Tuesday 22 January 2013

အရိုင္းပန္း လိပ္ျပာ - ေရႊရင္ႏွစ္ (ၿမိဳ႕သာ)


ပန္းရံု ထမင္းခ်ိဳင့္ကို ဆြဲ၍ တုိက္ေရွ႕သို႔ အေျပးေလး ထြက္လုိက္သည္။ “ေႏွးကို ေႏွးတယ္ ေတာသူမ။ ဘာကိုမွ သြက္သြက္ မလုပ္တတ္ဘူး။
ထံုးထိုင္းထိုင္းနဲ႔။ ျမန္ျမန္သြားပါ။ ဒယ္ဒီက လူနာေတြနဲ႔ ေမာေမာပန္းပန္း အလုပ္လုပ္ၿပီး ထမင္းဆာေန ေတာ့မယ္ ေျပာတာကို ခုထိ မသြားေသးဘူး။ ဘာလုပ္ ေနတာတံုး။ သြားေတာ့” ဆုိေသာ မမႀကီး၏
အသံက ေနာက္တြင္ က်န္ေန ခဲ့သည္။ ညက တစိမ့္စိမ့္ ရြာထားေသာ မုိးေၾကာင့္ လမ္းက
စိုစြတ္ေနၿပီး တခ်ိဳင့္ခ်ိဳင့္ ခြက္ေနရာ မ်ားတြင္ ေရအိုင္ေလးမ်ား
ျဖစ္ေနသည္။ ျမန္ျမန္ ေလွ်ာက္ေလ၊ ေခ်ာေလမို႔ ပန္းရံု ေလွ်က္ရတာ ခရီး
မတြင္ပါ။ ေရွ႕ကို လွမ္းေမွ်ာ္ ၾကည့္လိုက္သည္။ ပန္းရံု သြားရမည့္ ေဆးခန္းက
ေ၀းေသးသည္။ အေရးထဲ လမ္းက ကူးရလိမ့္ ဦးမည္။ ပန္းရံု စိတ္ညစ္သြားသည္။
ေခါင္းကို ဘယ္ညာငဲ့၍ ကားအသြားအလာကို ၾကည့္လိုက္သည္။ ကိုယ့္လို
လမ္းျဖတ္ကူးမည့္ အေဖာ္ မရွိတာေၾကာင့္ ပန္းရံု လမ္းျဖတ္ကူးရမွာ
ဒူးတုန္လာသည္။ ရြာမွတုန္း ကိုရင္ဖိုးနီက ေျပာဖူးသည္။ “ၿမိဳ႕ေတြမွာ
ကားလမ္းကူးရင္း ကားတုိက္ တတ္တယ္။ ကားတုိက္တယ္ ဆိုရင္လည္း တုိက္တဲ့ လူေတြက
သူတို႔ အမႈပတ္မွာ စိုးလို႔ ေမာင္းထြက္ေျပး တတ္တယ္။ ေမာင္းမေျပးဘူး
ဆိုရင္လည္း သူတို႔ တုိက္တဲ့ သူကို ျဖတ္ေတာက္၊ ခ်ိဳးဖဲ့၊ အိတ္ထဲထည့္
ျမစ္ထဲခ်ၿပီး အစေဖ်ာက္ပစ္ တတ္တယ္။

အဲဒီေတာ့ နင္လည္း မႏၲေလး ၿမိဳ႕ႀကီးကို ေရာက္လို႔ လမ္းကူးရင္ ဂ႐ုစိုက္ကူး။
ကားတုိက္ မခံရေစနဲ႔။ ကားတုိက္ ခံရရင္ နင္ေသၿပီသာ မွတ္ေပေတာ့” ဟု ၾသ၀ါဒ
ေႁခြလုိက္သည္။ တေ၀ါေ၀ါ ျဖတ္သြား ေနသည့္ ကားေတြကို ၾကည့္ၿပီး ပန္း႐ံု
စိတ္ညစ္လာသည္။ ကိုရင္ဖုိးနီသံ တစ္လွည့္၊ မမႀကီး အသံ တစ္လွည့္ ပန္း႐ံု
နားထဲတြင္ ၀ဲလွည့္ေနသည္။ ကိုရင္ ဖုိးနီစကားသံက ပန္း႐ံုေျခေထာက္ကို
ေနာက္ဆုတ္ေစၿပီး မမႀကီး အသံက ပန္း႐ံု ေျခေထာက္ကို ေၾကာက္လန္႔ တၾကား
ေရွ႕တိုးသြားေစ သည္။

ေနာက္ေတာ့ ပန္း႐ံု စိတ္ကို တင္းလုိက္၏။ သူ႔ ဆန္စားမွေတာ့ ရဲရေတာ့ မည္။
ပန္း႐ံုက ကိုရင္ဖိုးနီရဲ႕ ရြာမွာမဟုတ္။ ေဒၚတင္မမ ေက်ာ္ရဲ႕ ဓား႐ိုးေအာက္မွာ။
နီးရာဓားကိုပဲ ပန္း႐ံုေၾကာက္ ရမည္။ ကားရွင္းခိုက္တြင္ ပန္း႐ံုဘုရားတရားတ
မ်က္စိ ကို မွိတ္၍ေၾကာက္ေၾကာက္ ရြံ႕ရြံ႕ႏွင့္ ကားလမ္းကို ျဖတ္ လုိက္သည္။
ထိုအခ်ိန္တြင္ ပန္း႐ံု သတိမထားမိေသာ အရပ္မွ ေကြ႕၀င္လာသည့္ ကားတစ္ စင္းက
ဘြားခနဲေပၚလာသည္။

“တီ တီ”

“အေမ့”

ပန္း႐ံု လန္႔ဖ်ပ္၍ အေရွာင္လိုက္ ေနာက္မွ ေရဗြက္ အိုင္ေလးကို နင္းမိကာ
ေခ်ာ္လဲ က်သြားေလသည္။ ကားေလးက လဲေနေသာ ပန္း႐ံုနား ထိုးရပ္သြားသည္။
ကိုရင္ဖိုးနီ စကားက နားထဲ ေရာက္လာသည္။ ပန္း႐ံု ထိတ္လန္႔ သြားရသည္။
ကမန္းကတန္း ထေျပးရန္ ျပင္လုိက္သည္။ သို႔ေသာ္ လက္ထဲက ထမင္းခ်ဳိင့္ကို သတိရ၍
ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ပန္း႐ံု ငိုခ်င္ သြားရေတာ့၏။ ေႂကြခ်ဳိင့္က ဟိုတစ္ခု၊ ဒီ
တစ္ခု လြင့္စင္က်လ်က္။ ထိုခ်ဳိင့္မ်ားကို ေကာက္ရန္ျပင္လိုက္စဥ္ ကားတံခါး က
ပြင့္လာသည္။

ဘုရားေရ၊ ကိုရင္ဖိုးနီ စကား အတုိင္းေတာ့ ျဖစ္ၿပီဟု ပန္း႐ံု ထိတ္လန္႔တၾကား
ေတြးလိုက္မိ၏။ ဆင္းလာသူကို ပန္း႐ံု ေၾကာက္ရြံ႕စြာ ေမာ့ၾကည့္ လုိက္မိသည္။
ပထမဦးဆံုး ျမင္ရသည္မွာ ေျပာင္လက္ေနေသာ ႐ွဴးဖိနပ္ အနက္ေရာင္ ျဖစ္သည္။ ေနာက္
ထိုဖိနပ္ ေပၚ၀ဲက်ေနေသာ ေဘာင္းဘီ အနားစ၊ ေျဖာင့္မတ္၍ လွပ ေတာင့္တင္းေသာ
ခႏၶာကိုယ္၊ ထိုခႏၶာကိုယ္ အလွကို ေပၚလြင္ေအာင္၀တ္ထားေသာ ရွပ္ အက်ႌ လက္တို
က်ပ္က်ပ္ႏွင့္ ျဖဴ၀င္းေနေသာ အသား။

ပန္း႐ံု မ်က္ႏွာကို ကမန္း ကတန္း ေမာ့ၾကည့္လုိက္သည္။ ဘုရား၊ ဘုရား
လူေတာ့ဟုတ္ ရဲ႕လားဟု ပန္း႐ံု တအံ့တၾသ ေတြးမိသည္။ ေတာထဲမွာ ေတာင္သူ လုပ္သည့္
ကိုရင္ဖိုး နီတို႔၊ ထန္းတက္သည့္ ကိုရင္ သာေအးတို႔၊ ဆိတ္ေက်ာင္းသည့္
ဖုိးသာညိဳတို႔၊ ႏြားေက်ာင္းသည့္ ဘတုတ္ တို႔ကိုသာ ျမင္ဖူးတဲ့ ပန္း႐ံုက
ကားေပၚက ဆင္းလာေသာ သူကို လူေယာက်္ား မဟုတ္ႏိုင္ဟု ထင္တာ မလြန္ပါ။

မ်က္ခံုးက မည္းနက္ ထင္ရွားေနၿပီး မ်က္လံုးက ခ်ဳိရီ ေနသည္။ အထူးျခားဆံုးမွာ
ႏႈတ္ခမ္းေမြး သဲ့သဲ့ႏွင့္ ျပံဳးေနေသာ ႏႈတ္ခမ္း ျဖစ္ၿပီးထို ႏႈတ္ခမ္းေအာက္
ေမးေစ့ေပၚမွ မွဲ႔နက္ ျဖစ္သည္။ ထိုသူက ပန္း႐ံု နားသို႔ ထိုင္ခ်လိုက္ကာ
“ဘာျဖစ္သြား ေသးလဲ” ဟု ေမးသည္။ ပန္း႐ံု ျမတ္စြာဘုရားကို ေနာက္တစ္ႀကိမ္
တမိျပန္သည္။ အသံ၊ အသံ။ အသံ =ကလည္း တျခားလူေတြ အသံ =မ်ဳိး မဟုတ္။
ပန္း႐ံုတို႔ ငယ္ငယ္က စဥ့္အိုးထဲ ေခါင္းငံု႔ ေအာ္လို႔ ျပန္ထြက္လာသည့္
အသံမ်ဳိး။ အသံ၏ေနာက္မွာ တစ္ခုခုက ေနာက္ကလိုက္ ေနသည္။

“ဟင္ ညီမေလး ဘာျဖစ္သြားေသးလဲ”

သည္ေတာ့မွ ပန္း႐ံု သတိ ျပန္၀င္လာသည္။ ကိုရင္ ဖုိးနီ စကားကို ျပန္သတိရၿပီး
ေၾကာက္စိတ္ကပါ ေရာက္လာသည္။ ပန္း႐ံုကို ခ်ဳိးဖဲ့၊ ျဖတ္ေတာက္ၿပီး
ကားေပၚတင္မွာ စိုးသည္။
“ဟို...ဟို ဘာမွ မျဖစ္ပါဘူးေတာ္။ ဘာမွ မျဖစ္ပါဘူး။ ကားလည္း မတိုက္မိပါဘူး။
က်ဳပ္ဘာသာ က်ဳပ္ေခ်ာ္လဲတာပါ။ ေတာ္တို႔ ကားနဲ႔ ဘာမွ မဆိုင္ပါဘူး”
ပန္း႐ံု ကမန္းကတန္း လူးလဲ ထလိုက္သည္။ ေျခေထာက္က အနည္းငယ္ မ်က္ခနဲ
ျဖစ္သြားေပမယ့္ ဘာမွမျဖစ္ ဟန္ေဆာင္ထား လုိက္သည္။ သူတို႔ပန္း႐ံုကို
ဂုန္နီအိတ္ထဲ ထည့္ၿပီး ကား ေပၚမတင္ခင္ ကပ်ာကယာပင္ ပန္း႐ံု
လွည့္ထြက္လုိက္သည္။

“ေဟ့ ခ်ဳိင့္ေတြယူသြား ဦးေလ”

ပန္း႐ံု မ်က္လံုးျပဴး သြားသည္။
“အယ္ ဟုတ္သားပဲ”

သည္ေတာ့မွ ထမင္း ခ်ဳိင့္ေတြကို သတိရသည္။
ေၾကာက္ရြံ႕စိတ္ တစ္၀က္ႏွင့္ ခပ္သြက္သြက္ ခ်ဳိင့္မ်ားကို လိုက္ေကာက္ေနေသာ
ပန္း႐ံုကို သူက ကူေကာက္ေပးသည္။
“စိတ္ညစ္ လုိက္တာေတာ္။ မမႀကီးကေတာ့ ဆူေတာ့မွာပဲ။ ဒယ္ဒီႀကီးလည္း ထမင္း
ဆာေနေတာ့ မွာပဲ။ က်ဳပ္က ေတာက ခုမွ ေရာက္လာတာေတာ့္။ က်ဳပ္ဦးေလး အိမ္ကို
လာကူတာပါ။ က်ဳပ္ ဦးေလးက ဆရာ၀န္ႀကီးေလ။ ဒါေၾကာင့္ သူ႔သမီးေတြကလည္း မာနႀကီးတာ
ေနမွာေပါ့ေတာ္။ ညီအစ္မခ်င္း ဆိုေပမယ့္ က်ဳပ္ကို ေတာသူမ ဆိုၿပီး
အထင္ေသးၿပီး ႏွိမ္ခ်င္ တယ္ေတာ့။ ခုေတာ့ သူတုိ႔ ေျပာစရာ ျဖစ္ၿပီေပါ့ေတာ္”

တတြတ္တြတ္ ေျပာေနေသာ ပန္း႐ံု စကားမ်ားကို သူက သေဘာက်စြာ ျပံဳးေနသည္။
သူျပံဳးတာကို ၾကည့္ၿပီး ပန္း႐ံု ဘယ္လို ျဖစ္သြားမွန္း မသိ။
ႏႈတ္ခမ္းေမြးေၾကာင့္ အျပံဳးက ပိုၾကည့္ ေကာင္းသလားဟု ေတြးမိသည္။ သူ လူ
မဟုတ္တာေတာ့ ေသခ်ာတယ္ဟုလည္း ထပ္ဆင့္ ေတြးမိ၏။
သူက ပန္း႐ံုကို ျပံဳးၾကည့္ကာ
“ဘယ္သြားမွာလဲ။ ကိုယ့္ကားနဲ႔ လုိက္ပို႔ေပးမယ္။ ကားေပၚတက္ေလ”

“အံမယ္ေလး”
ပန္း႐ံုထိတ္လန္႔ တၾကားေအာ္သည္။ ကိုရင္ ဖိုးနီ၊ ကိုရင္ဖုိးနီ စၿပီနဲ႔ တူတယ္။


“ဘာျဖစ္လို႔လဲ”

သူက တအံ့တၾသ ေမးသည္။
“ဟို ဟို ဘာမွမျဖစ္ ပါဘူးေတာ္။ က်ဳပ္အိမ္က ဆိုးလုိ႔ပါ။ ေတာ္လိုက္ပို႔ရင္
က်ဳပ္ကို ဆူေနမွာ စိုးလုိ႔ပါ”

“ေၾသာ္ ဒါဆို ကိုယ့္ရဲ႕ Visiting Card ယူသြားေလ။ ေနဦး”

သူက ပန္း႐ံု နားမလည္ေသာ၊ ဘာမွန္းလည္း မသိေသာ ဗ်စ္တစ္တစ္ကပ္ ဆိုတာကို
သူ႔ေဘာင္းဘီ အိတ္ထဲကို ရွာသည္။ ေဘးအိတ္ေရာ၊ ေနာက္အိတ္ေရာ လိုက္ရွာသည္။
ဘယ္မွာမွ ရွာလို႔ မေတြ႕ေတာ့ “ေၾသာ္ ဟိုတယ္မွာ က်န္ခဲ့တယ္ ထင္တယ္” ဟု ေျပာ၏။

ပန္း႐ံုကေတာ့ အဲဒီ ပ်စ္တစ္တစ္ႏွင့္ ကပ္ေနမည့္ ေကာ္ေတြကို ဘာလို႔ ေဘာင္းဘီ
အိတ္ေတြထဲ ထည့္ထားရ တာတုံး ဆိုတာကို နည္းနည္းမွ စဥ္းစားလို႔မရ။ ကပ္စရာ
ရွိရင္ ပန္း႐ံုတို႔ ေတာမွာေတာ့ သနပ္သီး ခူးကာ ညႇစ္၍ ထြက္လာေသာ အေစးႏွင့္
ကပ္သည္။ ဘာမွ အိတ္ထဲ ထည့္သိမ္း ေနစရာ မလိုေပါင္။ လိုခ်င္ရင္ ေတာထဲ
သြားခူးလိုက္႐ံုပဲ။

သူက ပန္း႐ံုကို ျပံဳး ၾကည့္ကာ
“ကတ္က ဟိုတယ္မွာ က်န္ေနခဲ့ တယ္ကြာ။ ကိုယ္ထြန္းလွမွာ တည္းတယ္။ အကူအညီ
လိုရင္လာခဲ့ ဟုတ္ၿပီလား”

“အင္း...အင္း။ အင္း ပါေတာ္။ က်ဳပ္သြားေတာ့မယ္”

ပန္း႐ံု ခပ္သြက္သြက္ ထြက္လာရင္း “႐ုပ္ကေတာ့ ေခ်ာလိုက္တာ မြတ္ေနတာပဲ။
အေျပာအဆို က်ေတာ့ ႐ုပ္နဲ႔ မလိုက္ဘူး။ ႐ိုင္းလိုက္တာ။ ထြန္းလွတဲ့။
ဦးထြန္းလွတုိ႔၊ ဘႀကီးထြန္းလွ တို႔ေတာင္ မဟုတ္ဘူး။ ရြာမွာ နိဗၺာန္
ေဆာ္လုပ္တဲ့ ဦးထြန္းလွ ေတာင္ က်ဳပ္တို႔က “အုန္းႀကီး ထြန္းလွ” လို႔ေခၚတာ။
ေတာ္ေတာ္ ႐ိုင္းတဲ့လူ။ အံ့ပါ့။ ႐ုပ္ကေလး သနားကမားနဲ႔” ဟု တဗ်စ္ေတာက္ေတာက္
ေျပာရင္း အိမ္ကို ျပန္ေလွ်ာက္ လာခဲ့သည္။

“မမေရ၊ မမႀကီး၊ မမလတ္ ၀င္းဦး လာတယ္တဲ့။ သိလား။ ၀င္းဦး မႏၲေလးကို လာတယ္တဲ့။
ထြန္းလွ ဟိုတယ္မွာ တည္းတာတဲ့”

၀ုန္း၀ုန္း ဒိုင္းဒိုင္းႏွင့္ တိုက္ေပၚ ေျပးတက္လာေသာ မမငယ္ စကားေၾကာင့္
ထမင္းခ်ဳိင့္ ေမွာက္က်လာသည္ ဆိုကာ ဂ်ာေအးသူ႔ အေမ႐ိုက္သလို မၿပီးႏိုင္
မစီးႏုိင္ ဆူေနေသာ မမႀကီးက “ဟယ္ ဟုတ္လား” ဟုဆို ကာ ပန္း႐ံု သာမက အရာ
အားလံုးကို ေမ့ေလ်ာ့သြား သလို မ်က္လံုးေတြက ၀င္းလက္သြားသည္။ “ေစ်းခ်ဳိထဲမွာ
ငယ္မနဲ႔ ေတြ႕လာတာ။ ေစ်းခ်ဳိသူေတြ ၀ိုင္းေနတဲ့ၾကားက တိုးလာခဲ့ရတာ။
ေခ်ာလိုက္တာ။ ႏႈတ္ခမ္းေမြးေရာ၊ မွဲ႔ ေရာ ႐ုပ္ရွင္ထဲကထက္ ပို ေခ်ာတယ္”

ပန္း႐ံု “ဟင္ခနဲ” ျဖစ္သြားရသည္။ ဘုရားေရ ႏႈတ္ခမ္းေမြးနဲ႔ မွဲ႔နဲ႔ဆို ဟိုလူ၊
ဟိုလူ ကားေပၚက လူမဟုတ္တဲ့ ဟိုလူက ႐ုပ္ရွင္မင္းသားေပါ့။ ပန္း႐ံု
မႏၲေလးေရာက္တာ မၾကာေသးတာမို႔ ႐ုပ္ရွင္ တစ္ခါမွ် မၾကည့္ဖူးေသးပါ။ ရြာမွာ
(၁၉၇၄ ၀န္းက်င္) ဆို ေ၀လာေ၀းေပါ့။ သတင္း ကားေတာင္ တစ္ခါတေလမွ အထက္က
လာျပလို႔ ၾကည့္ ရတာ။ အဲသည္ေတာ့ေတာ သူမပန္း႐ံု အတြက္ေတာ့ ႐ုပ္ ရွင္မင္းသား
၀င္းဦးသည္ ခ်ဳိ (ဂ်ဳိ)ႏွင့္လားလည္း မသိ။ ခ်ဳိသလား၊ ခါးသလားလည္း မသိ။
ကားႏွင့္ တိုက္မိမလို ျဖစ္လို႔ ကိုယ္ႏွင့္ အၾကာႀကီး စကား ေျပာခဲ့သူသည္
မႏၲေလး သူေတြ သည္းသည္းလႈပ္ ႀကိဳက္ေနၾကသည့္ ႐ုပ္ရွင္ မင္းသားဆိုတာလည္းမသိ။

“အံမယ္ေလးေလး၊ ငါ ေတြ႕ခ်င္လုိက္တာ ငယ္မရယ္။ ေခ်ာလား။ ေတာ္ေတာ္ ေခ်ာလား။ သူက
မႏၲေလးကို ႐ုပ္ရွင္ လာ႐ိုက္တာလား။ ဘယ္ေလာက္ ၾကာမွာ တဲ့လဲ။ ထြန္းလွ
ဟိုတယ္ေရွ႕က သြားေစာင့္ရင္ ေတြ႕မလား မသိဘူးေနာ္။ ငါ သူ႔ပရိသတ္ ျဖစ္တဲ့
အေၾကာင္း၊ သူ႔ကားေတြ မလြတ္တမ္း ၾကည့္တဲ့ အေၾကာင္း၊ ငါသူ႔ကို သိပ္ႀကိဳက္တဲ့
အေၾကာင္း၊ ႀကိဳက္တာမွ ဟိုလိုကို ႀကိဳက္တဲ့ အေၾကာင္း ေျပာျပခ်င္ လုိက္တာဟယ္”

မမႀကီးကို ၾကည့္ရင္း ပန္း႐ံု ရယ္ခ်င္ လာေသာ္လည္း မရယ္ရဲပါ။ ဟိုတစ္ေန႔က
ထမင္းခ်ဳိင့္ ေမွာက္သြားေအာင္ ျဖစ္ခဲ့ရေသာ ကားပိုင္ရွင္သည္ သူတို႔ကဲကဲ
လႈပ္ေနသည့္ ႐ုပ္ရွင္မင္းသား ၀င္းဦးျဖစ္တဲ့ အေၾကာင္းကိုလည္း မေျပာရဲပါ။
ေျပာလည္း ယံုၾကမည္ မဟုတ္ပါ။
ေနာက္တစ္ေန႔မွာေတာ့ ပန္း႐ံု အတြက္သာမက သူတို႔ အတြက္ပါ ဘယ္လိုမွ စဥ္းစား
မရႏိုင္ေအာင္ အံ့ၾသဖြယ္ျဖစ္ ရပ္တစ္ခုျဖစ္ခဲ့ေလသည္။

“ဟာ မမႀကီးေရ၊ မမ လတ္ေရ။ ဟိုမွာ ၀င္းဦး ကား။ တိုက္ေရွ႕က ျဖတ္သြားတယ္”

၀ုန္း၀ုန္းဒိုင္းဒိုင္း ေျပးၾကည့္သံေတြ ဆူညံသြားသည္။ မျမင္လိုက္ရေသာ
မမႀကီးက တဗ်စ္ ေတာက္ေတာက္။
“ဟယ္ ဟိုမွာ ေနာက္တစ္ေခါက္ လာျပန္ၿပီ။ အယ္ ျဖည္းျဖည္းေလး ေမာင္းၿပီး
တုိက္ထဲကို လွမ္းၾကည့္သြားတယ္”

ပန္း႐ံု ရင္ထဲ ထိတ္ခနဲ ျဖစ္သြားသည္။ ကပ်ာကယာ ေျပး၍ ေခ်ာင္းၾကည့္လုိက္သည္။
ကားေနာက္ၿမီးေလး ကိုသာ ျမင္လုိက္ရေလသည္။
ေနာက္ေတာ့ ပန္း႐ံု ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္ တတ္လာေသာ အခါ ပိတ္ကားေပၚမွ ႐ုပ္သြင္ကို
ျမင္လာရသည္။ ပန္း႐ံု ေတြ႕ခဲ့သူသည္ မင္းသား ၀င္းဦးပါပဲဟု ေသခ်ာသြားၿပီး
ပန္း႐ံု စိတ္ထဲမွာ ခင္မင္ ရင္းႏွီးစိတ္ႏွင့္ ပိုမိုစြဲလမ္း လာခဲ့ရေတာ့သည္။
ပန္း႐ံု၏ အစ္မမ်ားကလည္း ၀င္းဦးကားဆို မလြတ္တမ္းၾကည့္ တတ္သလို
ၾကည့္တုိင္းလည္း ပန္း႐ံုကိုေခၚခဲ့ၾကသည္။ ထုိအခါ မင္းသားကို မင္းသားမွန္း
မသိေအာင္ ႐ိုးအခဲ့ေသာ ပန္း႐ံုတစ္ေယာက္ အခုခ်ိန္မွာ ေတြ႕၍ ေျပာခ်င္
ေသာစကားမ်ားစြာ ရင္ထဲတြင္ ျပည့္သိပ္ေနခဲ့ေတာ့သည္။

ပန္း႐ံု ထမင္းပန္းကန္ ႏွင့္ ဟင္းပန္းကန္မ်ားကို စားပြဲေပၚခ်၍
အိမ္ထရံေပၚတြင္ ကပ္ထားေသာ ျပကၡဒိန္ပံု ထဲမွ မင္းသား ၀င္းဦးပံုကို
ၾကည့္လိုက္သည္။ “က်ဳပ္ အခု ေတာကို ျပန္ေရာက္ေနၿပီ ေတာ့္ သိလား။ ေဖ၀င္း
ေနမေကာင္းလုိ႔ ျပန္လာခဲ့ တာေပါ့။ ေဖ၀င္းဆိုတာ က်ဳပ္ အေဖေလ။ အေဖက
ဆိတ္ေက်ာင္းရ တာေတာ့္။ က်ဳပ္တုိ႔က ဆိတ္ေမြးၿပီး စားရေတာ့ ဆင္းရဲတာ
ေပါ့ေတာ္။ အဲဒီေတာ့ ဟင္းေကာင္းလည္း မစားႏိုင္ဘူးေပါ့။ ခ်ဥ္ေပါင္ဟင္းနဲ႔
င႐ုတ္သီးေထာင္းပဲ။ ေတာ္စားဦးမလား။ က်ဳပ္တို႔ ဟင္းေတာ္ မစားႏိုင္ပါဘူးေတာ္။
စားေတာ့ စားၾကည့္ ဦးေပါ့ေရာ့”

ထမင္းထဲကို ခ်ဥ္ေပါင္ ဟင္းရည္ဆမ္း၊ ၾကက္သြန္ျဖဴ ႏိုင္းခ်င္းႏွင့္
ေထာင္းထားေသာ င႐ုတ္သီးျမႇဳပ္ကာ ထမင္း တစ္လုတ္ကို ျပကၡဒိန္ ပံုထဲမွ ၀င္ဦး၏
ႏႈတ္ခမ္းနားသို႔ သြားခြံ႕ေနေသာ ပန္း႐ံုကို အလည္ ေရာက္လာသည့္ ကိုရင္ဖုိးနီက
ျမင္ကာ တဟားဟား ရယ္ေတာ့သည္။
“႐ူးပါ့ ပန္း႐ံုရာ။ နင့္ဟာက ထမင္းလည္းမလြတ္။ ၿမိဳ႕ႀကီးျပန္ ေရာဂါကလည္း
သည္းပါ့ဟာ”

“ေတာ္မွ မေတြ႕ဖူးတာ”

“ဟား ဟား။ ဖိုးနီတို႔လို ေကာင္က မင္းသမီး မကလို႔ နတ္သမီး ေတြ႕လည္း အသည္း
ခိုင္တယ္”

“ေနပါဦး။ ေတာ္က ဒီ အခ်ိန္ႀကီး ဘာလာ လုပ္တာတုံး။ ေတာမသြားဘူးလား။
“ေအး၊ ဟုတ္ပါဟာ။ ေဟာဒီမွာ နင့္အတြက္ အ႐ူူးဘံု ေျမႇာက္မယ့္ စာေတြ႕လို႔
ယူလာတာ”

“ဟင္ ဘာစာတုန္း”

“သတင္းစာပါဟာ။ အုန္းႀကီး တင္ေမာင္တုိ႔ စာတုိက္ အိမ္မွာေတြ႕လို႔ ယူလာတာ”

ပန္း႐ံုတို႔ရြာမွာ စာတုိက္ခြဲ အဆင့္ျဖစ္ေသာ စာတုိက္ပံုး နီနီေလး ရွိသည္။
အုန္းႀကီး တင္ေမာင္တုိ႔ အိမ္ေရွ႕မွာ စာတိုက္ပံုးေလး ခ်ိတ္ထားၿပီး
ထိုအုန္းႀကီး တင္ေမာင္မွာ စာတိုက္ တာ၀န္ခံျဖစ္သလို အုန္းႀကီး တင္ေမာင္တုိ႔
အိမ္ကလည္း စာတိုက္႐ံုးပဲျဖစ္၏။ ရြာမွာ သတင္းစာဆို တာကလည္း ေတာ္႐ံုတန္႐ံု
လူတုိင္း မဖတ္ပါ။ စာတိုက္လို ႐ံုးဌာနနဲ႔ ဆက္စပ္ေနေသာ ေနရာေတြ၊
လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေတြ၊ ေက်ာင္းဆရာအိမ္ မ်ဳိးေတြ အဲဒီလုိ ေနရာမ်ဳိးေတြ မွာသာ
ရွိတတ္သည္။
“ဘာ ဘာပါလို႔တံုး ကိုႀကီး ဖိုးနီ။ ျပစမ္းပါ”

“ေဟာဒီမွာ စႏၵာ ႐ုပ္ရွင္က သ႐ုပ္ေဆာင္ ေခၚယူျခင္းတဲ့။ စႏၵာ ႐ုပ္ရွင္ဆိုတာ
နင့္ မင္းသား ၀င္းဦးရဲ႕ကုမၸဏီလုိ႔ ၾကားဖူးတာပဲ”

မႏၲေလးက ပန္း႐ံု ျပန္လာကတည္းက ႐ုပ္ရွင္ မင္းသား ၀င္းဦးႏွင့္ ပန္း႐ံု
အေၾကာင္းက ၀တၳဳဇာတ္လမ္း တစ္ပုဒ္လို တစ္ရြာလံုး သိေန ၾကသည္မို႔
ကိုရင္ဖိုးနီက ေျပာ ျခင္းျဖစ္သည္။ အေျပာ ေကာင္းပန္း႐ံုကလည္း အဲဒီ
အေၾကာင္းကို ဓာတ္ျပားဆိုလွ်င္ ကြဲထြက္မတတ္ ဘယ္ေလာက္ ေျပာေျပာ
မေမာႏိုင္ေအာင္ ေျပာျပတတ္သည္။ နားေထာင္သည့္ သူမ်ားကလည္း တ၀ါး၀ါး
တဟားဟားႏွင့္ ဘယ္ႏွခါေျပာေျပာ မ႐ိုးႏိုင္ ေအာင္ နားေထာင္ၾကသည္။

ကိုရင္ဖုိးနီ ဆုိတာကလည္း ပန္း႐ံု ေျပာျပေသာ စကားလံုးမ်ားကိုပင္ အလြတ္
ရေနေသာ လူမ်ားထဲမွ တစ္ေယာက္ အပါအ၀င္ ျဖစ္သည္။ ၾကာေတာ့ ႐ိုးသားစြာ စြဲလမ္း
ေနေသာ ပန္း႐ံုကို ဘယ္သူမွ အျပစ္ မတင္ၾကဘဲ သနား က႐ုဏာပင္ သက္လာၾကေလသည္။
အခုလို မင္းသမီး ေလွ်ာက္လႊာ ေခၚေသာ ေၾက ညာခ်က္ ေတြ႔လိုက္ရေသာ အခါ
ဒ႑ာရီပံုျပင္ တစ္ပုဒ္လို ထင္ထားေသာ ပန္း႐ံုအျဖစ္ အပ်က္ကို ဟုတ္ႏိုးႏိုး၊
ထင္ေယာင္ထင္မွားျဖင့္ တိုက္တြန္း လာၾကသည္။
“အဲဒါ နင့္ကို ဦးတည္ ၿပီးေခၚတာ ေနမွာပဲ ပန္း႐ံု နင္ ေလွ်ာက္ပါလား”

ပန္း႐ံု ရင္ဘတ္ကို ဖိ၊ မ်က္လံုး အျပဴးသားႏွင့္ အသက္ မ႐ွဴမိဘဲ နားေထာင္
ေနမိသည္။
“အသက္ ဆယ့္ရွစ္ႏွစ္မွ ႏွစ္ဆယ္အတြင္း ျဖစ္ရမည္တဲ့။ အဲဒါလည္း နင္နဲ႔
ကိုက္တယ္။ အရပ္၊ အသားအေရ၊ ႐ုပ္ရည္”

ပန္း႐ံု ကမန္းကတန္း ေျပး၍ အိမ္ထရံတြင္ ခ်ိတ္ထားေသာ မွန္ကို ေျပးၾကည့္
လိုက္သည္။ အသားျဖဴ၀င္း၀င္း၊ ဘဲဥပံုမ်က္ႏွာတြင္ သံုး ရက္လလို သြယ္ေကြးမည္း
နက္ေနေသာ မ်က္ခံုး၊ ၾကည္ စင္ရႊန္းလဲ့ေနေသာ မ်က္၀န္း၊ လွပစြာ
သြယ္ဆင္းသြားေသာ ႏွာတံ၊ ပန္းစကၠဴအျမဲကပ္ ထားသလား ထင္ရေအာင္ ပန္းေသြးရဲေနေသာ
ႏႈတ္ခမ္း ႏွင့္ ပန္း႐ံုမ်က္ႏွာကို ျမင္ရ သည္။

အိုး ဟိုလူႀကီးသာ ျမင္ရင္ ႐ုပ္ရွင္မင္းသမီး တင္ဖို႔ ေသခ်ာေရြးမယ့္
အလွေပါ့ဟု ေသြးႂကြႂကြျဖင့္ ပန္း႐ံု ေတြးမိေသး၏။ ပန္း႐ံု အေမက အညာသူ ျမန္မာ
စစ္စစ္ေပမယ့္ တ႐ုတ္မလား ထင္ရေအာင္ အသားအေရ ျဖဴေဖြးၿပီး ပန္း႐ံုအေဖ
ေဖ၀င္းကေတာ့ ျမန္မာ မဟုတ္ပါ။ အေမက ျမန္မာ အမ်ဳိးသမီး အရပ္အေမာင္း အတိုင္း
ခပ္ပ်ပ္ပ်ပ္ ျဖစ္ေပမယ့္ ေဖ၀င္းက အရပ္ျမင္ျမင့္၊ အသားျဖဴျဖဴ၊
ႏွာတံခြၽန္ခြၽန္ ဥပဓိ႐ုပ္မ်ဳိး ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ပန္း႐ံုက ေတာသူေပမယ့္
ေဖ၀င္းႏွင့္ ေမေကာင္း၏ လွေသာ အခ်က္မ်ားကို ေရြးတူၿပီး အညာေတာသူ တစ္ေယာက္၏
႐ုပ္ရည္မ်ဳိး မဟုတ္ဘဲ ျဖဴျဖဴျမင့္ျမင့္၊ ဖြံ႕ဖြံ႕ ထြားထြားျဖင့္
ေတာ႐ိုင္းပန္း တစ္ပြင့္၏ ေတာက္ႂကြားေသာ အလွကို ပိုင္ဆုိင္သူ ျဖစ္ေလသည္။

“ဟာ ေဟာဒီ ေနာက္ဆံုး အခ်က္ကမွ နင့္ကို ရည္ရြယ္တာ ဆိုတာ ေသခ်ာတယ္။ ပညာတတ္စရာ
မလိုတဲ့”

“ဟင္”

ပန္း႐ံုေျပး၍ သတင္းစာကို ငုံ႔ၾကည့္လိုက္သည္။ ပန္း႐ံုက စာတတ္ေပမယ့္
ေလးတန္းမွ်သာ ေအာင္ထားသည့္ ေတာသူမပါ။

“ဘာတုံး၊ ေတာ္က သင္ေပးမယ္ဆိုတဲ့ သေဘာလား”

ျပကၡဒိန္မွ ၀င္းဦးပံုကို ၾကည့္၍လွည့္ေမးေတာ့ ကိုရင္ဖိုးနီက ေငါက္သည္။
“ေတာ္႐ံု ႐ူးစမ္းပါဟာ။ ကဲ နင္အဲသေလာက္ ႐ူးေနရင္ နင္မင္းသမီး
၀င္ေလွ်ာက္ေပေတာ့။ လိုတဲ့ ဓာတ္ပံုေတြကို ႐ိုက္ထား။ အဲဒီ သတင္းစာထဲ မွာ
အခ်က္အလက္ေတြ ပါတယ္။ ၿပီးရင္ ငါပို႔ေပးမယ္”

“အယ္”

ပန္း႐ံုစိတ္ရွိ လက္ရွိ ခုန္ေပါက္၍ မ်က္လံုးျပဴးကာ ထရံေပၚမွ ၀င္းဦးပံုကို
လွ်ာထုတ္ ေျပာင္ျပလိုက္မိသည္။
“ဟီး ဟီး။ ပန္း႐ံုတို႔ ႐ုပ္ရွင္ မင္းသမီး ျဖစ္ရခ်ည္ ေသးရဲ႕”

ထိုအခ်ိန္က ပန္း႐ံုတို႔ ရြာမွာ မႏၲေလးႏွင့္ ေျပးေသာ ကားဟူ၍
တစ္စင္းသာရွိသည္။ ျပင္ပေလာကႏွင့္ ဆက္သြယ္သည့္ ေနရာဟူ၍ လည္းေခ်ာက္ခ်ီး
ေခ်ာက္ခ်က္ စာတုိက္ခြဲေလး တစ္ခုသာ ရွိသည္။ ရြာတြင္ တစ္ဦးတည္းရွိ သည့္
ဓာတ္ပံုဆရာဆီမွာ သတင္းစာထဲ ပါသည့္ အရြယ္ အစား၊ ပံုအေရအတြက္ အတိုင္း
ဓာတ္ပံုေတြ ႐ိုက္သည္။ ဓာတ္ပံုဖိုးကိုေတာ့ ေဖ၀င္းကို ညာတာပါေတးႏွင့္
ဆိတ္ကေလး တစ္ေကာင္ ေရာင္းခိုင္းလိုက္ ရသည္။ ၿပီးေတာ့ အရပ္ကူပါ၊
လူ၀ိုင္းပါႏွင့္ ေလွ်ာက္လႊာ ပံုစံေတြ ေရးကာ ကိုရင္ဖိုးနီ အကူအညီျဖင့္
စာတုိက္မွ ေပးပို႔ခဲ့သည္။

တစ္ရက္၊ ႏွစ္ရက္။ ထို႔ေနာက္ လ။ လမွႏွစ္ေခၚ စာကို ေစာင့္စား ခဲ့ေသာ္လည္း
ပန္း႐ံုထံ ေခၚစာက ေရာက္မလာ ခဲ့ပါ။ အဆက္အသြယ္ ခက္ခဲေသာ ေခတ္တြင္ ေခၚစာကို
တစ္ဦးခ်င္း မပို႔မွန္းလည္း ပန္း႐ံု မသိပါ။ သတင္းစာ သို႔မဟုတ္
မဂၢဇင္းေတြထဲမွာ လူေတြ႕စစ္ေဆးရန္ အေၾကာင္း ၾကားႏိုင္မည္ဟုလည္း ပန္း႐ံု
မစဥ္းစားတတ္ပါ။ ပန္း႐ံု၏ ဓာတ္ပံုႏွင့္ ေလွ်ာက္လႊာမ်ား ပန္း႐ံုပို႔တဲ့
ဆီေရာက္မေရာက္လည္း ပန္း႐ံုမေသခ်ာပါ။ ဒီလိုႏွင့္ ပန္း႐ံုသည္။ ေဒၚပန္း႐ံု
ျဖစ္လာခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ရင္ထဲမွ ႐ုပ္ပံုလႊာသည္ မပ်က္မျပယ္ ရွိေနဆဲ။
ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္သည္လည္း အေရာင္မ်ား စိုလြင္ ေတာက္ပ ေနဆဲ။

အခ်ိန္ေတြ ေျပာင္းသလို ေခတ္ေတြလည္း ေျပာင္းလာခဲ့သည္။ ပန္း႐ံုကိုယ္တိုင္
သည္လည္း ရြာမွာ မဟုတ္ေတာ့။ မႏၲေလး အနီးမွ ၿမိဳ႕ေလးတစ္ၿမိဳ႕တြင္ ေျပာင္းေရႊ႕
ေနထိုင္ခဲ့သည္။ ဟိုအရင္က စိတ္ျဖင့္ပင္ မကူးရဲေအာင္ ေ၀းကြာလြန္း ခဲ့ေသာ
ရန္ကုန္ကို အခုနည္း မ်ဳိးစံုျဖင့္ ပန္း႐ံုသြားေရာက္ ႏုိင္ခဲ့ၿပီ။
တစ္ေန႔ အႏွစ္ႏွစ္ အလလ ရင္ထဲတြင္ ကိန္းေအာင္း ေနေသာ ဆႏၵ၏ တြန္းအား ျဖင့္
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႀကီးသုိ႔ သြားေရာက္ခဲ့သည္။ ၿပီးေတာ့ ကို၀င္းဦးကို ဘယ္လိုနည္း၊
ဘယ္လို ပံုစံႏွင့္ပဲ ျဖစ္ေစ ေတြ႕ဆံုခြင့္ ရေအာင္ ႀကိဳးစားမည္ဟု
ဆံုးျဖတ္ခဲ့သည္။
ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ားစြာ ျဖင့္ ပန္း႐ံု ရင္ခုန္ ေပ်ာ္ရႊင္ေန ခဲ့သည္။

သုိ႔ေသာ္ ပန္း႐ံု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သို႔ ေရာက္ေသာ ေန႔သည္ ႐ုပ္ရွင္ သ႐ုပ္ေဆာင္၊
အဆိုေတာ္၊ စာေရးဆရာ၊ ဒါ႐ိုက္တာ ထပ္ဆင့္ အကယ္ဒမီ ၀င္းဦး ကြယ္လြန္ေသာေန႔
ျဖစ္ေလသည္။
(၁၉၇၄ ခုႏွစ္၀န္းက်င္ ခန္႔က မႏၲေလးၿမိဳ႕တြင္ သ႐ုပ္ေဆာင္ အကယ္ဒမီ
၀င္းဦးႏွင့္ အမွတ္မထင္ ဆံုစည္း ခဲ့ရဖူးေသာ မိန္းကေလး တစ္ေယာက္၏ ကိုယ္ေတြ႕
ျဖစ္ရပ္ကို ခံစား ေရးဖြဲ႕ပါ သည္။)

ေရႊရင္ႏွစ္ (ၿမိဳ႕သာ)

No comments:

Post a Comment