Friday 23 December 2011

၂၀၁၁ ေမ ၄ရက္ေန႔ထုတ္ Weekly Eleven ဂ်ာနယ္ စာမ်က္ႏွာ (၄)မွ Interview with APK

‘ေကာင္းမြန္ေသာ၊ မွန္ကန္ေသာ၊ အက်ဳိးရွိေသာ messageေရာက္ဖို႔ ဆိုတာ အႏုပညာရွင္မွာလည္း တာ၀န္ရွိတယ္’ ၊ ကာတြန္းေအာ္ပီက်ယ္ႏွင့္ ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းျခင္း

‘လက္ရွိလူငယ္ေတြက အရမ္းအလုပ္လုပ္ၾကပါတယ္။ ရည္ရြယ္ခ်က္ ႀကီးႀကီးေတြလည္း ထားတတ္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ့္အိပ္မက္ေတြကို ဘယ္လို အေကာင္အထည္ ေဖာ္မလဲဆိုတဲ့ တိက်တဲ့စနစ္က်နမႈရွိဖို႔ လိုပါတယ္’လို႔ ေျပာခဲ့သူကေတာ့ ကာတြန္းေအာ္ပီက်ယ္ ပဲျဖစ္ပါတယ္။ အင္ဂ်င္နီယာ တစ္ေယာက္ျဖစ္ခဲ့သူ ကာတြန္းေအာ္ပီက်ယ္က သူက်င္လည္ရာ ပတ္၀န္းက်င္မွ အၿမီးအေမာက္ မအပ္စပ္တဲ့ အရာေတြကို ကာတြန္းအႏုပညာကို အသံုးျပဳၿပီး သေရာ္ဟန္ျဖင့္ တင္ျပကာ ေလွ်ာက္လွမ္းခဲ့သလို လူသားတစ္ဦးအေနျဖင့္လည္း မိမိပတ္၀န္းက်င္၊ မိမိရွင္သန္ရာ ေနရာေတြရဲ႕ ေကာင္းက်ဳိးေတြအတြက္လည္း တတ္စြမ္းသမွ် အားထုတ္လုပ္ကိုင္လ်က္ရွိတဲ့ အႏုပညာရွင္ တစ္ဦးလည္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအတြက္ေၾကာင့္ ကာတြန္းေအာ္ပီက်ယ္ရဲ႕ခံယူခ်က္နဲ႔ သူရဲ႕အျမင္စတာေတြကို ေမးျမန္းျဖစ္ခဲ့သည့္ အခါ၀ယ္ .  .  .

ေမး- ဆရာအေနနဲ႔ အရင္က Satire ေတြကို အဓိကတင္ျပခဲ့ေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္း တျခားနယ္ပယ္ေတြမွာလည္း ပါ၀င္လုပ္ကိုင္ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ဆရာရဲ႕ခံယူခ်က္ကို သိပါရေစ။
ေျဖ - လုပ္တာကေတာ့ ကာတြန္းဆြဲတာ တစ္ခုတည္းပဲ။ အရင္ကေတာ့ ေလာကႀကီးရဲ႕ ကေမာက္ကမ ျဖစ္ေန တာေတြကို ေစတနာနဲ႔ ေဖာ္ျပေထာက္ျပခဲ့တာ။ အဲဒီေထာက္ျပတာ တစ္ခုတည္းတင္ ကာတြန္းက အစြမ္းထက္ တာမဟုတ္ဘူး။  Information  ေပးတာတို႔၊ Educate လုပ္တာတို႔၊ Communicate လုပ္လို႔လည္း ရတယ္။ အားသာခ်က္ အားနည္းခ်က္ရွိတယ္။ ဥပမာ ပတ္၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရး ဆို ကာတြန္းတစ္ခုတည္းနဲ႔ အျပည့္အစံုသိေအာင္ တင္ျပလို႔ မရဘူး။ ဒါေပမယ့္ မိတ္ဆက္ေပးလို႔ေတာ့ ရတယ္။ ေနာက္ကာတြန္းက အ႐ုပ္ပါတယ္။ ေပါ့ေပါ့ပါးပါးျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကာတြန္းကို အသံုးျပဳတာပါ။ အရင္လို သေရာ္တာ ေထာက္ျပတာတင္ မဟုတ္ဘဲ တျခားေနရာေတြမွာလည္း သံုးလို႔ရတယ္ဆိုတာ သိတဲ့အတြက္ တျခား Field ေတြမွာလည္း လုပ္ေပး ျဖစ္တာပါ။ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ တစ္ေနရာကို သြားတဲ့အခါ လူၾကံဳပါး လိုက္သလိုေပါ့။ ကိုယ့္အေနနဲ႔ မယူသြားဘဲ တခ်ဳိ႕လူေတြလို လက္ဆြဲ အိတ္ေလး ေပါ့ေပါ့ပါးပါးနဲ႔ သြားခ်င္တာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ဟိုကလူေတြ အဆင္ေျပပါေစဆိုၿပီး ယူသြားေပးတယ္။ ဒီလိုသေဘာပဲ။ အႏုပညာရွင္ တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ကိုယ့္အႏုပညာတစ္မ်ဳိးတည္း လုပ္ရင္ရတယ္။ ဒါေပမယ့္ အေျခအေနအရ လုပ္သင့္တဲ့ အခ်ိန္ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒါေတြကိုပဲ လုပ္တဲ့ သေဘာပါ။

 ေမး - ပရိသတ္ကို လႊမ္းမိုးမႈအား ေကာင္းတဲ့ အႏုပညာရွင္ေတြအေနနဲ႔ ကိုယ္တင္ျပမယ့္ ကိစၥေတြအေပၚ ဘယ္ လိုမ်ဳိး ျပင္ဆင္သင့္ပါသလဲ။
ေျဖ - ကြၽန္ေတာ္ေစာေစာက ေျပာသလို ကာတြန္းကိုအသံုးျပဳၿပီး တျခား Field ေတြကို တင္ျပတယ္ဆိုတာက မိတ္ဆက္တဲ့ သေဘာပဲ။ ပညာရွင္ေတြေလာက္ ထဲထဲ၀င္၀င္ မသိဘူး။ ဒါေပမယ့္ အဲလို မိတ္ဆက္ေပးႏိုင္ဖို႔ အတြက္ စာေတြဖတ္ရတယ္။ ပညာရွင္ေတြကိုလည္း ေမးျမန္းရတယ္။ အႏုပညာရွင္ေတြနဲ႔ လူမႈေရးပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ပတ္၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရးပဲျဖစ္ျဖစ္ တျခားဘယ္ကိစၥမွာမဆို ပါ၀င္တယ္ဆိုရင္ သာမန္ထက္ေတာ့ အာ႐ံုစိုက္ ၾကတယ္။ လိုက္လုပ္မယ္လို႔ ေျပာတာေတာ့ မဟုတ္ဘူးေနာ္။ ဆြဲေဆာင္မႈေတာ့ ရွိတယ္ေပါ့။ ဒါေပမယ့္ အႏု ပညာရွင္အေနနဲ႔က အင္ေဖာ္ေမးရွင္း ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဗဟုသုတပဲျဖစ္ျဖစ္ ျဖန္႔ေ၀မယ္ဆိုရင္ ကိုယ္လုပ္မယ့္အေၾကာင္း အရာကို နည္းနည္းေတာ့ သိထားသင့္တယ္။ အဲလိုမဟုတ္ရင္ ကိုယ္လုပ္တဲ့ဟာက အမွားျဖစ္ႏိုင္တာေပါ့။ ေပး ခ်င္တာတျခား ဟိုကရလိုက္တာ တျခား ျဖစ္သြားႏိုင္တယ္။ ဥပမာ ေရကာတာ တစ္ခုစီကို အႏုပညာရွင္ တစ္စုက ခဏသြား၊ ေရကာတာႀကီး ဘယ္လိုေကာင္းတယ္. . . ဆိုၿပီးေတးေရးတဲ့သူက ေရးေပး၊ ဆိုတဲ့သူက ဆို ၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္လိုပတ္၀န္းက်င္ ထိခိုက္တယ္။ သဘာ၀ ေရေျမေတာေတာင္အေပၚ ဘယ္လို သက္ေရာက္မႈ ရွိတယ္ဆိုတာ မသိဘဲ ေရကာတာႀကီးေကာင္းတယ္၊ ေကာင္းတယ္ ေျပာတာလိုမ်ဳိးေတြေပါ့။ ေျပာရ မယ္ဆိုရင္ ေကာင္းမြန္ေသာ၊ မွန္ကန္ေသာ၊ အက်ဳိးရွိေသာ Message ေရာက္ဖို႔ဆိုတာ အႏုပညာရွင္မွာ လည္း တာ၀န္ရွိတယ္။

 ေမး - စာေပေဟာေျပာပြဲတစ္ခုမွာ ဆရာက ႏွမ္းတစ္ေစ့နဲ႔ ဆီျဖစ္တဲ့ အေၾကာင္းကို ေဟာေျပာခဲ့ပါတယ္။ ဆရာ ရဲ႕ ယံုၾကည္မႈနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဆရာရင္ထဲမွာ ေျပာခ်င္တဲ့ စကားမ်ားရွိရင္ ေျပာျပေပးပါ။
ေျဖ - ဟုတ္တယ္။ ႏွမ္းတစ္ေစ့ကို ျခစ္ၾကည့္ ဆီေလးတက္လာတာေတြ႕ ရမယ္။ ဆိုလိုခ်င္တာက လူေတြက ႏိုင္ငံေရးပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ပတ္၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရးပဲျဖစ္ျဖစ္၊ သဘာ၀ ေဘးအႏၲရာယ္နဲ႔ ပတ္သက္တာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ တစ္ေယာက္ခ်င္းစီက အသိစိတ္ဓာတ္ရွိရွိ ပါ၀င္သင့္တယ္။ ပါ၀င္မွလည္း ေအာင္ျမင္ႏိုင္မွာပါ။ ယာဥ္ တစ္စီးနဲ႔ခရီးသြားသလို အဲဒီယာဥ္ ႏြံနစ္သြားရင္လည္း အားလံုး၀ိုင္းတြန္း ရမယ္။ ပ်က္ရင္လည္း ဒီလိုပဲ။ ထိုင္ခံုမွာ အခန္႔သားထိုင္ေန႐ံုနဲ႔ ခရီးက တြင္မွာ မဟုတ္ဘူးေလ။ ျပည္သူလို႔ ေျပာလိုက္တာနဲ႔ တစ္ေယာက္ခ်င္း မပါေတာ့သလို ျဖစ္ေနတယ္။ ျပည္သူဆိုတာ တစ္ေယာက္ခ်င္းအားလံုး ေပါင္းထားတာ။ အမွန္ေတာ့ တစ္ေယာက္ခ်င္းစီ စုထားတာ။ ထမင္းပန္းကန္တစ္ခုမွာ ထမင္းေစ့ေတြ စုထားတယ္ဆိုရင္ ေကာင္းတာေပါ့။ဒါမွမဟုတ္ ေက်ာက္ခဲေစ့ေလးပဲျဖစ္ ျဖစ္၊ ၾကြက္ေခ်းပဲျဖစ္ျဖစ္ပါရင္ သိပ္ဆိုးတယ္။ အားလံုး ထမင္း ျဖစ္ေနသင့္တာေပါ့။

ေမး - Open Minded ဆိုတဲ့ အႏုပညာရွင္ေတြၾကားက စကားနဲ႔ပတ္သက္ ၿပီး ဆရာရဲ႕အျမင္ေလးကို သိပါရေစ။
ေျဖ - အဲဒါကေျပာရတာ ေတာ္ေတာ္ခက္တယ္။ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာတာတို႔၊ ထင္သလိုလုပ္လိုက္တာနဲ႔မဆိုင္ ဘူး။ သူ႔မွာျမင့္ျမတ္ျခင္း ဆိုတာလည္း ပါေနတယ္။ အႏုပညာရွင္တစ္ေယာက္ ရဲ႕ရွင္သန္တဲ့ Life Style ေပၚမွာ လည္း မူတည္တယ္။
 ေမး - ဆရာက အရင္က ေျခာက္ကြက္ ကာတြန္းေတြကို အမ်ားဆံုးေရး ဆြဲျဖစ္ခဲ့ေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္းမွာ တစ္ ကြက္ကာတြန္းေတြကို ဘာေၾကာင့္ ေျပာင္းလဲေရးဆြဲခဲ့ပါသလဲ။
ေျဖ - လြန္ခဲ့တဲ့အႏွစ္ ၃၀ ေလာက္က ဆြဲျဖစ္တာပါ။ ကိုယ့္ေျပာခ်င္တာေတြ က ေကြ႕၀ိုက္၊ ေ၀့၀ိုက္ၿပီး ေျပာရမယ့္ အတြက္ ေရးျဖစ္တာပါ။ ဒီ့ေနာက္ပိုင္းေတာ့ တစ္ကြက္တည္းနဲ႔ ထိထိ ေရာက္ေရာက္ေျပာႏိုင္ရင္ တစ္ကြက္ ကာတြန္းဆြဲတယ္။
 ေမး - လက္ရွိတစ္ကြက္ ကာတြန္းေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဆရာဘယ္လိုမ်ဳိး သံုးသပ္ေပးခ်င္ပါသလဲ။
ေျဖ - ခုတစ္ကြက္ ကာတြန္းေတြမွာ လူႏွစ္ေယာက္ရပ္ၿပီး ေျပာတဲ့စကားလံုးဟာသေတြ မ်ားေနတယ္။ ဥပမာ ၾကည့္လို႔ကိုမရဘူး။ မ်က္စိက်ိန္းေန လို႔ဆိုတာမ်ဳိး။

 ေမး - ဆရာေကာ္မစ္ေရးဆြဲဖို႔ ႀကိဳးစားခဲ့ဖူးတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ဆရာေရွ႕အနာဂတ္မွာ ဘယ္လိုအရာေတြ လုပ္ေဆာင္ဖို႔ စီစဥ္ထားပါသလဲ။
ေျဖ - ႀကိဳးစားခဲ့ဖူးတာမဟုတ္ဘူး။ အခုလည္း ႀကိဳးစားေနတာပဲ။ အခ်ိန္ မရေသးလုိ႔ မေရးျဖစ္တာပဲ ရွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကြၽန္ေတာ္ေရးမယ့္ ႐ုပ္ျပက လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ဘ၀အေၾကာင္းပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ဘ၀ျဖတ္သန္းမႈပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံရဲ႕ အေၾကာင္းပဲျဖစ္ျဖစ္ ျဖစ္ရပ္မွန္ကို ေရးတာမ်ဳိးပါ။ သူ႔ကို Graphic Novel လို႔ေခၚတယ္။ လုပ္ဖို႔အားလည္း အားထုတ္တယ္။ အလုပ္ေတြနဲ႔ မအားဘူး ျဖစ္ေနပါတယ္။

 ေမး- Graphic Novel  ကို ဘာေၾကာင့္ စိတ္၀င္စားတာလဲ။ ဘယ္လို ထူးျခားခ်က္ေတြကို ေပးႏိုင္ပါသလဲ။
ေျဖ - အဲဒီကေတာ့ သူက အဲဒီေရးဆြဲခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းအရာေပၚမွာ ေခတ္တစ္ေခတ္ရဲ႕ပံုရိပ္ေတြ၊ အျဖစ္အပ်က္ ေတြကို ထင္ဟပ္ေစတယ္။ ဥပမာ အျပင္ထြက္လို႔ အရမ္းပူတယ္ဆိုရင္ အဲဒီကာလရဲ႕ ရာသီဥတု၊ သဘာ၀ပတ္ ၀န္းက်င္စတဲ့ အေျခအေနေတြ၊  ကားေတြက်ပ္တယ္ဆိုပါစို႔ အဲဒီလူတစ္ေယာက္ျဖတ္သန္းခဲ့တဲ့ ကာလရဲ႕ သယ္ ယူပို႔ေဆာင္ေရးကို ထင္ဟပ္ေနတယ္။

 ေမး - ဆရာေရးဆြဲခဲ့တဲ့ ကာတြန္းေတြ က ဆရာပရိသတ္ လက္ထဲေရာက္ရွိ ခဲ့တာရွိသလို မေရာက္ရွိခဲ့တဲ့ ကာလ ေတြလည္းရွိခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီအတြက္ ဆရာဒီေနရာကေန ဘာမ်ားေျပာျပခ်င္ပါသလဲ။
ေျဖ - မေဖာ္ျပျဖစ္ခဲ့တဲ့ ပံု ၂၀၀၊ ၃၀၀ ေလာက္ ရွိခဲ့ပါတယ္။ အခုျပန္စဥ္းစား ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါမွာ ကိုယ္ဒီလိုေနရာ က တင္ျပခြင့္မရရင္ တျခားေထာင့္ တစ္ဖက္ကေန ေျပာင္းၿပီး တင္ျပခြင့္ရခဲ့တယ္။ ကာတြန္းတစ္ခုတည္းနဲ႔ ေျပာခ်င္တာေတြ အားလံုးေျပာျပလို႔ မရဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေဟာေျပာပြဲေတြ ဖိတ္ရင္ လိုက္ေဟာျဖစ္တာ။ လူေတြ နဲ႔ေတြ႕ၿပီး ျပည့္ျပည့္စံုစံုေျပာလို႔ရတာေပါ့။ ခုကာလမွာ လိုအပ္တယ္ထင္လို႔ ေဟာေျပာပြဲေတြ လုိက္တာပါ။ ကာတြန္း ဆရာရဲ႕အဓိကတာ၀န္က ကာတြန္းဆြဲဖို႔ပါ။ ေဟာတာမဟုတ္ဘူး။

 ေမး-အခုကာလက ဘာေၾကာင့္လုိအပ္တယ္လို႔ ဆရာထင္တာလဲ။
ေျဖ- အဓိက က အခုကာလမွာ အေျပာင္းအလဲ အနည္းငယ္ရွိတယ္။ အခုလို အေျပာင္းအလဲ ကာလမွာ လူေတြ ကသတိရွိရွိနဲ႔ ႏိုးၾကားေနဖို႔ လိုအပ္တယ္။            

ကိုယ္ေရးအက်ဥ္း
အမည္ - ဦး၀င္းႏိုင္
ေမြးေန႔ - ၂၄-၇-၁၉၅၉
ပညာအရည္အခ်င္း       - BE(Mech), Harvard Universityမွ MPA
စာေပေလာကသုိ႔ ၀င္ေရာက္မႈ - ၁၉၈၁ ခုႏွစ္
အင္တာဗ်ဴးစဥ္က ႐ိုက္တဲ့ပုံ ၂၀၁၁ ဧၿပီ၃၀

No comments:

Post a Comment