ကုလသမဂၢ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ လုပ္ငန္းသဘာ၀မွာ လုပ္ငန္းစဥ္တစ္ရပ္ကို ပုံစံေဖာ္၍ လမ္းေၾကာင္းေပၚတင္ေပးျခင္းသာ ျပဳလုပ္ ပါသည္။ လမ္းေၾကာင္းေပၚသို႔ ေရာက္ရွိ၍ လုပ္ငန္းအရွိန္ အဟုန္ရရွိလာသည္ႏွင့္ အဆုိပါကုလ သမဂၢအဖြဲ႕အစည္းသည္ ထုိလုပ္ငန္းကို သက္ဆုိင္ရာဌာနသို႔ လႊဲေျပာင္းေပးပါသည္။
သက္ဆုိင္ရာဌာနမွ ထုိလုပ္ငန္းကို ေရရွည္တည္တံ့၍ ပုိမုိတုိးတက္လာေစရန္ ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ရပါသည္။
စာေရးသူသည္ ေတာင္ငူၿမိဳ႕ရွိ အဆုိပါ ကုလသမဂၢအဖြဲ႕ ဦးစီးသည့္ ေက်ာင္း ျပင္ပ ပညာေရးညေက်ာင္းသို႔ သြားေရာက္ ေလ့လာ ဖူးပါသည္။
ကေလးမ်ားသည္ သင္ၾကားမႈကို စိတ္ပါ၀င္စားစြာ နာယူလ်က္ရွိၾကၿပီး UNICEF မွ ခန္႔အပ္ထားေသာ ျမန္မာလူမ်ဳိး ဆရာ၊ ဆရာမ မ်ားသည္လည္း လစာေငြေကာင္းေကာင္း ရရွိထားၾကသျဖင့္ ႀကိဳးစား သင္ၾကားေပးေနၾကပါသည္။
ပညာေရး ဌာနသို႔ လႊဲေျပာင္းေပးသည့္အခါ လက္ရွိ အရွိန္အဟုန္ကို ဆက္လက္ထိန္းသိမ္း တုိးခ်ဲ႕ႏုိင္ရန္ အေရးႀကီးပါသည္။
ႏုိင္ငံေတာ္အစုိးရသည္ အစစအရာရာ ကိစၥအ၀၀အတြက္ ေငြကုန္ေၾကးက်ကို တာ၀န္မယူႏုိင္ပါ။
'လူတုိင္းအတြက္ ပညာေရး' ကို အမွန္တကယ္ အေကာင္အထည္ေဖာ္မည္ဆုိလွ်င္ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနက ႏုိင္ငံေတာ္ အစုိးရထံမွ မူ၀ါဒေတာင္းခံၿပီး စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ႀကီးမ်ား၊ စိန္ေပါေက်ာင္း သားေဟာင္းမ်ားအသင္းကဲ့သို႔ အသင္း အဖြဲ႕အစည္းမ်ား ညႇိႏႈိင္း၍ ကူညီ ေထာက္ပံ့ေငြရရွိေရး စီမံေဆာင္ရြက္သင့္ပါသည္။
ယခု ဤေဆာင္းပါးတြင္ ေဖာ္ျပထားေသာ သာဓကမ်ားမွာ စာေရးသူကိုယ္တုိင္ ၾကံဳေတြ႕ခဲ့ေသာ ျဖစ္စဥ္အမွန္မ်ား ျဖစ္ပါသည္။
သစ္ေတာေရးရာဌာန၏ ေရြ႕လ်ား သစ္စခန္းမ်ားရွိ လုပ္သားမ်ား၏ ကေလးငယ္မ်ား၊ ေရြ႕လ်ားေတာင္ယာစခန္းမ်ားရွိ ရြာသားမ်ား၏ ကေလးငယ္မ်ား ပညာေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈအတြက္ကုိ ရည္စူး၍ ေရြ႕လ်ားေက်ာင္း (Mobile School) ဟူ၍ တီထြင္လႈပ္ရွားခဲ့ဖူးပါ သည္။
ေရရွည္မတည္တံ့ဘဲ ၀န္ႀကီးဌာန တာ၀န္အလႊဲအေျပာင္းႏွင့္အတူ ေပ်ာက္ကြယ္သြားပါသည္။
ဤတာ၀န္ကုိ ထမ္း ေဆာင္ခဲ့ၾကေသာ ဆရာမ်ားအေနျဖင့္လည္း ထူးျခားအခြင့္အေရး ပ့ံပုိးမႈမရရွိဘဲ ေတာထဲေတာင္ထဲ၊ မုိးထဲေရထဲ မိမိထမင္း မိမိခ်က္၍ ေျခလ်င္လုိက္ေနရေသာေၾကာင့္ တက္ႂကြမႈမရွိပါ။
အမွန္တကယ္ ေရရွည္အတြက္ ေဆာင္ရြက္မည္ဆုိလွ်င္ အေသးစိတ္စီမံခ်က္ ခ်မွတ္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္သင့္ပါသည္။
ဤေဆာင္းပါးသည္ ကေလးႏွင့္ လူငယ္မ်ား၏ ပညာေရးကို အဓိကထား ေဖာ္ျပေနပါသည္။
'လူတုိင္းအတြက္ ပညာေရး'ဟု ဆုိလွ်င္ လူလတ္၊ လူႀကီး၊ သက္ႀကီးရြယ္အုိမ်ားႏွင့္လည္း သက္ဆိုင္ပါသည္။
သက္ႀကီးရြယ္အိုမ်ား စိတ္အားမငယ္ေစရန္ တ႐ုတ္ျပည္သူ႔ သမၼတႏုိင္ငံတြင္ သက္ႀကီးရြယ္အုိမ်ား၏ ၀ါသနာအေလ်ာက္ ပန္းခ်ီပညာ၊ ဇာထုိးပန္းထုိးပညာ၊ စစ္တုရင္ပညာ၊ ယိမ္းကသကဲ့သို႔ စုေပါင္းၿပီး ျဖည္းညင္းစြာ လႈပ္ရွားရသည္။
'တုိက္ခ်ိ'သုိင္းပညာမ်ားကုိ စုစည္းသင္ၾကားေပးပါသည္။
'ျမန္မာ့အားကစား ကမၻာကိုလႊမ္းေစရမည္'ဟု ေခါင္းစဥ္လွလွတပ္လုိက္႐ုံျဖင့္ ကိစၥတစ္ခုမွာ ၿပီးစီးမသြားပါ။
'လူတုိင္းအတြက္ ပညာေရး'ဟု ဆုိရာ၌ ပညာေရးဟူေသာကိစၥသည္ လြယ္မေယာင္ႏွင့္ ခက္၊ တိမ္မေယာင္ႏွင့္ နက္ပါသည္။
တာ၀န္ရွိပုဂၢိဳလ္မ်ားကပင္လွ်င္ ဘြဲ႕ရလွ်င္ စာသင္တတ္သည္။
စာသင္တာ ဘာခက္လို႔လဲဟူေသာ စကားကို ေျပာဆုိတတ္ၾကပါသည္။
ဤစကားအတုိင္းလည္း ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ က်င့္သုံးခဲ့၊ အခ်ဳိ႕ေနရာမ်ားတြင္ က်င့္သုံး ဆဲျဖစ္ပါသည္။
စာသင္တာ စာအုပ္ဖတ္ ျပ၊ ရွင္းလင္းျပ၊ ေရးခုိင္း၊ အလြတ္က်က္ ခုိင္း၊ ေျဖခုိင္း ဟူ၍ သေဘာေပါက္ၾကပါသည္။
ဒါသင္၊ ဒါေမး၊ ဒါေျဖမ်ား ျဖစ္ပါသည္။
လြယ္မေယာင္ႏွင့္ခက္ ဆုိေသာစကားကို ရွင္းလင္းပါမည္။
'ပညာ'၏ ပထမအဆင့္မွာ 'သညာ' ျဖစ္ပါသည္။ 'အမွတ္သညာ'ကို ဆုိလုိပါသည္။
'က၊ ခ၊ ဂ' "A, B, C, D" ကုိ အလြတ္ ရေအာင္ က်က္မွတ္ရပါသည္။
အလီ မ်ားကို အလြတ္ရေအာင္ က်က္မွတ္ရပါသည္။
တစ္ေပမွာ ၁၂ လက္မ၊ တစ္ကိုက္မွာ သုံးေပ၊ တစ္မုိင္မွာ ၁,၇၆၀ ကိုက္၊ တစ္ေပါင္မွာ ၁၆ ေအာင္စ တုိ႔ကို အလြတ္က်က္မွတ္ရ ပါသည္။
အတန္းရလာေသာအခါ သီအုိရမ္မ်ား၊ ဓာတ္ေငြ႕ ထုတ္ေဖာ္ပုံမ်ား၊ ခ်ားလ္စ္နိယာမ၊ ဘြိဳင္းလ္စ္နိယာမမ်ားကို အလြတ္က်က္ မွတ္ရ ပါသည္။
ထုိအမွတ္သညာျဖင့္ အလြတ္က်က္မွတ္ထားေသာ အခ်က္အလက္မ်ားကို ေမးခြန္းအတြက္ အေျဖႏွင့္ ပုစၦာမ်ားတြင္ အံ၀င္ခြင္က် အသုံးျပဳတတ္ပါမွ 'ပညာ' ျဖစ္ပါသည္။ 'တိမ္မေယာင္ႏွင့္ နက္' ဆုိသည္မွာ ပညာတြင္ ဆက္စပ္ေတြးေခၚမႈကို အဓိကထားပါသည္။
ဒါက်က္၊ ဒါေမး၊ ဒါေျဖသည္ သညာအဆင့္သာ ရွိပါသည္။
ကေလးမ်ား၊ လူငယ္ေက်ာင္း သားေက်ာင္းသူမ်ား ေတြးေခၚတတ္လာ ေစရန္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားမွ ေတြးေခၚရန္ လမ္းစမ်ားကို ဖြင့္ေပးရပါမည္။
အေတြး အေခၚမ်ား လမ္းလြဲလိုက္မသြားေစရန္လည္း ထိန္းေက်ာင္းေပးရပါမည္။ မွန္ကန္ေသာေကာက္ခ်က္ ဆြဲယူတတ္ ေစရန္လည္း သင္ေပးရပါမည္။
ပညာသင္ၾကားေပးသည့္ ေက်ာင္း၊ တကၠသုိလ္ ဆုိသည္မွာလည္း ပညာ တတ္ရန္ တစ္ခုတည္းအတြက္သာ မဟုတ္ဘဲ အားကစား၊ ကုိယ္က်င့္တရား၊ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရး၊ ဘာသာေရး၊ တစ္ကိုယ္ေရသန္႔ရွင္း သပ္ရပ္မႈ၊ စက္မႈ လက္မႈ အတတ္ပညာ၊ သုခုမ အႏုပညာ စသည့္ ပညာရပ္အားလုံးကို ေလ့က်င့္ ျပဳစု ပ်ဳိးေထာင္ေပးရာဌာန ျဖစ္ပါသည္။
သို႔ျဖစ္၍ လုပ္ငန္းသဘာ၀ဆုိတာ တိမ္မေယာင္ႏွင့္ နက္ပါသည္။
နိဂုံးခ်ဳပ္အေနျဖင့္ တင္ျပလိုသည္မွာ 'လူတုိင္းအတြက္ ပညာေရး'ဆုိသည့္ ေဆာင္ပုဒ္သည္ အလြန္တရာမွပင္ က်ယ္၀န္းလွပါသည္။
ဘက္စုံေထာင့္စုံေအာင္ ေဆာင္ရြက္မည္ဆုိလွ်င္ အေတာ္ပင္ ႀကိဳးစားေဆာင္ရြက္ရမည့္ အေနအထားျဖစ္ပါသည္။
လူႀကီးမွ လာေရာက္စစ္ေဆး ေမးျမန္းစဥ္ ရွင္းလင္း ျပသ႐ုံသက္သက္မွ်သာဆုိလွ်င္ေတာ့ လြယ္ကူပါသည္။
ဤသို႔ဆုိေသာ္ ႏုိင္ငံေတာ္၏ လူသားအရင္းအျမစ္တြင္ လြန္စြာမွပင္ ေရရွည္အတြက္ နစ္နာလွပါသည္။
သို႔ျဖစ္၍ ႏုိင္ငံေတာ္၏မ်က္ႏွာကို ေထာက္ထားၿပီး 'လူတုိင္းအတြက္ ပညာေရး'ကုိ အမွန္တကယ္ ႀကိဳးစား အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေဆာင္သင့္ပါေၾကာင္း တင္ျပလုိက္ရပါသည္။
No comments:
Post a Comment