Thursday 3 January 2013

လက္ဖက္ရည္ႀကိဳက္တဲ့ေရာဂါ - တင္ေမာင္သန္း

လက္ဖက္ရည္ႀကိဳက္တဲ့ေရာဂါ
 
 
တင္ေမာင္သန္း ( ရွဳမဝ ၁၉၈၅ စက္တင္ဘာ)

ကၽြန္ေတာ္ဟာ ရုံးဝန္ထမ္း တစ္ေယာက္ပါ။ ဝန္ထမ္းေတြ ျပန္ဖဲြ႔စည္းလိုက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ပင္စင္ရလိုက္ပါတယ္။ အသက္ ေျခာက္ဆယ္ျပည့္လို႔ ပင္စင္ ယူရတာမ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္႔ အသက္က ေလးဆယ္ေက်ာ္ရုံေလးပဲ ရွိေသးတာပါ။ ဒါ့ေၾကာင့္လဲ ကၽြန္ေတာ္ဟာ ဘုရားရိပ္ တရားရိပ္ကိုလဲ ေျပးမကပ္ခ်င္ ၊ ဘာလုပ္ရမွန္း မသိပဲနဲ႔ မေနတတ္ ၊ မထိုင္တတ္ ျဖစ္ရပါေတာ့တယ္။ တကယ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ဟာ ရုံးဘဝနဲ႔ ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ အသားက် ရိုးစဲြ ေနခဲ့သူ တစ္ေယာက္ပါ။ ဖိုင္တဲြေတြကို ကၽြန္ေတာ္ ခ်စ္ခင္ေနပါၿပီ။ လူရွဳပ္တဲ့ အခါမ်ိဳးမွာ အင္မတန္ အလုပ္မ်ားတဲ့ ဟန္နဲ႔ ဟိုသြားသလို၊ သည္သြားသလို လုပ္ေနရတာမ်ိဳးကိုလည္း သာယာ ေနတတ္ပါၿပီ။ ကိုယ့္စားပဲြေရွ႕ကို လူတစ္ေယာက္ေယာက္ လာရပ္လို႔ကေတာ့ ခ်က္ခ်င္းေမာ့မၾကည့္ပဲ၊ စာရြက္ေတြ လွန္ေလွာ ရွာေဖြေနသလိုလို၊ အေရးႀကီးတဲ့ စာတစ္ေစာင္ေစာင္ ေရးေနရသလိုလို လုပ္ေနရတာမ်ိဳးကိုလဲ ကၽြန္ေတာ္ အရသာ ေတြ႔ေနပါၿပီ။

“ဗ်ာ .... ခင္ဗ်ား ကိစၥ .. ကၽြန္ေတာ္ တင္ျပထားပါတယ္။ မလြယ္ဘူးဗ်ာ .. အဆင့္ဆင့္ကို ျဖတ္သန္းရတယ္။ ေကာင္းၿပီေလ .. ကၽြန္ေတာ္ ၾကည့္လုပ္ေပးရမလား ..” စတဲ့ စကားေတြကို ေျပာဆိုရတာကလဲ ရိုးစင္းေနပါၿပီ။ ခုေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ ဘာမွ မရွိေတာ့ပါဘူး။ ဖိုင္တဲြေတြလဲ မရွိေတာ့ဘူး။ စာရြက္ စာတမ္း ေတြလဲ မရွိေတာ့ဘူး။ မ်က္ႏွာေသေလးေတြနဲ႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ စကားေရာ ေဖာေရာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ကၽြန္ေတာ့္ကို လာေတြ႔တဲ့ လူေတြလဲ မရွိေတာ့ပါဘူး။ ရုံးတက္ခ်ိန္နား နီးလာလို႔ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ေျခမကိုင္မိ၊ လက္မကိုင္မိ၊ ထိုင္ရေကာင္းႏိုးႏိုး၊ ထရေကာင္းႏိုးႏိုး ျဖစ္ရေတာ့တာပဲ။ သည္လို အခါမ်ိဳးမွာ အင္မတန္ အရသာခံတတ္တဲ့ ကၽြန္ေတာ့္လွ်ာဟာ ခ်ိဳျမျမ အဖန္ ရသေလးကို အလိုက္ကန္းဆိုးမသိ ေတာင္းဆို တတ္တာကေတာ့ျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ ရင္ဆိုင္ရ အခက္ခဲဆုံး အက်ပ္အတည္း တစ္ခုပါပဲ။

ကၽြန္ေတာ့္မိန္းမကို လွမ္းၾကည့္လိုက္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ အၾကည့္ထဲမွာ အေမွ်ာ္ အေခၚေလးေတြ ရွိမွာပါ။ ဒါေပမယ့္ မိန္းမကေတာ့ ကၽြန္တာ့္ကို ရွိတယ္လို႔မွ ေအာက္ေမ့ရဲ႕လား မသိပါဘူး။ ရုံးသြားဖို႔ အိမ္ထဲက စက္ဘီးကို ဆဲြထုတ္ေနပါတယ္။ “မိန္းမ”လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ေခၚလိုက္ပါတယ္။ မိန္းမက လွည့္ၾကည့္တယ္။

“ဘာလဲ”

ကၽြန္ေတာ္ မႀကိဳက္ဘူး။ သူၾကည့္ပုံ ကၽြန္ေတာ္ မႀကိဳက္ဘူး။ သူေမးပုံ မႀကိဳက္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ဟာ အလုပ္မရွိတဲ့သူ၊ အိမ္ကိုေငြေၾကးအားျဖင့္ ေထာက္ပ့ံမႈ မေပးႏိုင္တဲ့သူလို႔ ခံစားလိုက္ရ သလိုပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ “မင္း ငါ့ကို လက္ဖက္ရည္ဖိုး ႏွစ္က်ပ္ေလာက္ေတာ့ ေပးခဲ့ဖို႔ ေကာင္းတယ္” ဆိုတဲ့စကားလဲ ကၽြန္ေတာ့္ႏွဳတ္က ေျပာမထြက္ေတာ့ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ ျပန္ေျပာမေနေတာ့ပဲ သည္အတိုင္း ေနလိုက္ပါတယ္။ မိန္းမကေတာ့ စက္ဘီးေျခနင္းေပၚ သူ႔ဘယ္ေျခေထာက္ကို တင္လိုက္ၿပီး “ရွင္ အဝတ္ေတြ ေလွ်ာ္ထားလိုက္ဦး”လို႔ အမိန္႔ေပး ထြက္သြားပါေတာ့တယ္။

ကၽြန္ေတာ္ နားလည္လိုက္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ တစ္ခုခု လုပ္မွ ျဖစ္ေတာ့မယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ တန္ဖိုးဟာ တျဖည္းျဖည္း နိမ့္ဆင္းေနၿပီ ဆိုတာကို ျပလိုက္တာပဲ။ ဒီအတြက္ မိန္းမကို ေအာင့္သက္သက္ ခံစားရေပမယ့္ အျပစ္ လုံးလုံးလ်ားလ်ား ပုံမခ်လိုပါဘူး။ သူလဲ လူတစ္ေယာက္ပဲ။ လူဆိုတာ အျခားသူတစ္ေယာက္ရဲ႕ အေရးပါမႈကို ေတာ္ေတာ္ သိခဲတာကလား။ လူေျမာက္ျမားစြာနဲ႔ ဆက္ဆံဖူးခဲ့ၿပီမို႔ ၊ ဒီအခ်က္ကို ေကာင္းေကာင္း နားလည္ပါတယ္။ အေရးအႀကီးဆုံးကေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕ အခန္းက႑ကို ျပသတတ္ဖို႔ပါပဲ။

ကၽြန္ေတာ္ ကုလားထိုင္မွာ ထိုင္တယ္။ လက္ကို ပိုက္တယ္။ ေျခေထာက္ေတြကို ခ်ိတ္တယ္။ ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ အေတြ႔အၾကဳံေတြကို ျပန္လည္ သုံးသပ္တယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာပဲ ေရဆာလာတယ္။ ေရ ထေသာက္တယ္။ ျပန္ထိုင္တယ္။ စဥ္းစားျပန္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ခဏေလာက္ေနေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ အာေခါင္ထဲမွာ ေျခာက္သလိုလို ျဖစ္လာျပန္ေရာ။ တစ္စုံတစ္ရာဟာ ကၽြန္တာ့္လွ်ာေပၚမွာ တရြရြ ေျပးေနျပန္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ေရေသာက္ျပန္တယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီအရာဟာ ေပ်ာက္မသြားဘူး။ လွ်ာရင္းကေန လွ်ာဖ်ား၊ လွ်ာဖ်ားကေန လွ်ာရင္း ေျပးေနတယ္။ ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္လွ်ာဟာ ဟင္းလင္းျပင္ထဲက အာကာသ သူရဲေကာင္း တစ္ေယာက္ ေပါေလာ ေမ်ာေနသလို ျဖစ္ျပန္တယ္။ ဆုပ္ကိုင္ရာမဲ့၊ အကြယ္အကာမဲ့ ဟာေနတယ္။ ေနာက္.. အဲ့ဒီအရာဟာ တျဖည္းျဖည္း ႀကီးထြားလာေနတယ္။

ကၽြန္ေတာ္ သိလိုက္ပါၿပီ။ ဒိအရာဟာ ေရတစ္ေပါက္ကို ေတာင္းဆိုေနတာ မဟုတ္ဘူး။ လက္ဖက္ရည္ တစ္ခြက္ကို ေတာင္းဆိုေနတာပဲ။ ရွပ္အက်ႌ အိတ္ေထာင္ကို ကၽြန္ေတာ္ စမ္းလိုက္မိတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ဓာတ္ဟာ အမႈန္အမႊားမွ် ေသးငယ္သြားျပန္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ ကိုယ္ခႏၶာဟာ ကုလားထိုင္ေပၚမွာ ဒီအတိုင္း ငူငူႀကီး ထိုင္ေနမိလ်က္ ျဖစ္ေနျပန္တယ္။ မ်က္လုံးေတြကလည္း မႈန္ရီလို႔ ေနမွာပါပဲ။ ေငးမိေငးရာ ေငးလို႔ ေနမွာပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္ဓာတ္က်လာတယ္။

ဒါကိုသိတဲ့ ကၽြန္ေတာ္ဟာ ဒီအျဖစ္က ရုန္းထြက္ႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစားပါတယ္။ လက္ဖက္ရည္ တစ္ခြက္ ေသာက္ႏိုင္ရမယ္လို႔ ဆုံးျဖတ္ျပန္ပါတယ္။ ေကာ္နဲ႔ ကပ္ထားသလား ေအာင့္ေမ့ရတဲ့ အိတ္ကပ္က ကၽြန္ေတာ့္လက္ကို ရုပ္လိုက္တယ္။ ကုလားထိုင္က ထတယ္။ အံဆဲြေတြ ဖြင့္တယ္။ အိပ္ရာလိပ္ေတြ သြားလွန္တယ္။ ေသတၱာထဲက အက်ႌေတြ သြားဖြတယ္။ တစ္ျပားမွ မေတြ႔ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ဟာ အရူးတစ္ေယာက္လိုပါပဲ။ ေခြးေျခေပၚတက္ၿပီး ဘုရားစင္ေပၚမွာေတာင္ ရွာေဖြမိပါတယ္။ မေတြ႔ဘူး။

ကုလားထိုင္ေပၚ ကၽြန္ေတာ္ ျပန္ထိုင္ျပန္တယ္။ အိတ္ကပ္ကို စမ္းလိုက္၊ လွ်ာကို သပ္လိုက္နဲ႔။ ႏႈိးဆြေနတဲ့ အာရုံနဲ႔ ရန္ျဖစ္ရင္း ကၽြန္ေတာ္ စဥ္းစားၾကည့္တယ္။ လူတစ္ေယာက္ဟာ တစ္ေန႔ကို လက္ဖက္ရည္ တစ္ခြက္ေတာ့ ေသာက္သင့္ပါတယ္။ ဒီလို ျဖစ္ေအာင္လဲ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေလ့က်င့္ခဲ့တာကိုး။ ဒါေၾကာင့္ တစ္မနက္ခင္းေလးနဲ႔ ဒီအာရုံကို ျငင္းပယ္ပစ္ဖို႔ မသင့္ေလ်ာ္ဘူး။ လုပ္လဲ မလုပ္ထိုက္ဘူးလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ထင္လာတယ္။ ဟုတ္တယ္ .. ။ စဥ္းစားေလ ပိုခိုင္မာလာေလပဲ။

ကၽြန္ေတာ္ အိမ္က ထြက္လာခဲ့တယ္။ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ကူးကေတာ့ ဒီကိစၥကို ေနာင္မွ မိန္းမနဲ႔ ၫွိႏွဳိင္းဖို႔ပဲ။ ခုေတာ့ လက္ဖက္ရည္ တစ္ခြက္ ေသာက္ရမွ ျဖစ္လိမ့္မယ္။ ေနာက္ဆုံး ဆိုင္ရွင္ကို ေနာက္ေန႔မွ ရွင္းမယ္ဗ်ာလို႔ ေျပာရုံပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ဒီလို ေျပာရလိမ့္မယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ မထင္ပါဘူး။ ဆိုင္မွာ ကၽြန္ေတာ့္ကို လက္ဖက္ရည္ တစ္ခြက္ တိုက္မယ့္လူ တစ္ေယာက္ေယာက္ေတာ့ ရွိေနမွာပါပဲ။ လမ္းေလွ်ာက္ရင္း ေမွ်ာ္လင့္မႈဟာ ယုံၾကည္မႈ တစ္ခုအျဖစ္ ေျပာင္းလဲလာပါေတာ့တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္တက္ၾကြလာျပန္တယ္။ ေျခလွမ္းေတြ သြက္လာျပန္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ ဦးေခါင္းဟာလဲ မတ္လာျပန္ပါတယ္။ ဆိုင္ထဲ ဝင္ဝင္ခ်င္းပဲ “လက္ဖက္ရည္ တစ္ခြက္ေဟ့”လို႔ စိတ္ခ်လက္ခ် မွာပစ္လိုက္ပါတယ္။

လက္ဖက္ရည္တစ္ငုံကို အရသာခံ မွ်င္းေသာက္ၿပီးေတာ့မွ ဆိုင္ထဲကို ကၽြန္ေတာ္ ေဝ့ဝဲၾကည့္လိုက္မိတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ မ်က္ႏွာသိ တစ္ေယာက္မွ မရွိဘူး။ ထပ္ၾကည့္တယ္။ ေသေသခ်ာခ်ာ ရွာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ပူပန္လာမိေတာ့တယ္။ လက္က အိတ္ကပ္ကို မသိမသာ ေရာက္သြားျပန္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္ဓာတ္ က်စ ျပဳလာတယ္။ လက္ဖက္ရည္ကို ဆက္မေသာက္ႏိုင္ပဲ ဆိုင္ေပါက္ဝကို ေငးေနမိလ်က္ ျဖစ္ေနျပန္ပါတယ္။ အသိအကၽြမ္း တစ္ေယာက္ေယာက္မ်ား ဝင္လာမလားေပါ့။ ဒီအခါမွာေတာ့ ရုံးမွာ ေနခဲ့ရတဲ့ ဘဝကို လြမ္းသလိုလိုပါပဲ။ အင္း ... အရင္ တုန္းကေတာ့မ်ား .... ဆိုတဲ့ အတိတ္က ဖိစီးလာျပန္ပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္ စိတ္ပ်က္သြားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကံေကာင္း ေထာက္မစြာပဲ အသိတစ္ခုက ေခါင္းထဲ ဝင္လာေလရဲ႕။ တျခား မဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္ကို လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ ေခၚခဲ့ဖူးသူေတြဟာ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ အရင္က သိကၽြမ္းဖူးသူေတြ မဟုတ္ဖူးဆိုတဲ့ အခ်က္ပါပဲ။ အခြင့္အေရးတစ္ခု ေပၚလာရင္ သူ႔ဘာသာ ျဖစ္သြားတတ္စၿမဲပါ။

ဟုတ္တယ္ ... အခြင့္အေရးေပၚလာခိုက္ လုပ္တတ္ဖို႔ပဲ လိုတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ေတြးလို႔မွ မဆုံးေသးဘူး။ အခြင့္အေရး တစ္ခုဟာ ကၽြန္ေတာ့္ေရွ႕ ျဗဳန္းကနဲ ေပၚလာတာ ကၽြန္ေတာ္ ေတြ႔လိုက္ရပါတယ္။ ဒါကလဲ ကၽြန္ေတာ္ ျမင္တတ္လို႔ပါ။ သာမန္လူဆိုရင္ ျမင္ႏိုင္စြမ္း ရွိမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီအေတြးနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ဟာ ပိုလို႔ ေက်နပ္ ဝမ္းသာသြားျပန္ပါတယ္။

ဒီလိုပါ။ ကၽြန္ေတာ့္ေရွ႕ကလူဟာ ဒူးယားတစ္လိပ္ကို ႏွဳတ္ခမ္းမွာတင္ၿပီး “မီးျခစ္”လို႔ လွမ္းေတာင္းလိုက္ပါတယ္။ ဆိုင္ရွင္လည္း မီးျခစ္ရွာသလိုလို လုပ္ၿပီးမွ “ဘယ္ေရာက္သြားလဲ မသိဘူး” လို႔ ျပန္ေျပာပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္ အိတ္ထဲက မီးျခစ္ကို ထုတ္တယ္။ အဖုံးကို လွပ္တယ္။ ဘီးကို လက္မနဲ႔ ဖိျခစ္ေပးလိုက္တယ္။ ေတာက္လာတဲ့ မီးစကို သူ႔ေရွ႕ ကၽြန္ေတာ္ ထိုးေပးလိုက္တယ္။ ဖြာရွိဳက္လိုက္တဲ့ စီးကရက္ေငြ႔ေတြ လြင့္ျပန္႔သြားပါတယ္။ မီးျခစ္ကို အိတ္ကပ္ထဲ ျပန္ထည့္လိုက္ရင္း ...... “ခင္ဗ်ား .. ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ေတြ႔တာ သိပ္ကံေကာင္းတယ္” ဒီစကားကို ဣေျႏၵရရ ေျပာလိုက္ႏိုင္တာ ေတြ႔ရေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ကိုယ္ ကၽြန္ေတာ္ အံ့ၾသသြားပါေသးတယ္။ ဒီစကားမ်ိဳးကို ကၽြန္ေတာ္ မေျပာရတာ ၾကာပါၿပီ။ ခု .. ကၽြန္ေတာ့္ႏွဳတ္က ေခ်ာေခ်ာမြတ္မြတ္ ထြက္လာတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ကိုယ္ ကၽြန္ေတာ္လဲ ပိုလို႔ ယုံၾကည္လာပါတယ္။ အလုပ္လုပ္ေနရသလို ကၽြန္ေတာ္ ျပန္ခံစား ရျပန္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေရွ႕ကလူကို အကဲခတ္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ဒီေလာက္နဲ႔ မလုံေလာက္ေသးဘူး။ ဒါ့ထက္ ပိုတိက်ဖို႔ လိုအပ္တယ္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ သေဘာေပါက္လိုက္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ ဆက္ေျပာတယ္။
“ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ေတြ႔တာ ခင္ဗ်ား အတြက္ သိပ္အဆင္ေျပသြားတယ္”
ေရွ႕ကလူဟာ စီးကရက္ကို ဆက္လက္ မဖြာႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ့္ကို အံ့ၾသတႀကီး ၾကည့္လိုက္တယ္။ အလို ... ဘယ္လိုမ်ား အဆင္ေျပတာပါလိမ့္လို႔ ေတြးေနပုံပါပဲ။ ဒါဟာ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ ေကာင္းတဲ့ လကၡဏာ တစ္ရပ္ပါ။

ကၽြန္ေတာ္ သူ႔ကို ရွင္းျပမွ ျဖစ္ေတာ့မယ္။ လူတခ်ိဳ႕ဟာ ကိစၥဝိစၥေတြကို လြယ္လြယ္ကူကူ ေဆာင္ရြက္ ႏိုင္တယ္လို႔ခ်ည္း ေအာက္ေမ့တတ္ၾကတယ္။ တကယ္က ဒီလို မဟုတ္ဘူး။ ဘယ္ကိစၥမဆို ခက္ခဲတာခ်ည္းပဲ။ ၾကည့္ ... ကၽြန္ေတာ္ မီးျခစ္ ျခစ္ေပးလိုက္တဲ့ ကိစၥ ။

“ကၽြန္ေတာ့္ဆီမွာ မီးျခစ္ရွိေနတာ ခင္ဗ်ား အတြက္ ေတာ္ေတာ္ အဆင္ေျပသြားတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒါကလည္း လြယ္တာ မဟုတ္ဘူး။ ပထမ .. ကၽြန္ေတာ့္မွာ မီးျခစ္ရွိေနရမယ္။ ဒါေပမယ့္ မီးျခစ္ခ်ည္းပဲ ရွိလို႔က မီးေတာက္ ျဖစ္မလာႏိုင္ဘူး။ ဒုတိယ မီးျခစ္ေက်ာက္ ရွိေနရမယ္။ တတိယ ဓာတ္ဆီ ရွိေနရမယ္။ ဒီ တတိယ အဆင့္က နည္းနည္း ရွဳပ္ေထြးတယ္။ ဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ့ ဓာတ္ဆီ ထည့္ႏိုင္ေအာင္ အိမ္မွာ ဓာတ္ဆီပုလင္း ရွိေနဖို႔ လိုအပ္လို႔ပဲ။ ယာဥ္ေမာင္းသူေတြနဲ႔ မခင္မင္ရင္ ခင္ဗ်ား ဓာတ္ဆီေတာင္းထားႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါမွမဟုတ္ ဝယ္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ပိုက္ဆံ မရွိရင္လည္း ခင္ဗ်ားမွာ ဓာတ္ဆီရွိေနမွာ မဟုတ္ဘူး။ စတုတၳ ခင္ဗ်ား ႏွဳတ္ဖ်ားေပၚကို စီးကရက္ တင္လိုက္ခ်ိန္မွာ မီးျခစ္ ရွိတဲ့လူနဲ႔ ၾကဳံေနဖို႔လည္း လိုအပ္ေနေသးတယ္။ ဒါဟာလည္း ေတာ္ေတာ္ ျဖစ္ခဲတဲ့ အျဖစ္ပဲ”

နည္းနည္း ေမာပန္းသြားၿပီး ကၽြန္ေတာ္ လက္ဖက္ရည္တစ္ငုံ ေသာက္လိုက္တယ္။ စကားစကို ျဖတ္ထားလို႔ မျဖစ္ဖူး။ အဓိကက်တဲ့ အပိုင္းကို ကၽြန္ေတာ္ မေျပာရေသးဘူး။

“ခင္ဗ်ား သိတဲ့အတိုင္းပဲ၊ မီးျခစ္ ျခစ္တဲ့ ကိစၥမွာ အဆင့္ဆင့္ ပါဝင္ေနတယ္။ ဒီအဆင့္ဆင့္ကို ျဖတ္သန္းရာမွာ တစ္ခါတည္းနဲ႔ ၿပီးေျမာက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ဖို႔ဆိုတာ မလြယ္ပါဘူး။ အင္မတန္႔ အင္မတန္ ခက္ခဲပါတယ္။ ဒီလို ခက္ခဲတဲ့ ကိစၥကို ကၽြန္ေတာ္ ေဆာင္ရြက္ ေပးႏိုင္တယ္ဆိုတာ ခင္ဗ်ား ျမင္တဲ့အတိုင္းပါပဲ။ ၿပီး .. ခင္ဗ်ား စဥ္းစားၾကည့္စမ္းပါဦး၊ တကယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ့္မွာသာ မီးျခစ္ မရွိဘူးဆိုရင္ ဆိုင္ရွင္ရဲ႕ စကားေၾကာင့္ ခင္ဗ်ားစိတ္ထဲမွာ ကသိကေအာက္ ျဖစ္သြားမယ္။ ေဆးလိပ္ခဲၿပီးခါမွ ထိုင္ခုံက ခင္ဗ်ား ထရျပန္ဦးမယ္။ ေနာက္ .. ေဆးလိပ္ေသာက္ေနတဲ့ လူဆီကို ခင္ဗ်ား ထသြား။ ကိုယ္ကို နည္းနည္း ကိုင္းညြတ္လိုက္ၿပီး သူ႔ရဲ႕ စကားဝုိင္းကို ေႏွာင့္ယွက္လိုက္မိလို႔ အားနာတဲ့ဟန္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္ကို မီးတစ္တို႔ေလာက္ ခင္ဗ်ာလို႔ ေျပာရဦးမယ္။ ကဲ ... ခင္ဗ်ား ျဖတ္သန္းရမယ့္ အဆင့္ဆင့္ေတြ ဘယ္ေလာက္ မ်ားလိုက္သလဲ။ ခင္ဗ်ား ဘယ္ေလာက္ အလုပ္ရွဳပ္ ၊ အခ်ိန္ကုန္လိုက္မလဲ”

ကၽြန္ေတာ္ စကားကို ရပ္လိုက္တယ္။ သူ႔ကို အကဲခတ္ၾကည့္လိုက္တယ္။ သူဟာ ကၽြန္ေတာ္ မီးျခစ္ ျခစ္ေပးတဲ့ အတြက္ ေက်းဇူး မတင္ေတာင္မွ၊ ကိစၥတစ္ခုကို ခဲြျခမ္း စိတ္ျဖာ ၾကည့္ျမင္ႏိုင္တဲ့ “အျမင္ေပါက္မႈ” အတြက္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေလးစား သြားသင့္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။ ဒီအတြက္ ကၽြန္ေတာ့္ကို လက္ဖက္ရည္ တစ္ခြက္ တိုက္သြားသင့္တယ္။

ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ ေမွ်ာ္လင့္သလို ျဖစ္မလာပါဘူး။ သူက ကၽြန္ေတာ့္ကို မ်က္ေမွာင္ၾကဳတ္ ၾကည့္ပါတယ္။ ဘယ္လို ေကာင္ပါလိမ့္ဆိုတဲ့ အၾကည့္မ်ိဳး။ လြယ္ေနတာကို မခက္ ခက္ေအာင္ လုပ္ေနတဲ့ေကာင္ ဆိုတဲ့ အၾကည့္မ်ိဳး။ ေနာက္ .. ပိုက္ဆံထုတ္တယ္။ ဆိုင္ရွင္ရဲ႕ စားပဲြေပၚေရာက္သြားတဲ့ ပိုက္ဆံေတြကို ကၽြန္ေတာ္ လိုက္ၾကည့္မိတယ္။ တစ္က်ပ္နဲ႔ ေျခာက္ဆယ့္ငါးျပား။ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ မပါဘူး။

စိတ္ပ်က္ လက္ပ်က္နဲ႔ သူ႔ေနာက္ေက်ာကို ကၽြန္ေတာ္ လွမ္းၾကည့္ေနလိုက္ မိပါေတာ့တယ္။ ေတာ္ေတာ္ ထူတဲ့လူ။ ဘယ္လိုမွ ႀကီးပြားလမ္း မျမင္တဲ့သူ။ ကိစၥျမားေျမာင္ လူတို႔ေဘာင္မွာ ေယာင္ေတာင္ ေယာင္န အေတာ္ခြက်ဦးမယ့္လူ။ ေတာင္ေျပး ေျမာက္ေျပးနဲ႔ အလုပ္မၿပီးပဲ ေဆြးေျမ့သြားမယ့္လူ။
 
ခက္တယ္ ..... လူေတြဟာ ခက္တယ္။ ေက်းဇူးတရားကို နားမလည္ၾကဘူးလို႔ စိတ္ထဲက ညည္းညဴရင္း ကၽြန္ေတာ္ အိမ္ျပန္လာခဲ့တယ္။ အဝတ္ေလွ်ာ္တယ္ ၊ တံျမက္စည္း လွည္းတယ္။ အလုပ္ၿပီးသြားေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ လက္ဖက္ရည္ ေသာက္ခ်င္လာျပန္တယ္။ မိန္းမထားတတ္တဲ့ ေနရာေတြကို ကၽြန္ေတာ္ ရွာျပန္တယ္။ မေတြ႔ဘူး။ မိန္းမကို ကၽြန္ေတာ္ စိတ္တိုလာမိတယ္။ ဒီမိန္းမကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ေျပာမွ ျဖစ္မယ္လို႔လဲ ဆုံးျဖတ္လိုုက္ပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ့္မွာေတာ့ အိမ္အလုပ္ေတြ တကုန္းကုန္းလုပ္ရလို႔။ ကေန႔ အဝတ္ေလွ်ာ္ရတာကိုက မနည္းဘူး။ သိပ္ခက္တယ္။ ေျပာေတာ့တာ အဝတ္ေလွ်ာ္တယ္တဲ့။ တကယ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ မေလွ်ာ္ဖြတ္ခင္ အဝတ္ေတြကို ေရစိမ္ထားရေသးတယ္။ ပထမ ပလပ္စတစ္ ဇလုံႀကီးထဲကို ေရခပ္ထည့္ရေသးတယ္။ ဒုတိယ အဝတ္ေဟာင္းေတြကို စုစည္းရတယ္။ တတိယ အဝတ္ေတြကို ေရထဲ ႏွစ္ရတယ္။ စတုတၳ ေခ်းႏူးသြားေအာင္ ခဏထုိင္ေစာင့္ရတယ္။ ပဥၥမ အက်ႌတစ္ထည္ခ်င္း ဆယ္ရတယ္။ ဆ႒မ ဆပ္ျပာမကုန္ေအာင္၊ တိုက္လို႔လည္း ျဖစ္ေအာင္ ေရကို နည္းနည္း ၫႇစ္လိုက္ရတယ္။ ဒီေနရာမွာ ခ်ိန္ဆမႈ လိုတယ္။ သတၱမ ဆပ္ျပာကို ေဖာ့ေဖာ့ တိုက္ရတယ္။ အ႒မ အက်ႌကို ဖြပ္ရတယ္။ နဝမ ေရေလွ်ာ္ရျပန္တယ္။ ဒႆမ အဝတ္လွမ္းရပါတယ္။ မီးျခစ္ ျခစ္ေပးတာထက္ေတာင္ ပိုခက္ခဲ ရွဳပ္ေထြးပါတယ္။ ပို အခ်ိန္ကုန္ပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္ စဥ္းစားခဲ့တဲ့ အတိုင္း မိန္းမျပန္လာေတာ့ ေျပာျပပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ သူ႔ကို ရွင္းျပရာမွာ “အဆင့္ဆင့္”ဆိုတဲ့ စကားလုံး “ခက္တယ္”ဆိုတဲ့ စကားလုံး၊ “ေစာင့္ရတယ္”ဆိုတဲ့ စကားလုံး၊ “မလြယ္ဘူး”ဆိုတဲ့ စကားလုံး၊ အဲဒါေတြကို အလ်ဥ္းသင့္သလို ကုလားဖန္ထိုး ေျပာပါတယ္။

“ရွင္ ဘာေတြ ေျပာေနတာလဲ”
“ငါ လုပ္ခဲ့ရတာ ဘယ္ေလာက္ရွဳပ္ေထြးတယ္ ဆိုတာ မင္းသိေအာင္လို႔ပါ”

မိန္းမဟာ အိပ္ေနရာက ဝုန္းကနဲ ထထိုင္ၿပီး ၊ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေအာ္ပါေတာ့တယ္။
“ဘာ ရွဳပ္ေထြးရမွာလဲ၊ ဘာ မလြယ္ရမွာလဲ။ ဘာ ေစာင့္ေနရတာလဲ။ ဘာ ခက္ရမွာလဲ။ ဘာ အဆင့္ဆင့္လဲ။ မဟုတ္တရုတ္ေတြ လာေျပာမေနနဲ႔”

ကၽြန္ေတာ္ ရွင္းျပဖို႔ ထပ္ႀကိဳးစားပါေသးတယ္။ မိန္းမက လက္မခံဘူး။ ေနာက္ဆုံးေတာ့ မထူးပါဘူးေလ ဆိုၿပီး ကၽြန္ေတာ္ လိုခ်င္တဲ့ ပိုက္ဆံကို ေျပာင္ေျပာင္ ဖြင့္ေျပာလိုက္ဖို႔ စဥ္းစားပါေသးတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ မေျပာျဖစ္ဘူး။ သူလည္း အလုပ္လုပ္ေနသူပဲ။ နားလည္သင့္တယ္။ ၿပီး .. မိန္းမနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ဆိုတာ ဖြင့္ေျပာရမယ့္ လူေတြ မဟုတ္ဘူး။ ေျဗာင္ ဖြင့္ေျပာရတယ္ဆိုတာ သိကၡာက်တယ္။ လူဆိုတာ မာနနဲ႔ ။ သိကၡာနဲ႔။

ကၽြန္ေတာ္ လာလုပ္သင့္ပါသလဲ။ ရွင္းပါတယ္။ သူခိုင္းသမွ် ကၽြန္ေတာ္ ပစ္ထားလိုက္ရုံပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္ ဘာမွ မလုပ္ေတာ့ဘူး။ ဒီေတာ့မိန္းမကလဲ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေလသံမာမာနဲ႔ ပုတ္ခတ္လာတယ္။ အသုံးမက်တဲ့သူ။ ေၾကာင္ေတာင္ အေခ်ာင္ႏွိဳက္ခ်င္တဲ့ သူ။ ဒီလို ေျပာဆိုလာေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ ရင္ထဲမွာ နာတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ကလဲ မာနႀကီးတယ္။ မိသားစု ရဲ႕ တာဝန္ဝတၱရားေတြကို သိလ်က္နဲ႔ သည္အတိုင္းပဲ ေနလိုက္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ေနႏိုင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ေနတတ္ၿပီေလ။

ဒီလိုနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စကားမေျပာၾကေတာ့ဘူး။ တစ္မိုးေအာက္ အတူေနၾကတဲ့ သူစိမ္းေတြ ျဖစ္သြားၾကတယ္။ အိမ္ကလည္း ထိန္းသိမ္းမယ့္သူ မရွိေတာ့ ဖရိုဖရဲ ျဖစ္လာတယ္။ ျဖစ္ပေလေစေပါ့။ ဘာ ျဖစ္လဲ။ ကၽြန္ေတာ္က ေယာက်္ား၊ သူက မိန္းမ။ မေနတတ္ မထိုင္တတ္ျဖစ္ရင္ သူျဖစ္လိမ့္မေပါ့။ ေနာက္ဆုံး ကၽြန္ေတာ္လိုခ်င္တာ သူေပးလာရမွာပဲ။ ဒီအခါ သာသာထိုးထိုးေလး ျဖစ္ေတာင္ သူေပးရဦးမယ္။ ဒါဟာ ျဖစ္ရိုးျဖစ္စဥ္ တစ္ခုပဲ။ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ အေတြ႔အၾကဳံက ဒီလိုပဲ ျပ႒ာန္းေပးထားတာပဲ။ တစ္ေန႔မွာ သူက စလာရလိမ့္မယ္။

တကယ္ပဲ တစ္ေန႔ေတာ့ သူ ကၽြန္ေတာ့္ကို စကားစေျပာလာတယ္။
“ရွင္ ဘယ္ေလာက္ မာနႀကီးသလဲ”
“မင္းထက္ ဆယ္ျပန္ႀကီးတယ္”
“ရွင္ တကယ္ ေျပာေနတာလား”
“ကေလးစကား မဟုတ္ဘူး”
“ဒီလိုဆို လိုက္ခဲ့”

ကၽြန္ေတာ္ လိုက္သြားတယ္။ စားပဲြတစ္လုံးမွာ လူႀကီး ေလးေယာက္ ထိုင္ေနၾကတယ္။ တစ္ဖက္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဝင္ထိုင္လိုက္ၾကတယ္။
“ကေလးစကား မဟုတ္ဘူးေနာ္”
“ေအး”
လူႀကီးေတြ ေရွ႕မွာ ဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္အသံကို ပိုမာ ပစ္လိုက္တယ္။
“ေရာ့ ...... ဒီမွာ လက္မွတ္ထိုး”

ကၽြန္ေတာ္ၾကည့္လိုက္တယ္။ ကြာရွင္းျပတ္စဲျခင္း တဲ့။ ဘယ္လို ျဖစ္သြားတယ္ မသိပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္တစ္ကိုယ္လုံး ပူထူသြားတယ္။ ေဘာလ္ ပိြဳင့္ကိုလိုက္ရွာ သလိုလိုနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ မနည္းႀကီး ဣေျႏၵ ထိန္းထားရတယ္။ “စဥ္းစားပါဦး”လို႔ တစ္ေယာက္က ေျပာတယ္။ “လင္နဲ႔ မယားဆိုတာ .... ” အစခ်ီၿပီး အရွည္ႀကီး ရွင္းျပေနျပန္တယ္။ မိန္းမ မ်က္ႏွာကို မသိမသာ ကၽြန္ေတာ္ ခိုးၾကည့္လိုက္တယ္။ စဥ္းစားပါဦး ဆိုတဲ့ အၾကည့္နဲ႔။ ဒါေပမယ့္ သူ႔မ်က္ႏွာထားက ခပ္တင္းတင္း။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ေခါင္းကို ခ်က္ခ်င္း ေမာ့ပစ္လိုက္တယ္။ လူၾကီးေတြ ေရွ႕မွာ သိကၡာ က်ခံလို႔ မျဖစ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ လက္မွတ္ ထိုးေပးလိုက္တယ္။

ႏွစ္ေယာက္တည္း အိမ္ျပန္လာၾကေတာ့မွ ကၽြန္ေတာ္ စကားစလိုက္ပါတယ္။
“မင္း တကယ္လုပ္ေနတာလား”
“ကေလး ကစားတာ မဟုတ္ဘူး”
“မင္း ဘယ္သူနဲ႔ ဘယ္သြားေနမွာလဲ”
“ေနာက္ ေယာက်္ားနဲ႔ ..”
“ဘာကြ”

ကၽြန္ေတာ္ ေအာ္ႀကီးဟစ္က်ယ္ ျပန္ေမးလုိက္မိတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ ေျခဖဝါးေအာက္က ေျမႀကီးဟာ ငလ်င္လွိဳင္းေတြ ျဖစ္သြား သလိုပဲ။ ကၽြန္ေတာ့္ ႏွလုံးသားဟာလဲ တုန္ခါလို႔။ ဘယ္႔ႏွယ္ ... ေယာက်္ားႀကီး တစ္ေယာက္လုံး အသက္ရွင္လ်က္ ငုတ္တုတ္ ရွိေနတာကို ေနာက္ေယာက်္ား ယူမလို႔တဲ့။ ကၽြန္ေတာ့္မာနနဲ႔ သိကၡာကို အနက္ရွိဳင္းဆုံး ပြန္းရွျခင္းပါပဲ။

ဒါေပမယ့္ သူကေတာ့ ေအးေအး ေဆးေဆး ။ ေသတၱာထဲ အဝတ္အစားေတြ ထည့္လို႔၊ မတုန္မလွဳပ္နဲ႔။ ကၽြန္ေတာ္ အခံရ ခက္လာတယ္။
“မင္း မသြားရဘူး”
ကၽြန္ေတာ္ ေအာ္ေျပာလိုက္ျပန္တယ္။ သူ ကၽြန္ေတာ့္ဘက္ လွည့္ၾကည့္တယ္။ မေမွ်ာ္လင့္တဲ့ စကားတစ္ခြန္း ၾကားလိုက္ရသလို။ မယုံၾကည္ႏိုင္သလို။
“ခုမွေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး”
“ဘာလို႔ မျဖစ္ႏိုင္ရမွာလဲ”
“လူႀကီး မိဘေတြကို ဖြင့္ေျပာျပီး ... သူအားလုံး စီစဥ္ထားၿပီးၿပီ”
“ဘာေတြ ၿပီး......ၿပီး ... မင္း ငါနဲ႔ပဲ ေပါင္းရမယ္”

“ဒါဆိုရင္ ကၽြန္မတို႔ လုပ္ရမွာ သိပ္ရွဳပ္ေထြး သြားလိမ့္မယ္။ ပထမ .... သူနားေပါက္ေအာင္ ေျပာရလိမ့္ဦးမယ္။ ဒါက မလြယ္လွတဲ့ ကိစၥပဲ။ ဒုတိယ .. လူႀကီးမိဘေတြကို ေတာင္းပန္ဖို႔က ခက္ခဲတယ္။ တတိယ ... သူ ဘယ္လို တုန္႔ျပန္လာမလဲ ဆိုတာကို မမွန္းဆႏိုင္ဘူး။ စတုတၳ ... ရွင္နဲ႔ ကၽြန္မ ျပန္လက္ထပ္ရဦးမယ္။ အဆင့္ေတြ ဘယ္ေလာက္ မ်ားလိုက္သလဲ”

ကၽြန္ေတာ္ မိန္းမကို အံ့ၾသတၾကီးနဲ႔ ၾကည့္လိုက္မိပါတယ္။ ရွဳပ္ေထြး၊ ခက္ခဲ၊ မလြယ္လွ၊ မမွန္းဆႏိုင္၊ အဆင့္ဆင့္ ။ အလို .... ။ ကၽြန္ေတာ့္လက္ဟာ အိတ္ကပ္ကို အလိုအေလ်ာက္ စမ္းမိလ်က္ ျဖစ္သြားပါတယ္။

“ဒီ အဆင့္ေတြဟာ အဆင့္ၾကီးေတြပဲ ရွိေသးတယ္။ အဆင့္ၾကီး တစ္ခုမွာ အဆင့္ေလးေတြ ရွိေသးတယ္ ဆိုတာ ရွင္သေဘာေပါက္မွာပါ”
ျမတ္စြာဘုရား .......။ အဆင့္ႀကီးတဲ့။ အဆင့္ေလးတဲ့။ ကၽြန္ေတာ္ အသက္ရွဴလို႔ မဝေတာ့ဘူး။

“ဥပမာ သူနားေပါက္ေအာင္ ေျပာရမယ့္ အဆင့္ႀကီးကိုပဲ ၾကည့္။ ပထမ .. သူနဲ႔ အင္မတန္ရင္းႏွီးတဲ့ ၊ ဒါမွမဟုတ္ သူ႔အေပၚမွာ ၾသဇာရွိတဲ့ လူတစ္ေယာက္ကို ရွာရမယ္။ ဒုတိယ .. အဲဒီလူကို အက်ိဳးအေၾကာင္း ရွင္းျပရမယ္။ ဒီလူက လက္ခံဦးမွ။ လက္ခံတယ္ ထားလိုက္ဦး။ တတိယ .. ဒီလူအေနနဲ႔ သူ႔ဆီ အဝင္ေခ်ာေအာင္ စီစဥ္ေပးရဦးမယ္။ စတုတၳ ... ဒီကိစၥမ်ိဳးက ဝုန္ဒိုင္း ေျပာလို႔ မျဖစ္ေတာ့ ဒီလူကလဲ တစ္လုံးစ .. ႏွစ္လုံးစနဲ႔ စရမွာပဲ။ ပဥၥမ ... ”

ကၽြန္ေတာ္ သူ႔ကို ဆက္မေျပာဖို႔ လက္ျပတားလိုက္မိပါေတာ့တယ္။

“ရွင္ သေဘာေပါက္သြားၿပီ မဟုတ္လား။ ရွင္ ေတြ႔ဖူးသမွ်ထက္ အဆင့္ေတြ ပိုမ်ားျပား၊ ရွဳပ္ေထြး၊ ခက္ခဲတယ္ဆိုတာ ျမင္သာပါတယ္”

ကၽြန္ေတာ့္မွာ ဘာစကားမွ် ျပန္မေျပာႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ သူေျပာတဲ့ အဆင့္ႀကီးေတြကိုလည္း မျငင္းႏိုင္ပါဘူး။ ဒီေတာ့ စရိတ္စက က... ။ ကၽြန္ေတာ္ သိပ္စိတ္အား ငယ္သြားတယ္။

မိန္းမကေတာ့ ေသတၱာကို ပိတ္လိုက္တယ္။ မ်က္စခ်ီတယ္။ သေရာ္ျပဳံး တစ္ခ်က္ၿပဳံးတယ္။ ထြက္သြားတယ္။

ကၽြန္ေတာ္သာ အိမ္ေပါက္ဝမွာ တစ္ေယာက္တည္း က်န္ခဲ့ပါေတာ့တယ္။ ပါးစပ္က အေဟာင္းသားနဲ႔။ ၾကံရာမရနဲ႔။ မတ္တတ္ရပ္လ်က္။ လက္က အိတ္ကပ္ေပၚမွာ တင္လ်က္။

No comments:

Post a Comment