္ ရက္စြဲမ်ား" အယ္လ္ဘမ္တြင္ ေနာက္ထပ္ ထူးျခားေသာ သီခ်င္း တစ္ပုဒ္က "နာရီေတြ ရပ္တဲ့ည" ျဖစ္သည္။ ထူးအိမ္သင္က ဆူညံ ေပါက္ကြဲဟန္ႏွင့္ သီဆိုထားျပီး တစ္ေနရာမွာ Rapping ရြတ္ဖတ္မႈ ပါ၀င္ခဲ့သည္။
"နာရီေတြ ရပ္တဲ့ည" ကို ေရးတာက ဖိုးေဇာ္ေလ။ သူ ေရးေပးကတည္းက ဆိုလိုျမဴးဇစ္ အျပီးမွာ အဲဒီလို Rapping ေလး ထည့္ဖုိ႔ နဂိုကရင္း ရာထားေပးခဲ့တာ။ အဲဒီနားမွာ စိတ္တိုင္းမက် ေသးတာနဲ႔ ရက္ေတြ ၾကာေနခဲ့တယ္။ တစ္ရက္က်ေတာ့ ေကေအတီတို႔ အိမ္မွာ စကားေျပာရင္း အိုင္ဒီယာ ရျပီးေတာ့ ေမာင္ေမာင္ေဇာ္လတ္နဲ႔ အယ္ျဖဴတို႔ ႏွစ္ေယာက္၊ ေမာင္ေမာင္ေဇာ္လတ္ အိမ္ကို ေျပးျပီး ေရးၾကတာ။ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ ေရးတဲ႔ Rapping ကို သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္ပဲ သီခ်င္းထဲမွာ ရြတ္ဖတ္ေပးတယ္ေပါ့ "ဟု ထူးအိမ္သင္က ေျပာျပသည္။
သည္သီခ်င္းကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ထူးအိမ္သင္သည္ ဂီတေရစီးေၾကာင္းကို မ်က္ျခည္မျပတ္။ ဂီတဟန္ အသစ္မ်ားကို သူ၏ ကိုယ္ပိုင္ ဂီတဟန္ႏွင့္ ေပါင္းစပ္ လက္ခံ သီဆိုႏိုင္ေၾကာင္း ထင္ရွားသည္။
Rap ဂီတ အေပၚ ထူးအိမ္သင္၏ သေဘာထားက "သူတို႔လႈိင္းနဲ႔ သူတို႔ေပါ့။ ဒီအခ်ိန္မွာ သူတို႔ လႈိင္းအတက္နဲ႔ ၾကံဳေတာ့ သူတို႔လည္းဒီလႈိင္းကို စီးၾကတာေပါ့။ အားနည္းခက္ အားသာခ်က္ကေတာ့ ဂီတ တစ္ခုခ်င္းစီမွာ ရွိၾကတာပဲ။ Melody နဲ႔ လုပ္လို႔ မရတဲ့ ကိစၥေတြကို Rapping နဲ႔ လုပ္လို႔ ရႏိုင္တယ္။ Rapping မွာ လုပ္လို႔ မရတဲ့ ကိစၥေတြကိုလည္း Melody မွာ လုပ္လို႔ ရတာဆိုေတာ့ သူ႔ေနရာနဲ႔ သူ အသံုးခ်ႏိုင္ဖို႔ပဲ အေရးၾကီးတာပါ" ဟု ဆိုခဲ့ပါသည္။
အကိုငွက္ရဲ့ စိတ္ဓာတ္၊ အႏုပညာ၊ ခံယူခ်က္၊ ရူးသြပ္မႈအားလံုးကို ေက်နပ္ခံုမင္စြာ ႏွစ္သက္ခဲ့ဖူးပါသည္။
ReplyDeleteယေန႔ထိလဲ.. ေမ့လို႔မရႏိုင္၊ သတိယတာထက္ပိုၿပီး သတိတရကို ရွိေနဆဲပါ။
ခ်စ္ဖြယ္ေသာ တြယ္ျငိစရာ အမွတ္တရဒဏ္ရာ သီခ်င္းမ်ားစြာ ထားခဲ့ႏိုင္တဲ့ အကိုငွက္ကို ႏွေျမာတသ ျဖစ္ေနရဆဲပါ။
အကိုငွက္ရဲ့ သီခ်င္းေတြ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ့ ႏွလံုးသားထဲမွာ ဒီေန႔ထိ ခိုင္မာ လတ္ဆတ္စြာ ရွင္သန္ေနဆဲပါ...
အကိုငွက္ ေရာက္ေလရာ ဘံုဘ၀မွာ သီခ်င္းေတြနဲ႔ေပ်ာ္ရႊင္ႏိုင္ပါေစ....