Saturday 30 May 2015

ေၾသာ္...ဒါနဲ႔စကားမစပ္-ဒုတိယပိုင္း (ဝတၳဳတိုမ်ား) - သုေမာင္ (အပိုင္း-၁)



-    စကားဦး ….   ၇
၁။   ျမနႏၵာနဲ႔ ေရႊမန္းေတာင္ရိပ္ခို ….    ၉
၂။   သႀကၤန္မွာ သႀကၤန္သီခ်င္းစစ္စစ္ ….   ၃၀
၃။   ဆိုင္းဘုတ္နဲ႔ မွတ္တိုင္ ….   ၄၁
၄။   သိပၸံဟာ ဗုဒၶဝါဒနဲ႔ကိုက္ညီရဲ႕လား ….   ၆၀
၅။   ကံတရားႏွင့္ ေက်ာက္ခဲမင္းသား ….   ၈၃
၆။   ဘံုဓမၼတာ ….   ၉၇
၇။   ဇာတ္တစ္ဇာတ္လံုးကိုပို႔မွ ဇာတ္ပို႔ ….   ၁၁၈
၈။   နာမည္ေလးေတြ မကြယ္လြန္ေစနဲ႔ ….   ၁၃၄
၉။   ရယ္စရာ ေမာစရာေလးေတြ   ….   ၁၅၄
၁၀။   အမီနာနဲ႔ စိန္စိန္ႀကီး ….   ၁၇၃
၁၁။   ဝတၳဳေရးစရာ ဘယ္လိုရွာမလဲ ….   ၁၈၄

စကားမစပ္ဆိုတာဟာ ေျပာေနၾကတဲ့ စကားဝိုင္းထဲကို
အလိုက္သင့္ဝင္တဲ့အခါမွာ ႐ို႐ိုက်ိဳးက်ိဳးေလးေျပာတဲ့စကား
ပါ။ အဂၤလိပ္မွာကေတာ့ "by the way" လို႔ေျပာေလ့
ရွိပါတယ္။ ျမန္မာက်ေတာ့ ဒီလမ္းေၾကာင္းထဲကိုပဲ ေျပာ
ေနတဲ့စကားမွာ ေဘးက ဝင္ေျပာတဲ့အခါ ေအာက္က်ိဳ႕
ၿပီးေတာ့ "ေၾသာ္… ဒါနဲ႔ စကားမစပ္ေနာ္"၊ "ဘာရယ္
မဟုတ္ပါဘူး" ဆိုတဲ့ သေဘာေလး ပါတယ္။ ဒါ ျမန္မာ့
ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ ဆိုင္တယ္ေနာ္…။



စကားဦး

   ၂၀၀၉-၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္မ်ားဆီက မႏၲေလးအက္ဖ္အမ္ေရဒီယို အစီအစဥ္တြင္ အပတ္စဥ္ထုတ္လႊင့္ခဲ့ေသာ ဆရာသုေမာင္၏ 'ေၾသာ္… ဒါနဲ႔စကားမစပ္' ေဟာေျပာခ်က္မ်ားကို အလင္းသစ္စာေပတိုက္မွ စာအုပ္အျဖစ္ စီစဥ္ထုတ္ေဝ၍ စာဖတ္ပရိသတ္ထံသို႔ ပို႔ေဆာင္ေပးခဲ့ပါသည္။ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္၊ ဇူလိုင္လ၊ ဆရာသုေမာင္ကြယ္လြန္ၿပီး တစ္ႏွစ္ႏွင့္ ႏွစ္လခန္႔အၾကာတြင္ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ မႏၲေလးအက္ဖ္အမ္ေရဒီယိုတြင္ ထုတ္လႊင့္ခဲ့ေသာ ေဟာေျပာခ်က္အားလံုးအတြက္ မဟုတ္ပါ။ ေဟာေျပာခ်က္မ်ား၏ တစ္ဝက္တိတိကို 'ေၾသာ္… ဒါနဲ႔စကားမစပ္' အျဖစ္ ပထမပိုင္း ခြဲ၍ ထုတ္ေဝခဲ့ျခင္းသာ ျဖစ္သည္။
   မႏၲေလးအက္ဖ္အမ္ေရဒီယိုေဟာေျပာခ်က္ ၂၂ ပတ္စာကို ဆရာသုေမာင္ မကြယ္လြန္မီက ဆရာ့ထံမွ လက္ခံရရွိခဲ့ပါသည္။ အဆိုပါ ၂၂ ပတ္အတြက္ ေဟာေျပာခ်က္မ်ားကို တစ္စုတစ္ေပါင္းတည္း စာအုပ္အျဖစ္ ထုတ္ေဝပါက စာအုပ္တန္ဖိုးႀကီးျမင့္သြားမွာ စိုးရိမ္မိခဲ့ပါသည္။ သို႔ပါ၍ ေဟာေျပာခ်က္ ၁၁ ပိုင္းကိုသာ စုစည္း၍ ပထမပိုင္းအျဖစ္ ထုတ္ေဝခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ က်န္ရွိေနေသးသည့္ ေဟာေျပာခ်က္ ၁၁ ပိုင္းကိုမူ ယခုမွသာ 'ေၾသာ္… ဒါနဲ႔စကားမစပ္ (ဒုတိယပိုင္း)' အျဖစ္ ထုတ္ေဝျခင္းျဖစ္သည္။
   ယခင္က ပထမပိုင္းထြက္ရွိၿပီးေနာက္ ဒုတိယပိုင္းကို မၾကာမေႏွာင္း ထုတ္ေဝရန္ စီစဥ္ခဲ့သည္။ မေမွ်ာ္လင့္ေသာ အခက္အခဲမ်ားေၾကာင့္ စာအုပ္ထြက္ရွိရန္ ၾကန္႔ၾကာသြားခဲ့ရပါသည္။ ပထမပိုင္းထြက္ရွိၿပီးေနာက္ ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္ ၾကာျမင့္ၿပီးမွသာ ဒုတိယပိုင္း ထြက္ရွိႏိုင္ျခင္းျဖစ္သည္။
   မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ 'ေၾသာ္… ဒါနဲ႔စကားမစပ္ (ဒုတိယပိုင္း)' ကို ဆရာသုေမာင္ အလြမ္းေျပအျဖစ္ စာဖတ္သူမ်ားထံသို႔ ယခုပို႔ေဆာင္ႏိုင္ခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။ ျပည္သူခ်စ္ သ႐ုပ္ေဆာင္၊ အဆိုေတာ္၊ စာေရးဆရာ ဆရာသုေမာင္၏ပရိသတ္မ်ား ေက်နပ္ႏွစ္သိမ့္စြာ အလြမ္းေျဖႏိုင္လိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္မိပါသည္။
   ပထမပိုင္းထြက္ရွိစဥ္က ဝယ္ယူအားေပး ဖတ္႐ႈ႕ခဲ့ၾကေသာ ဆရာသုေမာင္၏ပရိသတ္မ်ားကို ေက်းဇူးအထူးတင္ရွိပါသည္။ ထို႔ျပင္ ဒုတိယပိုင္း ဖတ္႐ႈ႕ႏိုင္ရန္ ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္ ေမွ်ာ္လင့္ေစာင့္စားေစခဲ့ရျခင္းအတြက္လည္း ေတာင္းပန္အပ္ပါသည္။
   ဤစာအုပ္ျဖစ္ေပၚလာရန္ မူလအစျဖစ္ေသာ မႏၲေလးအက္ဖ္အမ္အဖြဲ႕သားမ်ားႏွင့္ စာအုပ္ထြက္ရွိေရးခြင့္ျပဳေပးခဲ့ေသာ အစ္မေဒၚေအးဘံု၊ (ကို)ဖိုးေသာၾကာႏွင့္ မိသားစုတို႔ကိုလည္း ေက်းဇူးအထူးတင္ရွိပါသည္။
   စာဖတ္ပရိသတ္၏ေက်းဇူးအထူးကို ဦးခိုက္လ်က္…။
အလင္းသစ္စာေပတိုက္
 
ျမနႏၵာနဲ႔ ေရႊမန္းေတာင္ရိပ္ခို

   ေၾသာ္… ဒါနဲ႔ စကားမစပ္၊ ဒီတစ္ပတ္ေတာ့ေလ ကၽြန္ေတာ္စိတ္ကူးတယ္။ အႏုပညာေရးရာေတြ ေျပာလာတာလည္း ေလးငါးဆယ္ပတ္ေလာက္ ရွိၿပီထင္ပါတယ္။ ဒီတစ္ပတ္ အသံလႊင့္တဲ့အခ်ိန္က မတ္လကုန္ပိုင္းျဖစ္မလား မသိဘူးေပါ့ေလ။ မတ္လကုန္ပိုင္း ဧၿပီလဆန္းနားနီးလာၿပီဆိုေတာ့ သႀကၤန္နားနီးလာၿပီလို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္။ ျဖစ္သင့္တာက အခုေျပာမယ့္ အေၾကာင္းအရာသည္ သႀကၤန္တြင္းမွာႏွင့္ ပိုၿပီးကိုက္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္ သႀကၤန္တြင္းက်ေတာ့လည္း မႏၲေလးအက္ဖ္အမ္အပါအဝင္ ေရဒီယိုအသံလႊင့္ဌာနေတြ၊ မိုက္က႐ိုဖုန္းက ထြက္လာသမွ်၊ စပီကာက ထြက္လာသမွ် ကိစၥမွန္သမွ်ေတြဟာ သႀကၤန္သီခ်င္းေတြနဲ႔ပဲ လံုးလည္လိုက္ေနၾကတာဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔လို ပညာပိုင္းဆိုင္ရာ၊ ဗဟုသုတပိုင္းဆိုင္ရာ ေျပာၾက၊ ဆိုၾကတဲ့ကိစၥေတြဟာ သိပ္ၿပီးေတာ့ နားဝင္စရာအေၾကာင္း မရွိပါဘူး။

   ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္လည္း ဖိုးေသာၾကာေနာက္က ေကာက္ေကာက္ပါေအာင္ လိုက္ရပါတယ္။ ဟုတ္တာေပါ့။ ကၽြန္ေတာ့္ေခတ္မွ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ။ သား သြားရာေနာက္ကို လိုက္ရတဲ့ အဘိုးႀကီးျဖစ္ေနၿပီကိုး။ ဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔လို ကိုယ့္ရဲ႕ေသာတရွင္ပရိသတ္ကို စကားျဖင့္ ဗဟုသုတေတြ ေျပာတဲ့ကိစၥေတြဟာ ဒီလိုရာသီေတာ့ သိပ္ၿပီးမကိုက္ေတာ့ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ႀကိဳႀကိဳတင္တင္ သႀကၤန္နဲ႕ ပတ္သက္တဲ့ အေၾကာင္းေလးေတြကို ယခုလို မတ္လကုန္ပိုင္း၊ ဧၿပီလဆန္းပုိင္းမွာ လႊင့္ထုတ္တာ ေကာင္းမယ္ထင္လို႔ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ကိုယ္ေတြ႕ကို သႀကၤန္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ သီခ်င္း၊ ဗဟုသုတေလးေတြကို ေျပာမယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္ကူးမိပါတယ္။

   သႀကၤန္နဲ႕ပတ္သက္လို႔ေျပာရရင္ ကၽြန္ေတာ္က ငယ္ငယ္တုန္းကဆိုရင္ ေရလည္း မပက္တတ္ဘူးဗ်။ ေရလည္း အပက္မခံတတ္ဘူး။ သီခ်င္းဆိုဖို႔ျပဳဖို႔ဆိုတာ ေဝးေရာ။ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ငယ္ငယ္တုန္းကေတာ့ အိမ္ထဲ ကုပ္ေနတာမ်ားတယ္။ အခုမွေတာ့ ရွက္စရာလည္း မလိုေတာ့ပါဘူး။ အရက္ေသာက္တတ္တုန္းကလည္း အိမ္ထဲထိုင္ၿပီး အရက္ေသာက္ေနတာပဲ။ သႀကၤန္က ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ထဲ ဘာမွ ထူးထူးျခားျခားမရွိလွပါဘူး။

   အဲဒါ ကံအေၾကာင္းတရားနဲ႕ လမ္းေခ်ာ္ၿပီး အႏုပညာသည္ျဖစ္၊ အဆိုေတာ္ျဖစ္ေတာ့ သႀကၤန္မွာ သီခ်င္းေလးဘာေလး ဆိုျဖစ္သြားတာ။ ဒီမွာလည္း ကၽြန္ေတာ္က ႐ိုး႐ိုးသာမန္သီခ်င္းဆိုတဲ့ အဆိုေတာ္ဘဝမွာ ရပ္တည္ခဲ့တာ။ ျမန္မာအသံဓာတ္ျပားအဆိုေတာ္၊ ျမန္မာသံသီခ်င္း ဆိုတဲ့ အဆိုေတာ္အျဖစ္နဲ႔ပဲ အဲသလို ႐ိုး႐ိုးပဲ ေနခဲ့တာပါ။

   သႀကၤန္နဲ႔ပတ္သက္လို႔ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔သႀကၤန္ သြားၿပီးေတာ့ ထိေတြ႕မိပံုအေၾကာင္းက ေတာ္ေတာ္ထူးဆန္းပါတယ္။ ဘယ္လိုျဖစ္သလဲဆိုေတာ့ လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၄-၅ ႏွစ္၊ အႏွစ္ ၂၀ ေလာက္က ကၽြန္ေတာ္ရယ္၊ မင္းသား ကိုေနေအာင္ရယ္၊ ခင္သန္းႏုရယ္ 'ေႏွာင္းရိပ္' ဆိုတဲ့ ဇာတ္ကားကို မႏၲေလးမွာ သြား႐ိုက္တယ္။ သြား႐ိုက္ေတာ့ မႏၲေလးက ရီျမင့္႐ုပ္ရွင္ကုမၸဏီမွာ သြား႐ိုက္ရတယ္။ အဲဒီတုန္းက သႀကၤန္မတိုင္ခင္ေလးေပါ့။ ဧၿပီလဆန္းေလာက္မွာပါ။ ကား႐ိုက္ေနရင္းတန္းလန္းနဲ႔ မႏၲေလးၿမိဳ႕မက ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ လာေတြ႕တယ္။

   အဲဒီအခ်ိန္အေတာအတြင္းမွာ မႏၲေလးက ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕အသံေတြကို ေတာ္ေတာ္ စြဲစြဲလမ္းလမ္းျဖစ္ေနတယ္။ သူတုိ႔မႏၲေလးသားေတြက ေဒသစြဲ၊ မႏၲေလးအစြဲႀကီးတယ္ဗ်။ ဒါ ကၽြန္ေတာ္ ေျဗာင္ေျပာတာပါ။ ကၽြန္ေတာ္က မႏၲေလးအက္ဖ္အမ္ကေနၿပီးေတာ့ ေျပာေနလို႔ဆိုၿပီးေတာ့ မႏၲေလးသားေတြဘက္က ဘက္လိုက္စရာအေၾကာင္း ဘာမွမရွိပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ မႏၲေလးကို ခ်စ္ပါတယ္။ မႏၲေလးသားေတြကလည္း ကၽြန္ေတာ့္ကို ခ်စ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ မႏၲေလးအက္ဖ္အမ္ကေန ေျပာတယ္ဆိုေတာ့ မႏၲေလးသားေတြခ်ည္း နားေထာင္ေနတာမဟုတ္ပါဘူး။ တစ္ျပည္လံုးက နားေထာင္တာဆိုေတာ့ ေယဘုယ်သေဘာ ေျပာရမွာေပါ့။

   မႏၲေလးသားေတြ မႏၲေလးအစြဲအလမ္းႀကီးတယ္၊ ေဒသစြဲႀကီးတယ္၊ မႏၲေလးသားဆိုတဲ့ အစြဲအလမ္းႀကီးတယ္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ျမင္တာက သူတို႔က ဗမာသံပီတာ၊ လွ်ာသံအာသံပီတာ၊ ဗမာ႐ုပ္ေပါက္တာကို ႀကိဳက္တာလို႔ ထင္တယ္ဗ်။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က ေအာက္သားစစ္စစ္၊ ရန္ကုန္သားစစ္စစ္ဗ်။ ဘာေၾကာင့္ မႏၲေလးသားေတြ ကၽြန္ေတာ့္ကို ခ်စ္ၾကႀကိဳက္ၾကသလဲဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ စဥ္းစားလို႔ မရဘူး။ တကယ္လို႔သာ မႏၲေလးသားေတြ မႏၲေလးအစြဲႀကီးၾက႐ိုးမွန္ရင္ ေငြငန္းနဲ႔ မႏၲေလးၿမိဳ႕မက ကၽြန္ေတာ့္ထက္ ေဇာ္ဝမ္းကို ပိုၿပီး စြဲၾကရမွာေပါ့။ ဘာေၾကာင့္ ေဇာ္ဝမ္းကိုေက်ာ္ၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ကို ပိုၿပီး ခ်စ္ၾကသလဲဆိုတာ စဥ္းစားစရာ ျဖစ္လာၿပီေပါ့။ ဒါ ကၽြန္ေတာ္ မွ်မွ်တတေျပာတဲ့ စကားပါ။
 ဆိုၾကပါစို႔ဗ်ာ။ မႏၲေလး ရီျမင့္႐ုပ္ရွင္က 'ေႏွာင္းရိပ္'ဆိုတဲ့ ဇာတ္ကား႐ိုက္ဖို႔ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေခၚတဲ့အခါက်ေတာ့ မႏၲေလးမွာ သြား႐ိုက္ျဖစ္တယ္။ မႏၲေလးၿမိဳ႕မကလည္း အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ မႏၲေလးၿမိဳ႕မသီခ်င္းသံုးေလးေခြ သြင္းၿပီးေနၿပီ။ အသံနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့လည္း ၿမိဳ႕မအဖြဲ႕ကလည္း ကၽြန္ေတာ့ဆီလာတယ္။ တိုက္ဆိုင္ခ်င္ေတာ့ ဘာျဖစ္သလဲဆိုရင္ မႏၲေလးနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္မၿငိခင္ ႏွစ္အတန္ၾကာက သူတို႔က ဘယ္သူနဲ႔ တြဲခဲ့သလဲဆိုရင္ မင္းသားႀကီးဝင္းဦးပါ။ အထူးသျဖင့္ ၿမိဳ႕မနဲ႔ မႏၲေလးသႀကၤန္မွာ ညစဥ္ ညတိုင္းလွည့္တဲ့ ေငြငန္း ေမာ္ေတာ္ကားႀကီး အလွျပကားႀကီးနဲ႔က မင္းသားႀကီးဝင္းဦး။ လူကလည္း လူေခ်ာ၊ အသံကလည္း ေကာင္း၊ ျမန္မာသံကလည္း ပီသ၊ အဲဒီေခတ္က ဝင္းဦးနဲ႔ မႏၲေလးသႀကၤန္ ၁၀ ႏွစ္တိတိ တြဲခဲ့တယ္။ ကိုဝင္းဦးကလည္း စာထဲမွာ ေရးခဲ့ပါတယ္။ ၁၀ စုႏွစ္ မႏၲေလးသႀကၤန္ဆိုၿပီး သူ႕ရဲ႕ေဆာင္းပါးေပါင္းခ်ဳပ္မွာ ေရးခဲ့ပါတယ္။

   သူ႔တစ္ေခတ္ၿပီးေတာ့ ေငြငန္းက မႏၲေလးမွာ မလွည့္ျဖစ္ေတာ့ဘဲနဲ႔ ရပ္ေနတာ ေတာ္ေတာ္ၾကာသြားတယ္။ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ေႏွာင္းရိပ္သြား႐ိုက္တဲ့ကာလအေတာအတြင္းမွာ ေငြငန္းျပန္လွည့္မယ့္ႏွစ္နဲ႔ ႀကံဳပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ကို လာေတြ႕ရင္းနဲ႔ 'ဗိုလ္သုေရ' တဲ့။ သူတို႔က ခ်စ္ရင္ ဗိုလ္သုလို႔ ေခၚပါတယ္။

   "ဗိုလ္သုေရ… ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေငြငန္းျပန္လွည့္မယ္ စိတ္ကူးတယ္။ ခင္ဗ်ား ဒီႏွစ္ ေငြငန္းေပၚ တက္မလား"

   တဲ့။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း -

   "ေအးဗ်ာ၊ တက္မယ္ဗ်ာ။ အဆင္ေျပပါတယ္" လို႔။

   "ဒါဆိုရင္ ခင္ဗ်ား ကား႐ိုက္ၿပီးရင္ ရန္ကုန္မျပန္နဲ႔ေတာ့ဗ်ာ"
တဲ့။

   " မႏၲေလးမွာပဲ ေနလိုက္ေတာ့။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ တာဝန္ယူတယ္"

   "ဟာ… ေနတာေပါ့ဗ်ာ"

   လို႔။ အဲသလိုနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ေငြငန္းနဲ႔ မေတာ္တဆတိုက္ဆိုင္သြားတာပါ။

   ကၽြန္ေတာ္လည္း စြဲသြားတယ္။ စဲြသြားတယ္ဆိုတာ အေၾကာင္းရွိတယ္ဗ်။ ဒီ ေငြငန္းကားႀကီးက ဖိတ္ထားတဲ့အိမ္ေတြ၊ ပြဲ႐ံုေတြဆီကို တစ္ညလံုးလွည့္ရပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ေငြငန္းနဲ႔လွည့္ၿပီဆိုရင္ ၿမိဳ႕မအသင္းတိုက္ကေန ညေန ငါးနာရီ စထြက္ထြက္ခ်င္း မႏၲေလး မဟာမုနိ ဘုရားႀကီးကို ဦးတိုက္တယ္။ ရွိခိုးတယ္။ သီခ်င္းနဲ႔ ကန္ေတာ့ပန္းဆင္တယ္။ အဲဒီနားမွာ ပရိသတ္ကို ေဖ်ာ္ေျဖေပးတယ္။ ၿပီးရင္ မႏၲေလးက်ံဳးႀကီးေဘးက ၿမိဳ႕ေတာ္ဝန္မ႑ပ္မွာ ၿမိဳ႕မေငြငန္းအဖြဲ႕နဲ႔ ေရွ႕ဆံုးကေန မႏၲေလးသႀကၤန္ကို စဖြင့္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္က အဲဒီမွာ ျမဴေမွာင္ေဝကင္းဆိုတဲ့ ေရခင္းသံေလးနဲ႔ ဖြင့္ၿပီးေတာ့ မႏၲေလးသႀကၤန္ကို စဖြင့္တယ္။ သိပ္ၿပီးေတာ့ ၾကဴးႏူးစရာေကာင္းတယ္။ မိန္းမပ်ိဳေလးေတြကလည္း ေသာင္းခ်ီၿပီးေတာ့ တူညီဝတ္စံုေလးေတြဝတ္ၿပီး ၿငိမ့္ၿငိမ့္ေညာင္းေညာင္းေလး ကၾကတာေပါ့။

   ၿပီးေတာ့မွ ဖိတ္ထားတဲ့ မ႑ပ္ေတြ၊ ဝန္ႀကီးဌာနမ႑ပ္ေတြ၊ အေပ်ာ္တမ္းမ႑ပ္ေတြ၊ ဒီေခတ္ဆိုေတာ့ စပြန္ဆာေပါ့ေနာ္။ စီးကရက္တို႔၊ အရက္တို႔လည္း ပါတာေပါ့ေလ။ အဲဒီမ႑ပ္ေတြေရာ၊ ပြဲ႐ံုေတြေရာပဲ။ တစ္ညလံုး လွည့္ရတာ။ ေနာက္တစ္ေန႔မနက္ ကိုးနာရီ၊ ၁၀ နာရီထိ ေရာက္ေရာပဲ။ အဲ… လွည့္ၿပီးေတာ့ ဖိတ္ထားတဲ့ အိမ္ေတြဆိုလည္း မိသားစုပဲ ထြက္နားေထာင္တာ။ ရပ္ကြက္ထဲက ေျဖာက္ေျဖာက္ေျဖာက္ေျဖာက္ေပါ့ေလ။ အဲဒါလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔က လူေစ့ေအာင္ ဆိုတာပဲ။ အဲဒီမနက္ မိုးလင္း ကိုးနာရီ ၁၀ နာရီထိ။ အဲဒါက သႀကၤန္ေလးရက္ဆို ေလးရက္စလံုး၊ ငါးရက္ဆို ငါးရက္စလံုး ညေန ငါးနာရီေလာက္က ထြက္တာ။ ေနာက္ေန႔ မနက္ ကိုးနာရီ ၁၀ နာရီထိ မနားတမ္း ကားေပၚမွာပဲ ထိုင္ၿပီး ငုတ္တုတ္ ေဖ်ာ္ေျဖၾကတာ။

   အဲဒါကိုလည္း ပင္ပန္းရေကာင္းမွန္းမသိဘဲနဲ႔ လွည့္ၾကတာ။ သိပ္ေပ်ာ္စရာလည္း ေကာင္း၊ ၾကည္ႏူးစရာလည္း ေကာင္းတယ္။ စိတ္ထဲမွာ ပီတိျဖစ္တာက ေစာေစာကေျပာတဲ့ ၿမိဳ႕ေတာ္ဝန္မ႑ပ္အဝင္ 'တယ္ တယ္ တယ့္ တယ့္ တယ္ တယ္ ေျဗာင္ ပလုတ္ ပလုတ္ ပလုတ္တုတ္ ဒုန္' ဆိုတဲ့ ေရခင္းသံေလးနဲ႔ မ႑ပ္ေပၚကေရာ၊ ေအာက္ကေကာ ျမဴေမွာင္ေဝကင္းဆိုေနခ်ိန္မွာ အကုန္လံုးက ၿငိမ္ကၿပီး မိန္းမပ်ိဳေလးေတြက တူညီဝတ္စံုဝတ္ၿပီး ေသာင္းနဲ႔ခ်ီၿပီး ပိေတာက္ပန္းေလးေတြနဲ႔ ၿငိမ့္ၿငိမ့္ ေညာင္းေညာင္းကေနတာ ၾကက္သီးကို ထတယ္ဗ်ာ။

   ကၽြန္ေတာ္က ေငြငန္းကားေပၚမွာ မတ္တတ္ရပ္ၿပီး က်ံဳးဘက္က ဆည္းဆာေလးေလးကလည္း တိုက္၊ တိုက္ပံုနဲ႔ ပိုးပုဆိုးကလည္း အလြင့္၊ ဟိုမွာ ကေနသူေလးေတြရဲ႕ ဆံပင္ေတြကလည္း လြင့္၊ တီးလံုးကလည္းၿငိမ့္ေညာင္း၊ ကားႀကီးကလည္း လိမ့္လိမ့္နဲ႔ ျဖည္းျဖည္းခ်င္း တကယ္ ၾကက္သီးထတယ္ဗ်ာ။ အခု ေျပာေနရင္းေတာင္ ၾကက္သီးထတယ္ဗ်ာ။ အဲဒီလို အရသာကေတာ့ ျမန္မာတစ္ႏိုင္ငံလံုးမွာ မရွိဘူးထင္တာပဲဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္ ရန္ကုန္သားပါ။ ရန္ကုန္ကို ဆန္႔က်င္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီျမင္ကြင္းဟာ မႏၲေလးမွာပဲရွိႏိုင္တဲ့ အရသာပါပဲ။
စကားမစပ္ ေျပာရရင္ေလ ဝမ္းနည္းစရာကေလး…။ အခုေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့လည္း မႏၲေလးမွာ အဲဒီဟာေလးတစ္ခ်က္ပဲ ရွိပါေတာ့တယ္။ က်န္တာေတာ့ ရန္ကုန္ထက္ေတာင္ ေသာင္းက်န္းတယ္ဗ်ာ။ မႏၲေလးလည္း ဆိုးလာေနပါၿပီဗ်ာ။ က်ံဳးပတ္လည္မွာေလ ရက္ပ္ေတြ၊ ဟစ္ေဟ့ပ္ေတြနဲ႔ ေတာ္ေတာ္ဆိုးေနပါၿပီဗ်ာ။ အခု အဘိုးႀကီး အသက္အရြယ္ေရာက္လို႔မို႔ ေျပာရတာမဟုတ္ပါဘူးဗ်ာ။ ရန္ကုန္ထက္ေတာင္ ဆိုးေနပါၿပီဗ်ာ။ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ေတာ္ဝန္သႀကၤန္ကမွ နည္းနည္းေတာ္ေသးတယ္။ နည္းနည္း ၿငိမ့္ၿငိမ့္ေညာင္းေညာင္းေလး ရွိေသးတယ္။ ေျဗာင္ေျပာရရင္ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာရရင္ တကယ္ျမန္မာ့ဂုဏ္သႀကၤန္စစ္စစ္ကို ၾကည့္ခ်င္ရင္ ႏိုင္ငံျခားသြားၾကည့္ရတယ္ဗ်။ စင္ကာပူတို႔၊ မေလးရွားတို႔မွာေလ၊ တကယ့္ကို ဆိုင္းႀကီးဝိုင္းႀကီးနဲ႔ မ႑ပ္စစ္စစ္၊ ႐ိုးရာအဝတ္အစားစစ္စစ္နဲ႔ ကတာျပဳတာ ဆိုတာကေလ။ ကာရာအိုေကနဲ႔ဗ်ာ။ ႏိုင္ငံျခားမွာပဲ ရွိေတာ့တယ္ဗ်ာ။ ဒီအတြက္ေတာ့ စိတ္မေကာင္းဘူး။

   ကဲ… ထားပါေတာ့ေလ။ ေျပာစရာရွိတာေလး ေျပာရေအာင္။ အဲဒီလို ျမဴေမွာင္ေဝကင္းနဲ႔ဆို၊ တစ္ခ်ိန္တုန္းကေပါ့ေလ။ ကၽြန္ေတာ္ မႏၲေလးသႀကၤန္မွာ ေငြငန္းနဲ႔လွည့္တာ ၁၄-၅ ႏွစ္ေလာက္ ရွိခဲ့ပါတယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ေလးငါးႏွစ္ကေတာ့ေလ ကၽြန္ေတာ့္လည္း အသက္ကေလးကလည္း ရလာ၊ ေနာက္က လက္ခ်ိတ္မယ့္၊ ကၽြန္ေတာ့္နဲ႔လည္း အသံထပ္တူတဲ့ ကၽြန္ေတာ့္သား ဖိုးေသာၾကာက အရြယ္ေရာ၊ ငယ္ဂုဏ္ေရာ၊ သူ႕ကိုလည္း မႏၲေလးေရႊမန္းပရိသတ္က လက္ခံလာၾကၿပီဆိုေတာ့ လႊဲေပးရတာေပါ့။ သားက တစ္လွည့္၊ ေနာက္က ဆက္ၿပီေပါ့ေနာ္။ ကၽြန္ေတာ္က ဇာတ္ရံေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ သူ႕ကိုေရွ႕ကထားၿပီး ကၽြန္ေတာ္က ေနာက္က လိုက္ရတာေပါ့။ လူႀကီးပိုင္းအေနနဲ႔ေနၿပီး တခ်ိဳ႕မ႑ပ္ေတြေလာက္ပဲ ဆိုရတာေပါ့။

   အဲဒီ ၁၄ ႏွစ္ကာလမွာ ပထမပိုင္းမွာ ဘာေတြ ခ်စ္စရာေကာင္းသလဲဆိုေတာ့ တခ်ိဳ႕မ႑ပ္ေတြေရာက္တဲ့အခါ၊ ဖိတ္ထားတဲ့ အိမ္ေရွ႕ေတြေရာက္တဲ့အခါ၊ ကၽြန္ေတာ္က ေငြငန္းကားႀကီးေပၚက ဆိုတဲ့အခါ မ႑ပ္ေပၚက မိန္းမပ်ိဳေလးေတြက ၿငိမ့္ၿငိမ့္ေညာင္းေညာင္း ကတယ္။ ၿပီးေတာ့ အဲဒီမိန္းမပ်ိဳေလးေတြက မ႑ပ္ေပၚက ေလွကားအတိုင္း ဆင္းလာၿပီးေတာ့ ဒီေငြငန္းကားႀကီးကို ပတ္ၿပီး ကၾကျပန္တာဗ်။ ကတဲ့အခါမွာ ထဘီအနားေလးကို ခတ္ခတ္ၿပီး ကတယ္။ ထဘီအနားခတ္ကတဲ့အခါမွာ ေျခသလံုးသားေလးေတြက လက္ခနဲ လက္ခနဲ ေပၚတာ။

   အဲဒါ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာျပမယ္။ ေျခသလံုးေပၚတာ ႏွစ္မ်ိဳးရွိတယ္။ ဒီေန႔ မိန္းမပ်ိဳေလးေတြ စကတ္ကြဲဝတ္ေတာ့ ဘတ္စ္ကားေပၚတက္ရင္ ေျခသလံုး လွစ္ခနဲ႔ေပၚတယ္။ အဲဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အဘိုးႀကီးေတြအပါအဝင္ ေယာက္်ားသားေတြၾကည့္ေတာ့ ျပစ္မွားတယ္ေပါ့။ ဒါ မ႐ိုင္းပါဘူး။ အမွန္အတိုင္း ေျပာတာပါ။ မိန္းကေလးေတြ ေျခသလံုးသားေပၚေတာ့ ၾကည့္မိတယ္။ ဒါဟာ ျပစ္မွားတာေပါ့ေနာ္။ မ႐ိုင္းပါဘူးေနာ္။ အဲသလို ျပစ္မွားတာနဲ႔ ေစာေစာက ေျပာတဲ့ မိန္းမပ်ိဳေလးေတြ ထဘီအနားခတ္ၿပီး ကလိုက္ေတာ့ ဝင္းခနဲေပၚတဲ့ ေျခသလံုးကို ျမင္ရတဲ့အခါမွာ ၾကည့္လို႔ေကာင္းတာ မတူဘူး။

   လွစ္ခနဲေပၚလို႔ ေရႊေျခခ်င္းေလးေတြ ဖ်ပ္ခနဲ အေရာင္ေတာက္သြားတာ အဲဒီလိုျမင္ရတဲ့ ေျခသလံုးသားေလးေတြကို မျပစ္မွားေတာ့ဘူးဗ်။ ၾကည့္ေကာင္းတယ္။ ေျခသလံုးေပၚတာခ်င္းအတူတူ ၾကည့္ေကာင္းသြားတယ္။ မျပစ္မွားေတာ့ဘူး။ အဲဒါ ယဥ္ေက်းမႈပဲ။ ေပၚတာခ်င္းအတူတူ ျပစ္မွားလို႔ရတာ ရွိတယ္။ ျပစ္မွားလို႔မရတာ ရွိတယ္။ အဲဒါ ယဥ္ေက်းမႈ ကြာသြားတာ။ ကၽြန္ေတာ္က ယဥ္ေက်းမႈေျပာေနတာဆိုေတာ့ ယဥ္ေက်းမႈပါလာၿပီေနာ္။

   အဲဒီမယ္ တခ်ဳိ႕ေနရာေတြက်ေတာ့ ဘာထပ္ေတြ႕ရျပန္သလဲဆုိရင္ ဆိုပါစို႔ဗ်ာ။ ဆီစက္၊ မႏၲေလးက ဆီစက္၊ ထိုးမုန္႔ေပါ့ဗ်ာ။ ထိုးမုန္႔ဆိုင္တစ္ဆုိင္က ဖိတ္လို႔ ေငြငန္းႀကီးႂကြပါဆိုေတာ့ သြားေတာ့ အဲဒီ ထိုးမုန္႔ဆိုင္ကေတာ့ ထံုးစံအတိုင္း ထိုးမုန္႔ဆိုင္ပိုင္ရွင္ အဘိုးႀကီး၊ အဘြားႀကီးေတြ မိသားစုဆယ့္ေလးငါးေယာက္ ထြက္ၾကည့္ၾကတယ္ေပါ့။ အနီးအနားတစ္ဝိုက္က လူေလးငါးေယာက္၊ လူေလးငါးဆယ္ ထြက္ၾကည့္ၾကေတာ့ ေငြငန္းႀကီးကို အံုလာတာေပါ့ဗ်ာ။ 'ေလးေလးသုေမာင္ ဘာသီခ်င္းဆိုျပပါ'။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း ဆိုျပတယ္။ ဆိုတဲ့အခါမွာ မထင္မွတ္ဘဲနဲ႔ အသက္ ငါးဆယ္၊ ေျခာက္ဆယ္ ဦးဝင္းဦးရဲ႕ပရိသတ္ေတြေပါ့ဗ်ာ။ တစ္ခ်ိန္တုန္းကေတာ့ အပ်ိဳေတြေပါ့။

   ကၽြန္ေတာ္ ဆိုတဲ့အခ်ိန္က်ေတာ့ အဘြားႀကီးေတြေပါ့ဗ်ာ။ အသက္ေလးငါးဆယ္တန္းေတြေပါ့ဗ်ာ။ ေဟာဗ်ာ… ဘယ္အခ်ိန္က ေကာက္စြပ္လာသလဲ မသိဘူး၊ ေရႊေျခခ်င္းႀကီးေတြနဲ႔ေပါ့။ ေငြငန္းကားကို ပတ္ၿပီးေတာ့ သူငယ္ျပန္တာ။ ကလိုက္ၾကတာ။ ဒီအေပၚက သုေမာင္ကလည္း အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ၂၀ ေက်ာ္၊ ၃၀ ေပါ့ေနာ္။ အဘြားႀကီးေတြ ရွိတဲ့ေနရာကို ေအာက္ကို မိုက္က႐ိုဖုန္းႀကိဳး ေလွ်ာ့ခ်ၿပီးေတာ့ ေငြငန္းကားေပၚက ဆင္း၊ အဘြားႀကီးေတြကို ဖက္နမ္း၊ သီခ်င္းဆို၊ သုေမာင္ ႏွာေခါင္းကလည္း သန္႔ရွင္းတယ္ဗ်ာ။ သနပ္ခါးအေဖြးသား လိမ္းထားတဲ့ ဒီအဘြားႀကီးေတြရဲ႕ ပါးကလည္း သန္႔ရွင္း။ တူနဲ႔ အေဒၚနဲ႔ သန္႔ရွင္းတဲ့အနမ္းေတြ… အဲဒါ ခုေနာက္ပိုင္း မရွိေတာ့ဘူး။ ခုေတာ့ သုေမာင္ နမ္းခ်င္လို႔ ဒီအဘြားႀကီးေတြ ရွာေတာ့ မရွိရွာၾကေတာ့ဘူး။

   အခုရွိေနတဲ့ မိန္းကေလးေတြကလည္း ဘယ္ေရာက္သြားၾကသလဲဆိုေတာ့ က်ံဳးနံေဘးမွာ အရက္ေၾကာ္ျငာ၊ စီးကရက္ေၾကာ္ျငာ အဲဒီမွာ သြားအံုေနၾကတယ္။ ၀ုန္းဒိုင္းကိုႀကဲလို႔။
   ေကာင္းၿပီ။ ၀ုန္းဒိုင္းႀကဲတယ္။ ဒီသုေမာင္ႀကီးက တစ္ယူသန္၊ တစ္ဖက္သတ္ မ်ိဳးခ်စ္ႀကီးလား။ အဲသလို အေကာင္းစားလား လို႔ဆိုရင္ အဲသလိုမဟုတ္ပါဘူး။ ေခတ္ေရစီးေၾကာင္းအလိုက္ ၀ုန္းဒိုင္းႀကဲတာ ႀကဲရပါတယ္။ သႀကၤန္မို႔လို႔ ေပ်ာ္တာပဲ။ အျပစ္မျမင္ပါဘူး။ တစ္ခုေတာ့ ရွိတယ္ဗ်။ တစ္ခါတေလက်ေတာ့ ေငြငန္းကားေပၚကေန လွည့္ၿပီး ၾကည့္လိုက္ေတာ့ေလ ဂ်စ္ကားကို ထု႐ိုက္၊ ဆူညံေသာက္စား၊ ေသာက္စားတယ္ဆိုတာကလည္း ေယာက်္ားေလးေတြ ေသာက္စားတာ အျပစ္မေျပာပါဘူး။ ဘယ္ေျပာမလဲ။ သုေမာင္ႀကီးကလည္း ေသာက္ထားတာကိုး။ တိုက္ပံုအကႌ်၊ ပိုးလံုခ်ည္၊ လည္ကတံုးနဲ႔ စိန္ေပါက္နဲ႔ ၀တ္ၿပီး ကုလားထိုင္ေအာက္မွာက အရက္ပုလင္းနဲ႔၊ ခြက္ပုန္း ခ်ထားတာကိုးဗ်ာ့။ ကေလးေတြကို အျပစ္ျမင္လို႔ ဘယ္ရမတံုး။
 သို႔ေသာ္လည္းဗ်ာ… သုေမာင္ႀကီးမွာက သားသမီးေလးေယာက္၊ ႏွစ္ေယာက္က အထီး၊ ႏွစ္ေယာက္က အမ၊ အဲဒါက်ေတာ့ ခြဲျမင္ရတယ္ဗ်။ ကိုယ့္မွာလည္း သမီးေတြရွိေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္သမီးအရြယ္ေလးေတြေနာ္။ အေပၚက ဘရာစီယာေလာက္၊ ေအာက္က ဆပ္ဆမိုင္တာေလာက္ အဝတ္အစားေလးေတြနဲ႔ ေမာ္ေတာ္ကားလမ္းေပၚမွာဗ်ာ ပက္လက္လန္မူးေနတာက်ေတာ့ မေကာင္းဘူးေပါ့ေနာ္။ တစ္ခုေတာ့ရွိတယ္။ မိန္းကေလး အရက္ေသာက္တာ ကိုရီးယားကားထဲမွာလည္း ေသာက္တာပဲ၊ ဂ်ပန္ကားထဲမွာလည္း ေသာက္တာပဲဆိုၿပီး အဲဒါကို အတုခိုးလို႔ဆုိရင္ သုေမာင္ႀကီး ဘာမွမေျပာႏိုင္ပါဘူး။ ေသာက္ပါ။ ဟိုတယ္မွာ သြားေသာက္ေပါ့။ ကိုယ့္အိမ္မွာ မိဘက ခြင့္ျပဳရင္ ေသာက္ၾကေပါ့။ လမ္းေပၚေတာ့ မေသာက္ၾကပါနဲ႔။ ေကာင္းပါၿပီ။ လမ္းေပၚ ေသာက္ခ်င္ရင္ အဂၤလိပ္ႏွစ္သစ္ကူး ေသာက္ပါ။ ျမန္မာႏွစ္သစ္ကူးမွာေတာ့ မေသာက္ၾကပါနဲ႔။

   ဘိုႏွစ္သစ္ကူးက သူတို႔ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ဆိုင္တယ္ဗ်။ ျမန္မာႏွစ္သစ္ကူးက ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ ဆိုင္တယ္ဗ်။ အဲဒါေလးတစ္ခုေတာ့ ခြဲသိေပါ့။ ျမန္မာေတြျဖစ္ေပမဲ့ အင္တာေနရွင္နယ္၊ ဂလိုဘယ္လိုက္ေဇးရွင္းျဖစ္တဲ့ အတြက္ ဘိုႏွစ္သစ္ကူးမွာ ေသာက္ခ်င္ေသာက္ၾကပါဗ်ာ။ ျမန္မာႏွစ္သစ္ကူးနဲ႔ေတာ့ မေရာယွက္ပါနဲ႔။ အဲဒါေလး ခြဲႏိုင္ရင္ ေသာက္ၾကပါဗ်ာ။ ျမန္မာႏွစ္သစ္ကူးမွာ သိၾကားမင္းက ပုရပိုက္နဲ႔ ေစာင့္ၾကည့္ေနစဥ္မွာ လမ္းေပၚမွာ မလံု႔တလံုအဝတ္အစားနဲ႔ ပက္လက္လန္လဲေနတာ မေကာင္းပါဘူး။ မိန္းကေလးေတြ အဲဒါေတာ့ စကားမစပ္ ၾကားျဖတ္ ေျပာပါရေစေနာ္။

   ေကာင္းပါၿပီ။ ကဲ… အဲသလို ဝုန္းဒိုင္းႀကဲေနတဲ့ၾကားကပဲ ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့ဟာေလးေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ေစာေစာကေျပာတဲ့ အရက္တို႔၊ ဘီယာတို႔၊ စီးကရက္တို႔ စသည္ျဖင့္ တျခားေၾကာ္ျငာေတြလည္း ရွိပါတယ္။ က်ံဳးေဘးမွာ။ အဲဒီေၾကာ္ျငာမ႑ပ္ေတြမွာ အရက္ေတြကမူး၊ ဂ်စ္ကားကို ထု႐ိုက္၊ ဂ်စ္ကားမွ မဟုတ္ပါဘူး။ ပိုက္ဆံရွိသားသမီးေတြကလည္း ကားအေကာင္းႀကီးေတြ ထု႐ိုက္ၿပီး တုတ္ေတြ၊ သံတုတ္ေတြနဲ႔ ဝုန္းဒိုင္းႀကဲ ေပါက္ကြဲ၊ အေပၚကလည္း ဝုန္းဒိုင္းဆူညံ၊ နားေပါက္ကြဲမတတ္ ဆူညံေနေတာ့ ဒီကေငြငန္းကားႀကီး ခပ္လွမ္းလွမ္းက ရပ္ရတယ္။ အဲဒီမ႑ပ္ေရွ႕ ျဖတ္မွာကိုး။ ဒီေတာ့ စိတ္က ပူရတာေပါ့။ ျမဴေမွာင္ေဝကင္း ေရခင္းသံက အားကငယ္၊ ဒီဆူညံၾကားထဲ ဘယ္လိုဝင္ရမလဲ။ ေၾကာက္ကလည္း ေၾကာက္၊ သို႔ေသာ္ ဒီဆူညံေအာ္ဟစ္ေပါက္ကြဲေနေသာ ကေလးမ်ားသည္ ေပါ့ပ္၊ ပန္႔ခ္ေခတ္ နားသန္သီးနဲ႔၊ ဆြဲႀကိဳးပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳး ဆံပင္တစ္ဖက္ ရိတ္၊ တစ္ဖက္ အေရာင္ဆိုးထားေသာ ကေလးမ်ားသည္ ပံုစံ (Form) အရကေတာ့ အင္တာေနရွင္နယ္လို႔ေခၚတဲ့ ဟစ္ပီ Type ျဖစ္ေပမဲ့လို႔ သင္းတို႔ကေလးေတြ၊ သူတို႔ကေလးေတြရဲ႕ရင္ထဲမွာ ဘာရွိသလဲဆိုေတာ့ ျမန္မာဆိုတဲ့ စိတ္ကေလးရွိတယ္ဆိုတာကို သြားေတြ႕ရတယ္။ ဘာနဲ႔သြားေတြ႕ရသလဲဆိုေတာ့ ေစာေစာကေျပာတဲ့ ျမဴေမွာင္ေဝကင္း ဆိုတဲ့ ႀကိဳးသီခ်င္းႀကီးကို ေဟာဒီေငြငန္းေပၚကေန စလည္းစေရာ၊ ဒီေငြငန္းကားေပၚက လူတစ္ရပ္စာရွိတဲ့ စပီကာႀကီးေတြက ျမဴေမွာင္ေဝကင္းဆိုတဲ့ သုေမာင္အသံလည္း ထြက္ေကာဗ်ာ။ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ရဲ မလိုဘူးဗ်။ လက္အပတ္ေတြနဲ႔ ပုဂၢိဳလ္ေတြ မလိုဘူးဗ်။ ေမာ္ေတာ္ကားေငြငန္းႀကီး သြားလို႔ရေအာင္ သူတို႔ဘာသာ လမ္းရွင္းၿပီးေတာ့ေလ၊ လက္အုပ္ေလးေတြခ်ီၿပီးေတာ့ ၿငိမ္က်သြားတယ္ဗ်။ မယံုမရွိပါနဲ႔။ ကဲ… သုေမာင္ႀကီး ဆိုထားတဲ့ ျမဴေမွာင္ေဝကင္း။

ျမဴေမွာင္ေဝကင္း

(ျမဴေမွာင္ေဝကင္း… ေငြအဆင္းဆႏၵ… ညီေဘာင္…တိုင္းျမန္ျပည္…ၿငိမ္းခ်မ္းေအာင္ဆု…သြန္းခါေရ… ေအးေစေၾကာင္း ေလာင္းတဲ့လံုေမ…ထူးထူးကဲကဲ လွၾကပါေစ)

   အဆင္ေျပ…ျမင္ရသူၾကည္ႏူးေလာက္ေပ…သံသာ ခ်ိဳျမျမဆိုေတးေလးေတြ…မန္းၿမိဳ႕သူရဲ႕ ဂုဏ္နဲ႔ ညီေပ…ယဥ္ေက်းသူေတြ…မႏွစ္ကလည္း ေလာင္းခဲ့တာေတြ…ေအးေအးျမျမမေမ့ရက္ႏိုင္ေလ… အဆင္ေျပ…ျမင္ရသူၾကည္ႏူးေလာက္ေပ…သံသာ…ခ်ိဳျမျမဆိုေတးေလးေတြ…မန္းၿမိဳ႕သူရဲ႕ဂုဏ္နဲ႔ညီေပ…ယဥ္ေက်းသူေတြ…မႏွစ္ကလည္း ေလာင္းခဲ့တာေတြ…ေအးေအးျမျမ မေမ့ရက္ႏိုင္ေပ…

   သင္းပ်ံ႕ေပ ေရႊပန္းပိေတာက္ေတြ တတြဲတြဲဆင္လို႔ ဆင္ျမန္းျမန္းကာ လွတဲ့ေမ…ေငြငန္းေမာင့္ကို ေလာင္းတဲ့ေရ ေဘးဘယာေ၀းကြာ…ကင္းစင္ပေစ…ဒီေရ ပြဲသႀကၤန္ေရ…

   ေရႊပန္းပိေတာက္ေတြ တတြဲတြဲဆင္လို႔ ဆင္ျမန္းျမန္းကာ လွတဲ့ေမ…ေငြငန္းေမာင့္ကို ေလာင္းတဲ့ေရ ေဘးဘယာေဝးကြာ…ကင္းစင္ပေစ…ဒီေရ ပြဲသႀကၤန္ေရ…

   ေကာင္းပါၿပီ။ အဲဒီလို ေရခင္းသံနဲ႔ ျမဴေမွာင္ေဝကင္းဆိုသြားတဲ့ ေငြငန္းကားႀကီးျဖတ္သြားေတာ့ ေစာေစာက မူးယစ္ေသာင္းက်န္းေနတဲ့ ကေလးေတြက ဘာေအာ္တယ္ထင္ပါသလဲ။ ၿပိဳင္တူေနာ္။ မတိုင္ပင္ဘဲနဲ႔ ေစာေစာက ကေလးေတြက ေအာ္တယ္ဗ်။

   "ၿမိဳ႕မအသင္းႀကီး က်န္းမာပါေစ။ ေငြငန္းယာဥ္ႀကီး က်န္းမာပါေစ။ ေလးေလးသုေမာင္ႀကီး က်န္းမာပါေစ"လို႔ ေအာ္တယ္ဗ်။ ေအာ္လည္းၿပီးေရာ ေငြငန္းႀကီးျဖတ္သြားလို႔ ေငြငန္းႀကီးေနာက္ၿမီးလည္း ဆံုးေရာ ျပန္ၿပီးေတာ့ ဝုန္းဒိုင္းႀကဲေတာ့တာပါပဲ။ အဲဒါဟာ ရင္ထဲမွာ ယဥ္ေက်းမႈရွိတယ္ဆိုတာကို ျပတယ္။ အေပၚက အကာက အင္တာေနရွင္နယ္ေခၚတဲ့ ဟစ္ပီတိုက္ ဖံုးထားေပမဲ့ အ႐ိုးေပၚအရြက္မဖံုးဘူးဆိုတာ ဒါကိုျပတာ။

   ဒါက ကၽြန္ေတာ္ လူငယ္ေတြကို စည္း႐ံုးေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ တကယ့္အရွိကို ေျပာတာ။ လူငယ္ေတြကို အရမ္းစည္း႐ံုးလို႔ မရဘူးေနာ္။ ဒါ ကၽြန္ေတာ္ သိထားတယ္။ အရမ္းစည္း႐ံုးလို႔ မရဘူး။ ေျမႇာက္ေပးတိုင္းလည္း လူငယ္ေတြက လက္မခံဘူးဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ သိထားတယ္။ ဥပမာတစ္ခု ကၽြန္ေတာ္ ေျပာျပမယ္။ နာဂစ္ျဖစ္တုန္းက ကၽြန္ေတာ္ ေဆာင္းပါးေရးတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္အိမ္နားက သစ္ပင္ႀကီး လဲက်တယ္။ ဓာတ္တိုင္ေတြလည္း အကုန္ျပဳတ္က်၊ လမ္းေပၚေတြ အကုန္ပိတ္၊ အကုန္ျဖစ္ကုန္တာေပါ့။

   ကၽြန္ေတာ့္အိမ္နားမွာ တိုက္ခန္းေတြ ရွိတယ္။ လူငယ္ေလးေတြ ရွိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔မိသားစုမွာက လူငယ္ဆိုလို႔ ဖိုးေသာၾကာ တစ္ေယာက္ပဲရွိတယ္။ အိမ္ေရွ႕က သစ္ပင္ႀကီးက ၿပိဳက်သြားေတာ့ ကားေတြက ထြက္လို႔မရ၊ ဓာတ္တိုင္ေတြလည္း ျပဳတ္က်၊ အကုန္ဒုကၡေရာက္။ ကၽြန္ေတာ့္အိမ္က မိန္းမေတြခ်ည္းပဲဆိုေတာ့ လမ္းေတြကလည္း ပိတ္ကုန္ၿပီ၊ လုပ္ၾကပါဦး ဘာညာ ျဖစ္တဲ့အခါက်ေတာ့ ဟိုဘက္တိုက္ခန္းေတြက လူငယ္ေလးေတြ ထြက္လာၿပီး ဝိုင္းဝန္း ျဖတ္ေတာက္ရွင္းလင္းၾကတာေပါ့။

   ကဲ… ၿပီးသြားေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က ေဆာင္းပါးေရးတယ္။ ဒါကို လူငယ္ေတြ ေတာ္ေၾကာင္း၊ ညီညြတ္ေၾကာင္း၊ လူမႈေရးအသိစိတ္ဓာတ္ရွိၾကေၾကာင္း ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ ေရးခဲ့ပါတယ္။ လူငယ္ေတြကို ေျမႇာက္ၿပီးေရးတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေဆာင္းပါးထြက္လာေတာ့ အဲဒီေဆာင္းပါးဖတ္ရေတာ့ လူငယ္ေတြ ေပ်ာ္ၾကတာေပါ့။ ဦးသုေမာင္ႀကီး ေဆာင္းပါးေလး ေကာင္းလိုက္တာ၊ သားတို႔အေၾကာင္း ေရးထားတာ။

   အဲဒီထဲမွာ လူငယ္ေလးတစ္ေယာက္က လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာ ကၽြန္ေတာ့္ကို လာေျပာတယ္။

   "ဦးဗလႀကီးကလည္း ေတာ္ေတာ္ဆိုးတယ္"

   "ေဟာဗ်ာ… ငါက အေကာင္းေရးထားတာပဲ။ ဘာလုိ႔ဆိုးရတာလဲ"
   ဆိုေတာ့-

   "ဦးဗလႀကီးကလည္း နာဂစ္ျဖစ္မွ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ကူညီတာ မဟုတ္ဘူး။ နာဂစ္မျဖစ္လည္း ဦးဗလႀကီး လိုအပ္ရင္ ကူညီမွာပါပဲ"
   တဲ့။ ေဟာဗ်ာ… ဒီက ေရးရတဲ့ေကာင္ ေသေရာ။ ၾကည့္ေနာ္။ လူငယ္ေတြကို အရမ္းေျမႇာက္ေပးလို႔မရဘူး။ မရဘူးဗ်ေနာ္။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္က အရမ္းေျမႇာက္ေပးေနတာ မဟုတ္ဘူး။ အရွိအရွိအတိုင္း ေျပာေနတာ။

   အဲ… စကားမစပ္ ဗဟုသုတ ထပ္ေျပာရဦးမယ္ဗ်ာ။ ေစာေစာကေျပာတဲ့ ျမဴေမွာင္ေဝကင္းဆိုတာ ေလးေလးရင္ရဲ႕ သီခ်င္းပါ။ တခ်ိဳ႕က ထင္ၾကတယ္။ သီခ်င္းေကာင္းၿပီဆိုတာနဲ႔ ၿမိဳ႕မၿငိမ္း ထင္ၾကတာဗ်။ ျမဴေမွာင္ေဝကင္းက ၿမိဳ႕မၿငိမ္း ေရးတာမဟုတ္ဘူး။ ဒီျပႆနာေတြက ေတာ္ေတာ္ခက္တယ္၊ လူေတြကလည္း မႏၲေလးသီခ်င္းတစ္ပုဒ္ ေကာင္းၿပီဆိုတာနဲ႔ ၿမိဳ႕မၿငိမ္းေရးတာပဲ ထင္ေနၾကတာ။ ဒါေၾကာင့္ေပါ့။ ျမနႏၵာမဟုတ္ပါဘူးဗ်ာ၊ ေရႊမန္းေတာင္ရိပ္ခို။ 'ျမနႏၵာ… ယိမ္းညိဳ႕ညိဳ႕' အဲဒါ ေရႊမန္းေတာင္ရိပ္ခို။ သီခ်င္းနာမည္က ေရႊမန္းေတာင္ရိပ္ခို။ ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ ျပႆနာေတြ ထျဖစ္ၾကတယ္။ သူ ေရးတယ္၊ ငါ ေရးတယ္ ဆိုၿပီးေတာ့။ အမွန္က မန္းေတာင္ရိပ္ခိုသီခ်င္းကို သံုးေယာက္ေပါင္း ေရးတာ။ ၿမိဳ႕မၿငိမ္းရယ္၊ ေအဝမ္းဆရာညႇာရယ္၊ မႏၲေလးဦးဘသိန္းရယ္ ေပါင္းၿပီး ေရးၾကတာပါ။ ကၽြန္ေတာ္ထင္တာက အဲဒီေခတ္က သူငယ္ခ်င္း သံုးေယာက္ေပါင္း တစ္ေယာက္ တစ္ပုိဒ္စီ ေရးၾကထင္ပါရဲ႕။

   အဲဒီျမဴေမွာင္ေဝကင္းသီခ်င္းက ေလးေလးရင္ရဲ႕သီခ်င္းပါ။ ျမဴေမွာင္ေဝကင္း ဆိုတာက အမ်ားေခၚတဲ့နာမည္။ သူ႔နာမည္က 'ေအးတဲ့ရင္'။ အဲဒီေတာ့ ခ်စ္စႏိုးနဲ႔ ေလးေလးရင္လို႔ ေခၚၾကတာပါ။ အဲဒီသီခ်င္းကလည္း ေကာ္ပီပဲဗ်။ သူ႔ရဲ႕ ေအာ္ရဂ်င္နယ္က စံရာေတာင္ကၽြန္းဆိုတဲ့ ႀကိဳးသီခ်င္းပါ။ ႀကိဳးသီခ်င္းႀကီးရဲ႕အလိုက္ကို ယူထားတာပါ။ အဲဒီဟာကိုပဲထပ္ၿပီး ေကာ္ပီလုပ္ထားတာရွိေသးတယ္။ 'တိမ္ေမွာင္ေဝကင္း' ဆိုၿပီးေတာ့။ အဲဒီ တိမ္းေမွာင္ေဝကင္းကိုေတာ့ ၿမိဳ႕မအသင္းႀကီးက အလွဴေတြ၊ မဂၤလာေဆာင္ေတြမွာ ဧည့္ခံတဲ့သီခ်င္းပါ။

No comments:

Post a Comment